Gå til innhold

Hollywood-regissør ut mot Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mitt drøm: Behold Blu-ray teknologien, men skift navn til HD DVD og fortsett med kun ett format. Blu ray navnet er rett og slett idiotisk nå som DVD har blitt så stort. HD DVD er lett gjenkjennelig og logisk.

Erru gæærn?! Har du uttalt HD DVD noen gang på engelsk? Den personen som oppfant akronyment DVD burde vært skutt, på samme måte som den personen som syntes det var en fantastisk ide å kalle det HD DVD. Blu-Ray eller BD - beskrivende samt raskt og enkelt å uttale.

 

Jeg tror de fleste har vent seg til å uttale DVD nå. DVD er noe "alle" vet hva er nå og HD begrepet begynner også å bli kjent. HD DVD er da et enkelt og beskrivende navn som selv mine foreldre raskt vil forstå. Aldri i verden om de forstår hva Blu ray er. Høres ut som noe fra en billig Sci-fi film.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Mitt drøm: Behold Blu-ray teknologien, men skift navn til HD DVD og fortsett med kun ett format. Blu ray navnet er rett og slett idiotisk nå som DVD har blitt så stort. HD DVD er lett gjenkjennelig og logisk.

Erru gæærn?! Har du uttalt HD DVD noen gang på engelsk? Den personen som oppfant akronyment DVD burde vært skutt, på samme måte som den personen som syntes det var en fantastisk ide å kalle det HD DVD. Blu-Ray eller BD - beskrivende samt raskt og enkelt å uttale.

 

Jeg tror de fleste har vent seg til å uttale DVD nå. DVD er noe "alle" vet hva er nå og HD begrepet begynner også å bli kjent. HD DVD er da et enkelt og beskrivende navn som selv mine foreldre raskt vil forstå. Aldri i verden om de forstår hva Blu ray er. Høres ut som noe fra en billig Sci-fi film.

 

Tror han mener å uttale forkortelsen på engelsk, altså "æigch-dee deeveedee" eller noe i den duren som får tunga til å slå krøll :)

Lenke til kommentar
Mannen bak filmer som Armageddon og Transformers mener Microsoft lurer en hel filmverden.

 

Les mer

 

(Noe av det følgende er (bearbeidet) fra en annen post jeg har gjort et anna sted om saken:)

 

Dette er ganske tåpelig hvis man har fulgt utviklingen av HD formatene, firmaene involvert og deres roller, en stund. Mikael Bay lager fine filmer (Synes jeg da). Og han får oppmerksomhet for sine uttalelser. At media, Gamer.no/VG m.fl. gjengir de ukritisk er forsvåvidt greit så lenge de siterer mannen riktig. Og det får vi da gå ut fra i denne saken. Men alikevel føler jeg at man ikke bør la dette stå helt uimotsagt selv om det kommer fra en kjent filmregissør. Og en løgn blir ikke sannhet selv om den fortelles mange ganger eller av en kjendis. 100 millioner dollar saken om Paramount, HD DVD og Microsoft ble lagt død for lenge siden - så hvorfor man lager så mye ut av det bare fordi Bay gjentar det som ble tilbakevist er litt merkelig. Dette er kanskje noe av det første nyhetsbringerne burde hatt i en parantes i en artikkel om Bay og uttalelsene.

 

Ellers angående Microsfts skjulte agendaer... Det blir ganske ulogisk hvis man ser på historien bak Microsofts rolle i HD media. Microsoft ble faktisk ble invitert inn i både Blu-ray og HD DVD gruppen. MS hverken maste eller spurte seg inn dit (med hemmelige agendaer) slik nå enkelte media og forumpostere og Michael Bay ser ut til å tro. Det var i så fall Michael Bays egne Hollywood folk som "dolket han i ryggen" ved å be Microsoft inn i varmen både hos BD og HD DVD på et tidlig stadium for hjelp og støtte i utviklingen av formatene. Dette gjaldt både videokodec og interaktivitet (noe som omfatter nedlastbart innhold ironisk nok) hos både BD og HD DVD.

 

Hvorfor MS gikk fra å støtte begge leire til nå å bare støtte HD DVD er ganske enkelt fordi da BD og HD DVD gruppene inviterte de inn (og de startet samarbeidet i begge gruppene) satte de noen krav. HD DVD sa ja til disse kravene, BD sa først "ja", men snudde etterpå - og der sto de da på hver sin side. Og Microsoft trakk seg fra samarbeidet. Det er lang historie, men "it's out there" hvis man orker å google. Det handlet bl.a. om HDi, sonefrihet, kopibeskyttelse. Ting som MS ville skulle være felles på begge format slik at det ble lettere for de bl.a. å håndtere de massive kundestøttesakene (som de da allerede opplevde problematisk med bare ett optisk format (DVD) og PC/operativsystem. Så det var et kostnadsspørsmål også - slik sett. HDi som de samarbeidet bl.a. med Disney om, var en av de tingene som BD gruppen først stemte fram, men som de etterpå snudde på og gikk for Java.

 

Det er ganske innlysende at M. Bay hverken kjenner til eller bryr seg om disse tingene. Men for de som er interessert så er det rimelig lett å plukke fra hverandre.

Lenke til kommentar

for å kvote et av verdens største genier :

 

I miss you more than Michael Bay missed the mark,

When he made Pearl Harbor.

Why does Michael Bay get to keep on making movies.

I guess Perl Harbor sucked,

Just a little bit more then I miss you.

 

 

Tenker folk som er fans av trey parker og matt stone skjønner den:)

 

alt i alt her så er det forsovet ikke noe galt i at microsoft kjøper filmer til sitt format,hvis man kan kalle det, det!

sånn verden fungrer, micheal bay gå å spis en bolle

Lenke til kommentar
alt i alt her så er det forsovet ikke noe galt i at microsoft kjøper filmer til sitt format,hvis man kan kalle det, det!

Synest ikkje eigentleg ein kan kalle det det...Paramount var nøytral i formatkrigen, so HD-DVD ville ha fått Transformers uansett. Det HD-DVD-gruppa kjøpte var at Blu-ray-eigarar ikkje skulle få filmen (og andre filmar frå Paramount).

 

Kay

Lenke til kommentar
(Ps: MB lager bare drittfilmer)

 

The Rock og Bad Boys 1. Fy faen for noen rå filmer.

 

Og de er også noe av det eneste han har laget som er verdt å nevne ;)

 

Jeg likte Transformers og The Island bedre (og har begge på HD DVD), men han er i bunn og grunn ikke en viktig regissør for min del.

Hans fokus er på hjernedød hollywood action, noe som kan være greit til tider, men er filmer som man glemmer fort.

 

Tror nok jeg ville byttet ut Transformers mot Pirates otC (første filmen) på HD DVD, selv om Transformers var en veldig bra HD DVD og helt grei film.

Lenke til kommentar
for å kvote et av verdens største genier :

 

I miss you more than Michael Bay missed the mark,

When he made Pearl Harbor.

Why does Michael Bay get to keep on making movies.

I guess Perl Harbor sucked,

Just a little bit more then I miss you.

 

 

Tenker folk som er fans av trey parker og matt stone skjønner den:)

 

alt i alt her så er det forsovet ikke noe galt i at microsoft kjøper filmer til sitt format,hvis man kan kalle det, det!

sånn verden fungrer, micheal bay gå å spis en bolle

 

Hehe.. Jeg bare tenker på SP episodene om fantasiland AKA Kyle sucks cartmans balls the triology

 

"But that's just special effects?"

 

Helt enormt..

 

Jeg støtter formatet Matt og Trey støtter!! :p

Lenke til kommentar
Det handlet bl.a. om HDi, sonefrihet, kopibeskyttelse. Ting som MS ville skulle være felles på begge format slik at det ble lettere for de bl.a. å håndtere de massive kundestøttesakene (som de da allerede opplevde problematisk med bare ett optisk format (DVD) og PC/operativsystem. Så det var et kostnadsspørsmål også - slik sett. HDi som de samarbeidet bl.a. med Disney om, var en av de tingene som BD gruppen først stemte fram, men som de etterpå snudde på og gikk for Java.

 

Jepp, skikkelig trist at MS ikke fikk trumfet igjennom sin egen HDi-implementasjon på begge HD-formatene. Det hadde virkelig hatt potensiale til å dra inn klingende lisensmynter i en allerede velfylt pengesekk vil jeg tro ... For ikke å snakke om at alt av HDi-materiale kun ville vært tilgjengelig på plattformer godkjent av MS. Hva i alle dager tenkte BD gruppen på som gikk for plattformuavhengige Java?

Lenke til kommentar
Jepp, skikkelig trist at MS ikke fikk trumfet igjennom sin egen HDi-implementasjon på begge HD-formatene. Det hadde virkelig hatt potensiale til å dra inn klingende lisensmynter i en allerede velfylt pengesekk vil jeg tro ... For ikke å snakke om at alt av HDi-materiale kun ville vært tilgjengelig på plattformer godkjent av MS. Hva i alle dager tenkte BD gruppen på som gikk for plattformuavhengige Java?

Så du er mot standarder fordi microsoft er med på å utvikle dem?

 

En standard hadde vært fint det, lisensting har tilnærma ingen innvirkning på sluttbruker.

 

Og det "java er plattformuavhengig" er altfor oppbrukt, si det heller som det er: det kjører på linux-boxen din(men gjør kopisperra det btw?).

Lenke til kommentar
Så du er mot standarder fordi microsoft er med på å utvikle dem?

Heh, her har vi jo enda et av disse morsomme menneskene som tror at noe automagisk blir en standard fordi 90% bruker det.

 

Og det "java er plattformuavhengig" er altfor oppbrukt, si det heller som det er: det kjører på linux-boxen din(men gjør kopisperra det btw?).

Tja, jeg vil tro Apple hadde god grunn for å havne i BD leiren de også - og skal man støtte neste-generasjons HD-format, så ønsker man neppe å leve på hovedkonkurrenten sin nåde, eller hva?

 

Det er forøvrig fritt frem å lage en BD-avspiller som fungerer for alle plattformer som støtter Java, inkludert GNU/Linux. Det myldrer av Kina-DVD spillere, og om X antall år vil det myldre av Kina-BD spillere også. Alle kjører de Linux i bunn, så svaret på spørsmålet ditt er med andre ord ja.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...