Gå til innhold

Slutt på iPhone uten binding

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det ikke jeg..

Ser for meg iPhone komme til salgs her til lands kun tilgjengelig med et dyrt abonnement fra teleor med 2 års bindingstid. Lenge siden jeg har hatt den samme telefonen i 2 år for å si det sånn..

iphone = *thumbsdown*

Skrevet

Uten å si det sikkert, så tror jeg maksgrensen for binding i Norge er 12 måneder for privat of 18 måneder for bedrift.

Vil det ikke begrense salget litt ved å selge gjennom en operatør? Greit, Apple får sikkert en SCHVÆR andel av intektene for å gjøre det, men alikevel,l det må da være ganske mange dette blir uaktuelt for? Jaja, Apple har nok tenkt nøye gjennom det før de bestemte seg :p

Skrevet
Skjønner ikke Apple jeg, de hadde jo kommet til å få solgt mange flere telefoner hvis de solgt den ulåst og litt billigere.

Ja, men da hadde de tjent mye mindre. Nå koster den jo $399 med 24 måneders abonnement. Apple skaffer seg jo dermed inntekter fra forbrukerens telefonbruk de neste 2 årene.

Skulle de solgt den åpen ville nok prisen vært rundt $700. Tenk deg all pr'en Apple får pga. akkurat låsen på telefonen.

Skrevet

jepp, mobiltelefonen kan leases. Leasingen er svindyr, men man får til gjengjeld bruke et abonnement uten å betale abonnementavgift! Man kan si opp abonnementet når som helst, men man må betale for leasingen. Eller er det 12 måneders grense på den også?

Mange måter å omgå loven på :p

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...