Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg spør igjen, fordi jeg får alltid et nei! Er det noen som kan være min personlige tjener ? Jeg trenger noen til å lage mat til meg, gå på butikken for meg osv ! Mamma og dem er avogtil enkelt ikke nok.

Nei. Gjør det selv din late latsabb!

Skrevet
Jeg spør igjen, fordi jeg får alltid et nei! Er det noen som kan være min personlige tjener ? Jeg trenger noen til å lage mat til meg, gå på butikken for meg osv ! Mamma og dem er avogtil enkelt ikke nok.

Ja, om du kan rydde hele Haiti til i mårra, gjenopplive Michael Jackson og finne like til Jimmy Hoffa

Skrevet

Ein regel eg har lært frå svigerinna mi som er kokk seier at ein skal ha i utgangspunktet 1,5 time på 175C for ei steik på rundt kiloet. Så legg ein til ein halvtime pr kilo over dette. MEN; eg tek førehald om at eg kan drite meg ut. Eg plar koke stasen...

Skrevet
Ein regel eg har lært frå svigerinna mi som er kokk seier at ein skal ha i utgangspunktet 1,5 time på 175C for ei steik på rundt kiloet. Så legg ein til ein halvtime pr kilo over dette. MEN; eg tek førehald om at eg kan drite meg ut. Eg plar koke stasen...
Smertelig takk. :)

Var en annen som påstod 1,5 time på 200 grader, men jeg syntes det hørtes litt varmt ut.

Skrevet

Du MÅ, uansett om du vel å koka eller steike herlegdomen, frese steika litt i panna på høg varme, for å "lukke" ho før du slenger ho i omnen/gryta. Om du ikkje visste det før, så veit du det no.

Skrevet

Psilo har tidligere anbefalt 55 grader i 2-4 timer, avhengig av størrelse. Det gjør mamma og, bare 75. :p

Jeg har en liten surret lammesteik uten bein på 873gram. Jeg har ikke steketermometer. Hvilken varme og hvor lenge sånn ca?
Vil du steke den passe fort og få den passe mør og litt tørr eller vil du steke den LENGE og få den god og mør og perfekt? Mtp. klokken tror jeg kanskje ikke du har tid til alternativ to, da.
Skal ikke ha den før i morgen uansett. Bare sjekker ut nå.

Skrevet
Psilo har tidligere anbefalt 55 grader i 2-4 timer, avhengig av størrelse. Det gjør mamma og, bare 75. :p
Det høres for lenge ut til at jeg gidder å gjøre det på den måten. Hvertfall i morgen. Får heller prøve det en annen gang.

Åh, nå fikk jeg lyst på lammesteik.

Slemminger.. :(

Kjøp en og lag deg til middag i morgen du også da vel.
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...