Gå til innhold

Populære måter å ødelegge mobilen på


Anbefalte innlegg

Mobilen min ble knust i en ødelagt dør. Jeg åpnet døren, men halvveis bestemte døra seg for å smelle tiblake på meg. Den mekaniske armen på døra var ødelagt og hang litt ned. Da døra ble åpnet, traff den armen og ble kastet tilbake veldig kraftig, selv uten at man dyttet noe særlig på døra. :S En knott i døra kjørte rett inn i låret mitt, eller rettere sagt på mobilen min, en 7390, hvor både glassplata på ytterskjermen, ytterskjermen og innerskjermen ble totalt knust. Resten av telefonen fikk seg også en støkk, jeg slet veldig med å få ut både SIM-kort og minnekort.. :/

 

Også hadde jeg en Simenes CX70 før. I fjor sommer knuste jeg dekselet flere steder ved å ha den i litt trange bukselommer og sette meg fort. Men.. telefonen fungerte jo helt til den ble to år gammel og hadde en lang og vanskelig alderdom. :p

 

Vet du hva? Om dette hadde skjedd meg hadde jeg faktisk vært takknemlig! Tenk på den smerten du ville følt om døra traff deg! Og sånn du beskrev det (delvis: både glassplata på ytterskjermen, ytterskjermen og innerskjermen ble totalt knust.) hørtes det ut som om døra kom i ganske høy hastighet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mobilen min ble knust i en ødelagt dør. Jeg åpnet døren, men halvveis bestemte døra seg for å smelle tiblake på meg. Den mekaniske armen på døra var ødelagt og hang litt ned. Da døra ble åpnet, traff den armen og ble kastet tilbake veldig kraftig, selv uten at man dyttet noe særlig på døra. :S En knott i døra kjørte rett inn i låret mitt, eller rettere sagt på mobilen min, en 7390, hvor både glassplata på ytterskjermen, ytterskjermen og innerskjermen ble totalt knust. Resten av telefonen fikk seg også en støkk, jeg slet veldig med å få ut både SIM-kort og minnekort.. :/

 

Også hadde jeg en Simenes CX70 før. I fjor sommer knuste jeg dekselet flere steder ved å ha den i litt trange bukselommer og sette meg fort. Men.. telefonen fungerte jo helt til den ble to år gammel og hadde en lang og vanskelig alderdom. :p

 

Vet du hva? Om dette hadde skjedd meg hadde jeg faktisk vært takknemlig! Tenk på den smerten du ville følt om døra traff deg! Og sånn du beskrev det (delvis: både glassplata på ytterskjermen, ytterskjermen og innerskjermen ble totalt knust.) hørtes det ut som om døra kom i ganske høy hastighet...

 

Jeg er ganske takknemlig for det, ja! :p Selv om mange andre også hadde gått i den døra og fått den på seg, var jeg den eneste som opplevde noe sånt. Surt. >:-<

 

Og telefonen ble erstattet (eller skal bli det snart) av de som var ansvarlige for å holde døra i orden. ^^

Lenke til kommentar
...

dagen føre jeg kjøpte en ny fon så mista jeg den ved et uhell i betongen på jobben fra lommehøyde (og jeg er 198cm høy :p)

...

I betongen? I gulvet/bakken da? Jeg så nemlig en tilsvarende topp 10 liste fra storbritannia for noen år siden og ble litt overrasket da "begravd i flytende betong" i det hele tatt var med på lista...

jeg mente betonggulvet ja. jobba i et gartneri, og der var det støpt betong gulv for trucken å kjøre på (norges største tomat gartneri)

Lenke til kommentar

å legge på taket funker fint, opplevdet det i fjor sommer at en jeg var på tur med gjordet det, og vi var tre atk i bilen. jeg la merke til noe som forsvant i øyekroken forbi bilen (satt baki). vi fant den igjen, men batteriet ble borte.

 

kjørte faktisk over min egen 6288 i sommer da jeg var ute med sitteklipperen på jobben. men det var mens jeg kjørte fra en plen til en annen. den skreli ut av lomma i shortsen. ble litt ripete gitt. det skjedde vel to ganger.

 

den gamle 6210'n sykla jeg over.

 

da jeg først kjøpte 6210'n så tryna jeg på sykkelen kvelden etter kjøpet og totalt knuste den. fikk ny på reiseforsikringa til min mor :)

 

så 6210'n er vel den eneste jeg har knust, men de andre har vel fått røff behandling opp giejnnom tidene.

 

8110 (den første jeg hadde) ble glemt igjen i skauen på en russefest langt utti gokk. men heldigvis hadde noen finni det og tatt den med tilbake så den dukka opp etter et par dager.

 

 

liste over tlf'er jeg har eid sia sommern 97

8110 - 6210 - 6510 - 6230 - 6288

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Håper dette er rett tråd å slenge dette inn i. Med mindre det finnes en tråd for hobbytortur mot diverse elektiske artikler... Skal se om jeg finner noen bilder av prosessen senere.

 

Fruen har hatt en mildt sagt ustabil mobil av typen Sony Ericsson K500i. Den tålte ingening, og slo seg av hver gang hun ble oppringt, fikk melding, eller skulle ringe noen. Det har med andre ord bygd seg opp betydelig med frustrasjon og sinne mot dette lille stykke elektronikk.

Til jul kjøpte jeg henne en ny telefon, for å gjøre slutt på måneder med teknologisk isolasjon, sinne og frustrasjon.

 

 

I dag var dagen dette skulle få utløp i diverse former for fysisk vold og tortur....

 

Jeg hadde helt ærlig ikke ventet at den skulle tåle noe spesiellt og at den ville ta kvelden ganske kjapt.

 

 

 

- Oppvarming: Vi starter med lett fysisk vold. En mobil må da tåle noen slag, fall og spark...?

 

Dette tålte den ganske bra. Den slo seg av hver gang, og deksel/batteri falt av den, men kunne med all enkelhet slåes på og virket helt fint etter fall og kast på et par meter ned på hard betong/asfalt.

 

- Første runde: De skal tåle god sommervarme på 40-50 grader ikke sant? Hva med en smule varmere? Hva om man tar med mobilen til Mars? 125 grader i en halvtime i ovnen?

 

Her ble jeg for første gang ganske overrasket. Den var varm som faen da jeg tok den ut, og hadde en merkelig farge i displayet, men fungerte likevel helt fint. Kan dette vraket virkelig tåle noe sånt...? Her lot jeg batteriet få hvile, da jeg helst ikke vil risikere fyrverkeri i ovnen.

 

- Andre runde: Hell Freezes over. Hvordan går det med den i -18 grader...

 

slengte den inn i fryseren, og lot den godgjøre seg der et par timer. Her burde den virkelig ende opp med å møte sin skaper og vandre hen til de evige jaktmarker (forhåpentligvis med full dekning...). Trodde først dette, men det var bare tomt batteri... Akk nei, ikke i dag i alle fall. Treg som faen i å skifte farger i displayet, men den virket. Jepp, skulle se ut til å bli vanskeligere enn ventet dette her...

 

- Tredje Runde: Volvo vs. Sony Ericsson

 

Å glemme mobilen på taket på bilen er en populær måte å gjøre kort prosess av den. Et kort fall har den tålt. Hvis man da rygger tilbake for å hente den da...? Jeg la den i grusen under hjulet på bilen, og rygget over den et par ganger, for good measure. Spant et par ganger ved et "uhell" i grusen. Dette satte sitt preg på telefonens ytre, den ble da full av riper og sprekker og den fikk en stor sprekk is displayet. Men faen heller da, beistet vil tydeligvis ikke dø... Da jeg skulle slå den på, dukket logoen til SE opp i displayet, dog preget av sprekken i skjermen.

 

- Fjerde Runde (og kanskje siste...?): Mobilfaen var full av grus, og da burde den da få en god vask.

 

Plenty av zalo, varmt vann, og en god omgang med oppvaskbørsten. I skrivende stund ligger den på badegulvet til tørk... I morgen skal den slåes på igjen. Lever den enda, skal jeg faen meg finne noe leftovers fra nyttårsaften og sprenge dævelskapet...

 

Mer kommer :wee:

Lenke til kommentar
Håper dette er rett tråd å slenge dette inn i. Med mindre det finnes en tråd for hobbytortur mot diverse elektiske artikler... Skal se om jeg finner noen bilder av prosessen senere.

 

Fruen har hatt en mildt sagt ustabil mobil av typen Sony Ericsson K500i. Den tålte ingening, og slo seg av hver gang hun ble oppringt, fikk melding, eller skulle ringe noen. Det har med andre ord bygd seg opp betydelig med frustrasjon og sinne mot dette lille stykke elektronikk.

Til jul kjøpte jeg henne en ny telefon, for å gjøre slutt på måneder med teknologisk isolasjon, sinne og frustrasjon.

 

 

I dag var dagen dette skulle få utløp i diverse former for fysisk vold og tortur....

 

Jeg hadde helt ærlig ikke ventet at den skulle tåle noe spesiellt og at den ville ta kvelden ganske kjapt.

 

 

Hahaha! Jævlig bra! Gleder meg til imorgen da! Venter spent!

 

(Fikk sånn plutselig lyst til å ødelegge noe.. Tror min gamle Samsung D600 skal få gjennomgå litt...Mohaha...!)

- Oppvarming: Vi starter med lett fysisk vold. En mobil må da tåle noen slag, fall og spark...?

 

Dette tålte den ganske bra. Den slo seg av hver gang, og deksel/batteri falt av den, men kunne med all enkelhet slåes på og virket helt fint etter fall og kast på et par meter ned på hard betong/asfalt.

 

- Første runde: De skal tåle god sommervarme på 40-50 grader ikke sant? Hva med en smule varmere? Hva om man tar med mobilen til Mars? 125 grader i en halvtime i ovnen?

 

Her ble jeg for første gang ganske overrasket. Den var varm som faen da jeg tok den ut, og hadde en merkelig farge i displayet, men fungerte likevel helt fint. Kan dette vraket virkelig tåle noe sånt...? Her lot jeg batteriet få hvile, da jeg helst ikke vil risikere fyrverkeri i ovnen.

 

- Andre runde: Hell Freezes over. Hvordan går det med den i -18 grader...

 

slengte den inn i fryseren, og lot den godgjøre seg der et par timer. Her burde den virkelig ende opp med å møte sin skaper og vandre hen til de evige jaktmarker (forhåpentligvis med full dekning...). Trodde først dette, men det var bare tomt batteri... Akk nei, ikke i dag i alle fall. Treg som faen i å skifte farger i displayet, men den virket. Jepp, skulle se ut til å bli vanskeligere enn ventet dette her...

 

- Tredje Runde: Volvo vs. Sony Ericsson

 

Å glemme mobilen på taket på bilen er en populær måte å gjøre kort prosess av den. Et kort fall har den tålt. Hvis man da rygger tilbake for å hente den da...? Jeg la den i grusen under hjulet på bilen, og rygget over den et par ganger, for good measure. Spant et par ganger ved et "uhell" i grusen. Dette satte sitt preg på telefonens ytre, den ble da full av riper og sprekker og den fikk en stor sprekk is displayet. Men faen heller da, beistet vil tydeligvis ikke dø... Da jeg skulle slå den på, dukket logoen til SE opp i displayet, dog preget av sprekken i skjermen.

 

- Fjerde Runde (og kanskje siste...?): Mobilfaen var full av grus, og da burde den da få en god vask.

 

Plenty av zalo, varmt vann, og en god omgang med oppvaskbørsten. I skrivende stund ligger den på badegulvet til tørk... I morgen skal den slåes på igjen. Lever den enda, skal jeg faen meg finne noe leftovers fra nyttårsaften og sprenge dævelskapet...

 

Mer kommer :wee:

Lenke til kommentar

De fleste designtelefoner er sarte saker, men fikk litt sjokk like før jul da jeg skulle springe ned trappen hjemme. Da jeg hadde fire trinn igjen begynte LG Prada telefonen min å ringe, da jeg dro den opp fra lomma glapp den ut å falt de resterende fire trinnenes høyde pluss min egen høye rett i gulvet og telefonen er like fin! Ikke en ripe en gang, selv om den fikk en liten glide tur bortoer gulvet.

Flaks sa Suverin Suveren :)

Lenke til kommentar

Jeg slapp en Nokia 6288 opp i en halvliter med øl. Nei - jeg var edru og halvliteren var den første. Forøvrig var det allikevel en møkkatelefon. Senere på dagen - da jeg IKKE var edru - fikk jeg det for meg at en knallrosa LG Chocolate egentlig var litt kult og vips så var den bestilt på nettet! :D Det stygge spetakkelet ble fort gitt bort da den ankom.... :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Har greid å trykkskade (knuse) LCD-skjermen på min Nokia 5300 to ganger. Ikke aner jeg hvordan. Reparerte den begge ganger selv ved å kjøpe ny LCD-skjerm på Ebay (Ekte vare). Solgte den så til min mor som sannsynligvis er noe mer forsiktig enn meg. Min gamle Sony Ericsson T630 holder fortsatt koken though. ^^

 

Og lille mor betalte kr: ....? :whistle:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Umm... Hvorfor quote hele innlegget mitt...? uten noe mer...?

 

Anyways, Fjerde runde ble ikke siste.... Mobilfaen lever enda. Så det kommer nok noe mer i løpet av helgen. ser ikke så mye av hva som står på skjermen, da et velplasert slag knuste den...

 

WTF! Jeg hadde jo fanken meg skrevet noe! men nå er det tydligvis vekke.. Erh.. Normalt.. Normalt.... :ermm:

Lenke til kommentar

Jobber selv i serviceavdelingen og tar stadig imot forsikringssaker, og da spesielt mange mobiltelefoner. På topp 3 er det vel for det første overkjørte telefoner. Svært vanlig. Ellers er det knust skjerm \ fuktskader som også er veldig vanlig.

 

Var tilogmed en kar innom med en pose med masse småbiter og gras i. Det viste seg at den hadde blitt overkjørt av gressklipperen :!:

 

Ellers et bilde av den knekte telefonen. Hvordan i HELVETE får folk det til!?

 

 

 

:ermm:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har hatt (blant annet) hele tre Siemens C25. Det har vel vært litt sånn mista-i-bakken-ny-på-reklamasjon og sånt... Min nåværende telefon, Siemens M65, bare nekter å gi seg. Den er vel tre år og ni måneder gammel nå. Allerede for to år siden begynte den å vise sin alder, siden det har den vært med i dusjen, kasta rundt i hagen, og jeg har ramla på den. (90kg mann + springfart + fall fra over en meters høyde og rett ned i asfalten.) Det verste var at det skada meg mer enn telefonen. Har kjøpt en ny telefon som bare ligger og venter på at gamle-'fonen skal dø, men neeeeida. Egentlig, om M65'en holder helt til Neo FreeRunner blir lansert, så er jeg lykkelig. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...