Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Okay.

For i Norge får du kun lov å fryse ned sæd ved setrilisering om du må gjøre det grunnet sykdom. For om du vil ha en en nødløsning så er du ikke mentalt klar for å fikse deg.

Jeg får ikke til å trekke tilbake forhuden så jeg kan ikke runke heller, skal operere for trang forhud om noen måneder, enten avskjæring (Grøss og gru!) eller kutte av litt av toppen. Siste er selvfølgelig det jeg velger, kan jo ikke gå rundt uten forhud:) Da vil den svi hele tiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ah men siden de er eldre enn oss sitter vel de med fasiten, de eldre vet jo som kjent best.

 

Spør om man får diplom når man blir 30.

 

 

Forresten tror jeg du forveksler "eldre/gammel" med "voksen".

 

Jeg føler mange er uenig med meg, jeg var uenig selv til å begynne med men etter litt tenking ga det mening

 

Jeg har ingen problemer med å tro deg.

Lenke til kommentar

 

Okay.

For i Norge får du kun lov å fryse ned sæd ved setrilisering om du må gjøre det grunnet sykdom. For om du vil ha en en nødløsning så er du ikke mentalt klar for å fikse deg.

Jeg får ikke til å trekke tilbake forhuden så jeg kan ikke runke heller, skal operere for trang forhud om noen måneder, enten avskjæring (Grøss og gru!) eller kutte av litt av toppen. Siste er selvfølgelig det jeg velger, kan jo ikke gå rundt uten forhud:) Da vil den svi hele tiden

 

Glad jeg ikke er mann.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Ah men siden de er eldre enn oss sitter vel de med fasiten, de eldre vet jo som kjent best.

 

Spør om man får diplom når man blir 30.

 

 

Forresten tror jeg du forveksler "eldre/gammel" med "voksen".

 

Jeg føler mange er uenig med meg, jeg var uenig selv til å begynne med men etter litt tenking ga det mening

 

Jeg har ingen problemer med å tro deg.

 

Det er ikke et faktum altså jeg prøver å prestere men bare min mening, om folk syns man er voksen før 30 så er det helt greit:) Jeg sier bare basert på hvordan jeg syns folk i 20 åra er

 

 

Okay.

For i Norge får du kun lov å fryse ned sæd ved setrilisering om du må gjøre det grunnet sykdom. For om du vil ha en en nødløsning så er du ikke mentalt klar for å fikse deg.

Jeg får ikke til å trekke tilbake forhuden så jeg kan ikke runke heller, skal operere for trang forhud om noen måneder, enten avskjæring (Grøss og gru!) eller kutte av litt av toppen. Siste er selvfølgelig det jeg velger, kan jo ikke gå rundt uten forhud:) Da vil den svi hele tiden

 

Glad jeg ikke er mann.

 

Det er ikke så gale, ene goden med å være mann er at du slipper å ha mensen engang i måneden og slipper å føde eller bli tilfeldig smelt på tjukken:)

Lenke til kommentar

Voksen, modenhet og alder er tre forskjellige ting mener nå jeg. De kan henge sammen, men som regel gjør de vel ikke det? ;)

 

 

På enkelte varme sommerdager så merker jeg faktisk at jeg er litt misunnelig på dere kvinnfolk som kan gå i lette sommerkjoler og korte skjørt.

 

Det er jo bare å kjøre på, vi lever jo i et fritt land for det meste. :p

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Det er ikke et faktum altså jeg prøver å prestere men bare min mening, om folk syns man er voksen før 30 så er det helt greit:) Jeg sier bare basert på hvordan jeg syns folk i 20 åra er

 

Nei, det finnes selvfølgelig ikke et universelt svar på når man blir voksen. Jeg baserer min mening på hvordan jeg observerer at folk i 30-åra og over er. Bortsett fra familiesituasjon er det veldig små forskjeller på meg og dem.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Det er ikke et faktum altså jeg prøver å prestere men bare min mening, om folk syns man er voksen før 30 så er det helt greit:) Jeg sier bare basert på hvordan jeg syns folk i 20 åra er

 

Nei, det finnes selvfølgelig ikke et universelt svar på når man blir voksen. Jeg baserer min mening på hvordan jeg observerer at folk i 30-åra og over er. Bortsett fra familiesituasjon er det veldig små forskjeller på meg og dem.

 

Ja man er vell forskjellig, og noen er mer modne. Nå på nyhetene driver dem og snakker om at kvinnfolk selger egg til utlandet for å få barn

Lenke til kommentar

Hjernen er ikke ferdig utviklet til man er ca 25 år. Siste delen av hjernen som utvikles er den som brukes til å ta avgjørelser og lignende. Så når den delen er under utvikling, kan man handle veldig irrasjonelt og følelsesmessig. Derfor burde man sette en grense ved 25 år.

Lenke til kommentar

Hjernen er ikke ferdig utviklet til man er ca 25 år. Siste delen av hjernen som utvikles er den som brukes til å ta avgjørelser og lignende. Så når den delen er under utvikling, kan man handle veldig irrasjonelt og følelsesmessig. Derfor burde man sette en grense ved 25 år.

Spesielt hos dere gutter

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hjernen er ikke ferdig utviklet til man er ca 25 år. Siste delen av hjernen som utvikles er den som brukes til å ta avgjørelser og lignende. Så når den delen er under utvikling, kan man handle veldig irrasjonelt og følelsesmessig. Derfor burde man sette en grense ved 25 år.

Spesielt hos dere gutter

 

Og jenter

Lenke til kommentar

 

 

Hjernen er ikke ferdig utviklet til man er ca 25 år. Siste delen av hjernen som utvikles er den som brukes til å ta avgjørelser og lignende. Så når den delen er under utvikling, kan man handle veldig irrasjonelt og følelsesmessig. Derfor burde man sette en grense ved 25 år.

Spesielt hos dere gutter

 

Og jenter

 

Jenter vokser aldri opp følesesmessig.

 

 

(neida :p )

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Nei, man er voksen når man fyller 30 og er fullt voksen. Visst vi skal følge ditt eksempel så er man voksen når man er 16 siden det er mange som flytter hjemmefra da..

 

Jeg tror ikke du helt skjønner hva Hanzi mener her?

 

Du sier man ikke er voksen før man er 30 fordi du selv bare er i starten av 20 årene, synes 30 år høres gammelt ut og ikke føler deg voksen.

Mange er 50 år og føler seg fortsatt som ungdommer.

Feks grabokkene som krafser hånda opp i skrittet på "ungjentene".

 

* Skal det gå etter tallet så er man voksen når man er 18 og myndig.

 

* Men det hele dreier seg om er modenhet.

Jeg har bodd alene siden jeg var 16 og gikk på VGS. Dette ga utslag i at jeg måtte jobbe siden stipendet var så jævelig lite, jeg måtte lære meg å forvalte pengene mine riktig og jeg måtte tenke økonomisk for ikke å gå tom. Jeg måtte betale strøm, husleie, mobil osv selv.

Dette ansvaret gjorde at jeg måtte bli voksen og moden fortere enn de i klassen som bodde hjemme, spiste gratis, bodde gratis og brukte pengene de hadde på å kjøpe seg ting de ønsket seg. De ble senere voksen enn meg.

 

Jeg ser det den dag i dag; Jeg er veldig flink med penger, og har alltid penger siden jeg passe slik på hvor jeg legger dem igjen. De som bodde hjemme til de var i 20 årene må ringe å låne penger hele tiden av mor og far, enda flere av dem nok tjener mye bedre enn meg.

 

Idag er jeg 23 år, og har i mange år betalt regninger, lån, forsikringer, husleier og generelle utgifter selv. Jeg har ansvar for at disse pengene betales inn. Da er jeg voksen. Det er det samme ansvaret som de som er 50 har.

Selv om jeg ikke er 30, selv om jeg går på byen på helg, og selv om jeg besøker mamma jevnlig, jeg er voksen.

Modenhet dreier seg om mer enn penger og jobb, det dreier seg om hvordan du behandler de rundt deg. Hvis du er 35 år og det kuleste du vet fortsatt er å kjøre veldig fort i senkede BMW'er, plukke opp 20 år gamle ryper på byen eller spille GTA, ja da er du kanskje ikke en veldig moden 35 åring. Når du er 35 år er det fremdeles helt greit å like damer, bil og Playstation, men man har som oftest lært at det finnes viktigere ting i livet enn det som var høydepunktet når man var 18 også.

 

Forstår du hva jeg mener nå? "Voksen" er definisjon på oppførsel, og ikke tallet/alderen din. Dersom du er en umoden 23 åring er du ikke voksen. Dersom du er moden og ansvarlig så er du det. Nå har du fått det inn med teskje. :):)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du er ikke voksen før du kan være barnslig.

 

 

Det er så kjedelig å være blodig seriøs hele tiden.

Jeg skiller mellom barnslig og barnlig (uten s). Barnslig er negativt, og kan f.eks være å begynne å surmule om ting ikke går ens vei, mens barnlig er å fortsatt kunne finne glede i de enklere tingene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du er ikke voksen før du kan være barnslig.

 

 

Det er så kjedelig å være blodig seriøs hele tiden.

Jeg skiller mellom barnslig og barnlig (uten s). Barnslig er negativt, og kan f.eks være å begynne å surmule om ting ikke går ens vei, mens barnlig er å fortsatt kunne finne glede i de enklere tingene.

 

Godt poeng. I går var det en mann på over 40 som oppførte seg som en unge som slo seg tverr.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...