Niqābninja Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 L2Read Kristendomskunnskap er et kjedelig fag. Så synd det er obligatorisk her på skolen. Og, uansett, for en som er en "man of science" så blir det høyst provoserende å sitte og høre noen prate om en viss kis i himmeln som passer på alt du gjør og som smekker deg på pungen om du skulle finne på å ha en tanke om å ta på deg selv. Fuck THAT shit. L2Write. Jeg syns alt som har med religion å gjøre burde ikke være obligatorisk. Man skal ha et valg! s Og faget het kristendomkunnskap. Jeg antar at det ikke er noe åndelig over det.
MrLeftfield Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Så du mener man skal putte religion under en stol og ignorere alle saker skapt av den? såklart ikke. Du kan tro hva du måtte ønske, jeg hindrer ingen i å tro. Men PLEASE hold det for deg selv og ikke prøv å overbevise meg om noe. PLEASE. PS: Om jeg ser på undervisning som forsøk på "overbevisning"? Mulig. Det er ikke akkuratt direkte det, men indirekte derimot, da snakker man andre boller.
Slimda Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 How many freudian analysts do you need to change a light-bulb? Two, one to change the bulb, and one to hold the breasts.... I mean, ladder. Mmm, godt med "lønsj", gitt.
Petter Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Så du mener man skal putte religion under en stol og ignorere alle saker skapt av den? såklart ikke. Du kan tro hva du måtte ønske, jeg hindrer ingen i å tro. Men PLEASE hold det for deg selv og ikke prøv å overbevise meg om noe. PLEASE. PS: Om jeg ser på undervisning som forsøk på "overbevisning"? Mulig. Det er ikke akkuratt direkte det, men indirekte derimot, da snakker man andre boller. Veldig enig i den der.
Aleks Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Så du mener man skal putte religion under en stol og ignorere alle saker skapt av den? såklart ikke. Du kan tro hva du måtte ønske, jeg hindrer ingen i å tro. Men PLEASE hold det for deg selv og ikke prøv å overbevise meg om noe. PLEASE. PS: Om jeg ser på undervisning som forsøk på "overbevisning"? Mulig. Det er ikke akkuratt direkte det, men indirekte derimot, da snakker man andre boller. Tror du missa det jeg skrev under. Når jeg sier skapt av den så mener jeg det mennesket har greid å stelle istand av kriger og annet faenskap. Er ikke religiøs selv, men mener absolutt at religion skal bli undervist om.
Eplefe Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Ja, skolen prøver indirekte å konvertere oss til islam, hinduismen, buddhismen, humanisme, kristendom, katolisisme, paganisme og andre livssyn. Samtidig. Faget vi har heter Religion, Etikk og Livssyn, og det er akkurat det. Edit: FUCK tro. Det er ikke snakk om tro, det er snakk om kunnskapen til å ta valget! Er ateistiske foreldre som ikke lærer ungene om religion noe bedre enn religiøse foreldre som hjernevasker dem? Ikke faen! Endret 1. februar 2010 av Eplefe
Tunky Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Går på kristen skole, så det er derfor det er obligatorisk (i første og andre klasse). Det handler en del om det åndelige, jo. Hvertfall her på skolen. Vet ikke hvordan faget "kristendomskunnskap" er andre steder.
Datasmurf Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Uhm, jeg mangler 2 hele fag, det ene finnes ikke lenger, 4 eksamener og en bachelor, som jeg må ta opp igjen neste år. Hadde du bare lagt deg ordentlig og hang her mindre så hadde du hatt mer tid og energi til å faktisk drive med utdanning. </dagens moralpreken> Takk for noe jeg allerede vet, smartypants Jeg jobber jo alt med det, men det hjelper ikke å poppe Remeron et par timer før man har tenkt å legge seg og håpe alt ordner seg fra starten av Ang. religion og kunnskap om den og livssyn og what not, mener jeg det er viktig at vi lærer det og at det bør være obligatorisk, men ikke med så mye fokus på kristendom som det ser ut til å være. La barna lære om alle religioner, og like mye relevant om hver og en, det være seg de er små eller store. Men hva vet vel jeg, som er for tre skriftspråk i Norge og mener at alle tre burde vært lært på skolen, uansett hvor i landet man bor.
Petter Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Har selv også gått på kristen skole hvor vi hadde "kristendom" klart det er et fag som ikke er veldig artig, men har også noen deler som er artige og som man kan diskutere litt frem og tilbake.
Niqābninja Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Edit: FUCK tro. Det er ikke snakk om tro, det er snakk om kunnskapen til å ta valget! Er ateistiske foreldre som ikke lærer ungene om religion noe bedre enn religiøse foreldre som hjernevasker dem? Ikke faen! Og ateister som skal trykke troen sin (eller mangel på den) ned i halsen på religiøse er heller ikke noe bedre enn religiøse som skal trykke troen sin ned i halsen på ateister.
Slimda Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Slapp av folkens, når jeg blir diktator over hele verdenen, skal alt av religion forbys med unntak av Slimdas Religion, hvor vi tilber den ene og sanne Gud.
Aleks Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Edit: FUCK tro. Det er ikke snakk om tro, det er snakk om kunnskapen til å ta valget! Er ateistiske foreldre som ikke lærer ungene om religion noe bedre enn religiøse foreldre som hjernevasker dem? Ikke faen! Og ateister som skal trykke troen sin (eller mangel på den) ned i halsen på religiøse er heller ikke noe bedre enn religiøse som skal trykke troen sin ned i halsen på ateister. Enig, er selv oppvokst i kristen familie og vært igjennom det du kaller hjernevasking, men var fremdeles i fin stand til å ta valget og ikke tro på noen form for religion.
Petter Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Slapp av folkens, når jeg blir diktator over hele verdenen, skal alt av religion forbys med unntak av Slimdas Religion, hvor vi tilber den ene og sanne Gud. God ide! kan jeg få være profet?
Aleks Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Slapp av folkens, når jeg blir diktator over hele verdenen, skal alt av religion forbys med unntak av Slimdas Religion, hvor vi tilber den ene og sanne Gud. God ide! kan jeg få være profet? I call antichrist
L4r5 Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Edit: FUCK tro. Det er ikke snakk om tro, det er snakk om kunnskapen til å ta valget! Er ateistiske foreldre som ikke lærer ungene om religion noe bedre enn religiøse foreldre som hjernevasker dem? Ikke faen! Og ateister som skal trykke troen sin (eller mangel på den) ned i halsen på religiøse er heller ikke noe bedre enn religiøse som skal trykke troen sin ned i halsen på ateister. I think we've reached an agreement.
Eplefe Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Enig, er selv oppvokst i kristen familie og vært igjennom det du kaller hjernevasking, men var fremdeles i fin stand til å ta valget og ikke tro på noen form for religion.Oppvokst med katolsk mor og ateistpappa.
L4r5 Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 Jeg er sønn av en fallen mormonerprest. Det vil si, han blei vel aldri ordinert (vet ikke helt hvordan de gjør det i mormonerene men), men han dreiv å preket og sånn. Han ble kastet ut da det kom frem at han levde i synd. For å være ærlig så aner ikke jeg hva slags personlig tro han har eller ikke har. Jeg er døpt, men småsøskna mine er ikke det. De hadde borgelig navnefest. Selv ble jeg borgelig konfirmert. Spesielt bestemora mi ville at jeg skulle konfirmeres, men foreldrene mine mente det skulle være mitt valg og da var borgerlig et greit kompromiss.
Niqābninja Skrevet 1. februar 2010 Skrevet 1. februar 2010 (endret) Jeg er født inn i en familie full av pinsevenner. Jeg er ikke døpt, men velsigna. Og endte opp ateist. De har aldri prøvd å trykke troen sin på meg. De har selvfølgelig kommet med religiøse fraser, men ikke sikta mot at jeg må konvertere. Og jeg skrev det ikke som et motargument til det Eplefe skrev, men som en tilleggsmening. Endret 1. februar 2010 av bazukh
Anbefalte innlegg