Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8800GT vs. G92-8800GTS effektforbruk:

 

Few days ago we have a small comparison of power module’s of 8800GTS and 8800GT. Actually they are using the same PCB design, same Qimonda HYB18H512321BF-10 memory chips. The only difference is their frequency, numbers of SP and their power module(8800GT: 2 phase; 8800GTS 3 phase).

 

So does the same spec brings the same power consumption to both card?

 

Kort og frekvenser:

 

 

pwcm1.jpg

 

pwcm2.jpg

 

 

 

Testoppsett:

 

 

  Intel Core 2 Quad Q6600 oc 333MHz*9=3.00GHz

  Asus Striker Extreme |EIST & C1E disabled

  GSKILL F2-6400PHU2-2GBHZ (2GB DDR2-800 4-4-4-10 1T)

  Tuniq Tower 120

  WestDigital WD3200YS 320GB

  Acbel R8 607W

  Windows Vista 32bit

 

Effektmåler: Seasonic PowerAngle

 

 

 

The results was taken from two way:

1.idle in vista for 15minute

2.using ATI Tool’s 3D view to simulate graphic card’s fullload.

 

Begge korta på standardfrekvenser:

pwcm3.png

 

Med GT overklokka til GTS-frekvenser:

pwcm4.png

 

 

 

pwcm6.jpg

 

 

 

Kilde.

 

Edit: Merk at disse effektresultatene gjelder hele systemet.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Ok, det virker som 8800 GT ikke får ny kjøler allikevel :hmm:

 

According to our sources Nvidia hasn't changed the reference cooling and doesn't even plan to do so. Our sources also claim that Expreview.com just managed to get their hands on Leadtek's own 8800GT design which uses an improved cooler, similar to those we saw on XFX cards a while back.

 

Se på Updated i kilde.

Lenke til kommentar
Hvordan blir det med 8800GX2 og SLI? :)

Det skal nok gå det ;), som 79*0 GX2 kunne kjøres i SLi.

Et bedre spørsmål er om det støtter Tri-SLi :D

Gjør nok ikke det. :(

 

Nvidia Tri SLI won't have a long life cycle. Nvidia's next generation high end, codenamed D8E, won't support Tri SLI setups.

 

Let me remind you, D8E is based on two G92 chips on two PCBs interconnected together, and you won’t be able to make three of these cards work in a 780i motherboard.

 

You will physically be able to plug in the cards, but they won’t work, as there won’t be any driver support. At the same time, our sources have confirmed that D8E will support Quad SLI, and all you have to do is to plug in two cards and install the driver to support them.

 

The sad part is that you won’t get much performance increase from it.

 

Kilde.

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Mener da at jeg så [GDI]raptor skrive noe om dette et sted...

 

Skal se om jeg finner det.

 

Edit: Fant ikke det i farten, men kan "quote" sånn som jeg husker det. Han kommer nok innom og bekrefter eller noe slikt :innocent:

 

Synd det bare er gtx og ultra som har to koblinger.

 

Raptor svarer:

- Hvem sa noe om at den trengte to koblinger?

 

Det var da min temmelig talentløse gjenskapelse av det jeg husker.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Takker for en meget bra og informativ tråd.

 

Har lenge gått og gleda meg til dette kortet helt siden GT’en ble publisert. Er litt skuffa hadde forventa meg mer bang. Er ikke GTS en litt overklokka GT med et par ekstra shaders?

 

Jeg tviler på at skrittet fra GT til GTS er verdt de ekstra kronene. Som en hobby gamer så kan jeg sikkert tyne et par år ut av et GT kort eller to.

Lenke til kommentar
Mener da at jeg så [GDI]raptor skrive noe om dette et sted...

 

Skal se om jeg finner det.

 

Edit: Fant ikke det i farten, men kan "quote" sånn som jeg husker det. Han kommer nok innom og bekrefter eller noe slikt :innocent:

 

Synd det bare er gtx og ultra som har to koblinger.

 

Raptor svarer:

- Hvem sa noe om at den trengte to koblinger?

 

Det var da min temmelig talentløse gjenskapelse av det jeg husker.

Når du sier det, så mener jeg å huske den posten jeg også.

Men på en annen side mener jeg å ha lest at det kreves to SLi-kontaktorer for at Tri-SLi skal funke.

Hadde vært greit om Raptor kunne bekrefte/avkrefte noe av dette?

 

Btw, står jo også at driverstøtten mangler for Tri-SLi med 3 stk 8xxx GX2, men vi får se hvordan det blir når kortet kommer og Tri-SLi-broen blir tilgjengelig. :)

 

Takker for en meget bra og informativ tråd.

 

Har lenge gått og gleda meg til dette kortet helt siden GT’en ble publisert. Er litt skuffa hadde forventa meg mer bang. Er ikke GTS en litt overklokka GT med et par ekstra shaders?

 

Jeg tviler på at skrittet fra GT til GTS er verdt de ekstra kronene. Som en hobby gamer så kan jeg sikkert tyne et par år ut av et GT kort eller to.

Er vel heller GT som er en nedklokka GTS med noen defekte shadere(der resten har blitt laserkuttet). Men dette skal jeg ikke si for sikkert...

Lenke til kommentar
Tingen er at G92 ikke har to SLi-kontaktorer, noe som kreves for Tri-SLi. Dette har foreløpig kun 8800GTX og Ultra.

Det kreves ikke teknisk....

 

Du kan faktisk kjøre SLI uten noe SLI-bru i det heletatt (selv om ytelsen blir dårligere).

 

Det jeg har sagt er at det ikke er noen teknisk grunn til at G92 ikke han gjøre tri-SLI (akkurat som at det ikke er noen grunn til at SLI ikke skulle virke på AMD og Intel chipset).

 

Hvor stort ytelses tapet med tri-SLI med 1 vs. 2 kontakter blir vet jeg ikke noe om, det er dessverre nVidia PR & management som avgjør hva driveren skal akseptere...

Lenke til kommentar

8800GTS 512MB ute i salg i Tyskland

 

The sharp eye of a reader has seen that Asus EN8800GTS/HTDP, GeForce 8800 GTS (G92), 512MB GDDR3 is available and the cheapest one sells for quite reasonable €330.

 

The GPU works at 650MHz, a memory at 1940 while 128 shader units works at 1625MHz. This card is suppose to come live on the 11th, of in upcoming Tuesday but these shops simply want to get some money.

 

If you buy one before Nvidia Europe wakes up, please email us when you get it with some photos.

 

Kilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...