Gå til innhold

Hollywood-regissør ut mot Microsoft


Anbefalte innlegg

....... og om X antall år vil det myldre av Kina-BD spillere også. Alle kjører de Linux i bunn, så svaret på spørsmålet ditt er med andre ord ja.

 

Ettersom Kina nylig gjorde HD DVD formatet CH DVD det nasjonale standard formatet så er ikke det så sikkert at skjer :

Breaking news: a new unexpected development coming out of China is shedding light on the reason that might have prompted Paramount and Dreamworks to jump ship and abort its support for Blu-ray. On September 7th, 2007, China officially dropped the bomb on the HD format war:

 

A consortium of Chinese university engineers and globally recognized manufacturers, in cooperation with the China High Definition DVD Industry Association (CHDA) and backed by the Chinese government, have reached an agreement on a standard specification for a blue-laser, hi-def disc, (note: not Blu-ray,) which is based on and fundamentally compatible with HD DVD with only minor adjustments, which will utilize the Advanced Audio Video Encoding Standard in Information Technology (AVS) codec developed by the Chinese government.

 

The newly standardized Chinese HD format is called "CH DVD", and is compatible with HD DVD. As China begins to roll out and adopt its own new "CH-DVD" players for the home market, China can also produce HD-DVD players for the rest of the world, at prices that can best be described as, "Chinese." For the embattled HD DVD, this dramatic turn of event has cemented its place and secured its future in China.

 

Link

 

 

 

Angående HDi og utvikling så kan du faktisk laste ned GRATIS utviklingsverktøy fra Microsoft. Billig billig!

 

HDi er også mange ganger lettere å holde på med enn Java plattformen til Blu-ray.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ettersom Kina nylig gjorde HD DVD formatet CH DVD det nasjonale standard formatet så er ikke det så sikkert at skjer :

Kommer elektronikkprodusenter i Kina til å selge BD-spillere til resten av verden, selv om myndighetene går for noe annet? Selvfølgelig.

 

Angående HDi og utvikling så kan du faktisk laste ned GRATIS utviklingsverktøy fra Microsoft. Billig billig!

 

HDi er også mange ganger lettere å holde på med enn Java plattformen til Blu-ray.

Yes, but does it run on anything else than MS Windows? Da skjønner du kanskje hvorfor det er "gratis".

Lenke til kommentar
for å kvote et av verdens største genier :

 

I miss you more than Michael Bay missed the mark,

When he made Pearl Harbor.

Why does Michael Bay get to keep on making movies.

I guess Perl Harbor sucked,

Just a little bit more then I miss you.

 

 

Tenker folk som er fans av trey parker og matt stone skjønner den:)

 

alt i alt her så er det forsovet ikke noe galt i at microsoft kjøper filmer til sitt format,hvis man kan kalle det, det!

sånn verden fungrer, micheal bay gå å spis en bolle

 

Hehe.. Jeg bare tenker på SP episodene om fantasiland AKA Kyle sucks cartmans balls the triology

 

"But that's just special effects?"

 

Helt enormt..

 

Jeg støtter formatet Matt og Trey støtter!! :p

 

Det formatet er nok divX/Xdiv. Gutta har ikke noe imot at deres episoder lastes ned.

 

"I promise you this Kyle. When this is all over, you will suck my balls."

 

edit: skrfeifl

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Ettersom Kina nylig gjorde HD DVD formatet CH DVD det nasjonale standard formatet så er ikke det så sikkert at skjer :

Kommer elektronikkprodusenter i Kina til å selge BD-spillere til resten av verden, selv om myndighetene går for noe annet? Selvfølgelig.

 

Kan nå godt hende, men du må gjerne komme med noen kilder som støtter påstanden din. Kan nå hende at ettersom myndighetene offentlig støtter HD DVD, så påvirker det produsentene på en eller annen måte.

 

Angående HDi og utvikling så kan du faktisk laste ned GRATIS utviklingsverktøy fra Microsoft. Billig billig!

 

HDi er også mange ganger lettere å holde på med enn Java plattformen til Blu-ray.

Yes, but does it run on anything else than MS Windows? Da skjønner du kanskje hvorfor det er "gratis".

 

Er vel ikke det som er poenget, det koster faktisk å få tak i APIen til BDA, mens det tydeligvis ikke gjør for HDi.

Og ingen som sitter på java plattformen bruker windows tror du?

Lenke til kommentar
Må bumpe denne tråden med å si at Blu-ray ikke har så mye å si de heller: Spiderman 3 kommer ekslutivt på Blu-ray.

Sjølvsagt gjer den det, det er ein Sony-tittel. Men eg trur ikkje du har tenkt heilt gjennom ting dersom du meiner dette kan samanliknast med Paramount-saka. At eit selskap bestemmer seg for å støtte eit format eksklusivt er i utgangspunktet greit nok. At den eine gruppa kjem med ein kjempebestikkelse for at eit studio skal droppe støtta for det konkurrerande formatet, er noko anna. Blu-ray solgte, og selg so vidt eg veit fortsatt, veldig mykje betre enn HD-DVD, so eg vil påstå at det var ikkje eit naturleg valg for Paramount å droppe det, og dermed vende ryggen til den største kundegruppa i HD-marknaden. Og eg har svært lite til overs for at HD-DVD-gruppa brukar ressursar på å begrense tilbodet for Blu-ray-eigarar, framfor å bruke dei på å styrke tilbodet for sine eigne tilhengarar.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt unaturlig å snakke om salgstall og "største gruppa". Det er fortsatt latterlig få utgivelser i HD (samlet Blu-ray og hddvd). Selvom de to formatene kan sammenliknes med hverandre har de en alt for liten del av fo\ilmmarkedet til å si at den ene eller den andre er en vinner.

 

Det blir litt som å peke ut en hvem som kommer først i mål av førstegangsstarterene i et maraton etter bare 10 minutter.

 

Vinner får vi når det er titler nok på markedet til at lavprisprodusentene kommer med billige kombospillere som gjør begge formater tilgjengelig for massene. En annen ting som er interessant å se på er der titlene gies ut i begge formater. Teoretisk burde Blu-ray selge 2-3 ganger så mye på disse formatene da det er solgt ganske mye flere drev i form av PS3 enn hddvd standalone eller ekstradrev til Xbox. Men salgstallene viser noe annet noe som tyder på at folk kjøper ikke filmer bare fordi de har en spiller i huset.

 

Blu-ray leder fordi det er; 1. flere titler tigjengelig 2. flere spillere ute i de mange hjem (også tilgjengelighet).

Men formatet leder dessverre ikke så mye som tigjengelighet skulle tilsi. Hvorfor? Fordi det er de menneskene som går ut og kjøper en standalone spiller som gjør dette for å se film og der er også disse som handler mest filmer. Og på standalone markedet leder HD-DVD da denne til nå har vært adskillig billigere.

 

Det er mye som spiller inn i denne kampen og ting kan fort snu, men det er, slik jeg ser det, avhengig av tilgjengelige titler.

Lenke til kommentar

Jaudå, ting kan fort snu. Poenget med innlegget mitt var ikkje å utrope det eine eller andre formatet til vinnar.

 

Men der er ingen tvil om at Blu-ray leiar. Du snakkar om standalone-spelarar, og at folk ikkje kjøper filmar berre fordi der er ein spelar i huset, men dette blir litt rotete å prøve å vurdere, sidan nokon kjøper PS3 for film, nokon gjer det for både film og spel, og nokon gjer det berre for spel. Nokon kjøper han for spel, men kjem til å kjøpe Blu-ray-filmar når dei ser dei i butikkane. Til sjuande og sist er der etter mi meining kun to tal som fortel noko påliteleg om kva format som gjer det best:

1. Antal solgte filmar.

2. Antal tilgjengelege titlar.

 

Men uansett, for å komme tilbake til vi snakka om i utgangspunktet, har ikkje dette noko å seie for poenget i det forrige innlegget mitt, som var at det som skjedde i Paramount-saka ikkje kan samanliknast med det at Sony ikkje gir ut filmar til HD-DVD.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...