Gå til innhold

PS3 overkjører XBox 360


hean

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med et forsprang på 16 måneder, trodde mange at Sony ville stå ovenfor en solid utfordring for å ta igjen forspranget til Xbox 360 med PlayStation 3. Tall fra NSM for november viser at i salg av spill over disk har PlayStation 3 nå tatt igjen Xbox 360 i salg, med en markedsandel for Sonys konsoll på rundt 5% over Xbox 360.

 

Som du ser her, Kjeksmestern, så leder sony totalt rundt 5 % over xbox 360. Men på noen multiplattform er forskjellen enda større.

Lenke til kommentar

Nå er det vel bare å slappe helt av med fanatismen her - PS3 er ikke her for å løse alle våre problemer og X360 har definitivt sine fordeler. MEN, det er svært positivt for oss som har PS3 at det ser ut som Sony har lykkes med prisnedsettelsene og bundle-kampanjene sine. Flere konsoller => mer spill. Mer spill => modning. Modning => bedre spill. Bedrespill => flere konsoller.

 

Puh.

 

Nå skal det også sies at mange PS3-eiere har litt utålmodig på spillfronten, og at det kanskje er lettere for oss å hoppe på de multiplattformene som er av brukbar kvalitet!

Endret av Defekt
Lenke til kommentar

Hehe, likte delen nederst. :)

 

- Hos oss har vi solgt mer av for eksempel Assassins Creed til Xbox 360, men vi har også merket at FIFA 08 og Need for Speed: ProStreet har solgt best på PlayStation 3. Dette skyldes nok at disse to titlene er sterkt forbundet med PlayStation, og nesten kan kales PlayStation-produkter, forteller Trygve Afseth i Spaceworld Megastore, som mener PS3-kunder er mindre kresne enn Xbox 360-kunder.

 

- De som har PS3 har litt lavere terskel for å kjøpe spill, for de er sultne på gode spill, tror Afseth.

Lenke til kommentar
- Dette gjelder kun for Norge

- Dette gjelder kun for spill solgt over disk

- Dette gjelder kun for multiplattformspill

 

Hvor mange PS3 eiere bestiller ikke fra VGP i forhold til 360 folket? Vi har sonefrie spill skjønner du, at multiplatform spill selges bedre på PS3 var faktisk ganske ille. Når man tenker på hvor mange som eier 360 forhold til PS3.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare starten også da, Playstation blir og vinne av denne generasjonen konsoller også. Det er nå i hvertfall min mening, Playstation er et merkenavn folk ble kjent med for over 10 år siden. Xbox kom vel i 2002 (rett meg hvis jeg tar feil). Xbox ble jo ingen suksess heller. Xbox 360 sliter med stor feilprosent, er vel sånn ca. 1 av 3 konsoller som går i stykker. Så min konklusjon blir at dette bare er starten og at Playstation nok en gang kommer seirende ut. Nå nevnt jeg ikke Nintendo Wii da, men den ser jeg på som en annen type konsoll.

Lenke til kommentar

er ikke overraska at playstation tar av her i norge og for den saks skyld europa, har alltid virka som playstation står veldig sterkt her!=)

å jeg kjenner flere folk som eier en ps3 enn xbox 360. en del flere også, det er bare spørsmål om tid før europa blir kuppet, men soner som nord amerika, det er der 360 blomstrer;)

Lenke til kommentar
Det er jo bare multiplattformspill det er snakk om, tar vi eksklusive spill med i beregningen tipper jeg 360 selger flest spill. :)

 

Hvilke eksklusive knallspill har 360 å skryte av de siste månedene?

 

Dette med multisonespill på PS3 tror jeg er et godt poeng. Jeg har kjøpt alle mine PS3-spill fra utlandet utenom 1 som ble kjøpt fra norsk nettbutikk. På den annen side har 360 muligheten for å kjøre "backupspill" da...

Lenke til kommentar
Det er jo bare multiplattformspill det er snakk om, tar vi eksklusive spill med i beregningen tipper jeg 360 selger flest spill. :)

 

Hvilke eksklusive knallspill har 360 å skryte av de siste månedene?

 

 

Bioshock, Halo 3, Mass Effect, Ace Combat 6, Orange Box (vel PS3 versjonen kommer vel...en gang), PGR4, Crash Bandicoot (finnes på PS2 dog, men ikke PS3) bl.a.

 

Sikker på at 50% minst av 360 eiere spiller kopier. På PS3 er det jo ikke mulig. Jeg kjenner ingen 360 eiere som kjøper spill heller.

 

PS3 dominerer pga merkenavn. Sånn er det alltid.

Lenke til kommentar
Vel. Vil ikke si at Ace Combat er noe å skryte av og det er ikke Crash Bandicoot heller. 50% spiller kopierte spill? Come on! No way. Var mindre enn det på den originale xboxen, og da spilte mange flere kopierte spill.

 

De er kanskje ikke all verden men de er jo "eksklusive". Og AC6 har fått samme kritikker som Assassins Creed f.eks så helt ræva er det vel ikke.

 

Til sammenligning har jo PS3 nesten ingenting ? Ratchet? Det har jo floppet overalt når det gjelder salg. Uncharted? Er det i det hele tatt kommet ut?

Endret av Drumstick
Lenke til kommentar
Bioshock, Halo 3, Mass Effect, Ace Combat 6, Orange Box (vel PS3 versjonen kommer vel...en gang), PGR4, Crash Bandicoot (finnes på PS2 dog, men ikke PS3) bl.a.

 

Sikker på at 50% minst av 360 eiere spiller kopier. På PS3 er det jo ikke mulig. Jeg kjenner ingen 360 eiere som kjøper spill heller.

 

PS3 dominerer pga merkenavn. Sånn er det alltid.

 

å det er galt og ha et godt navn i markedet og at kunder forbinder det med et godt produkt når de hører playstation;) for det er jo det!=) alle jeg kjenner som har 360 btw kjøper spill for de er ærlige å ikke driver på med ulovlige ting og jeg tror de fleste eiere gjør det, å modde konsollen er bare helt på jordet:)

 

velkommen som ny bruker på forumet btw=) ser frem til de nyttige og informative posten dine:D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...