Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger råd ang. BMW


Halib

Anbefalte innlegg

Etter min menning så er du som skal kjøre bilen, ikke vi - vi gir deg de gode rådene angående bilens erfaring og spec. hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt meg en dag å dratt til en BMW-forhandler, Gjerne en av sulland-gruppen eller stenshagen - dem har peiling absolutt!

 

annen ting at du som vil ha såpass tung bil med 2,0 motor, ville blitt dritlei all den giringa som må til. da ville jeg hatt automat for å si det sånn, eller triptronic.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne vel ikke være mer feil det med at diesel ikke tåler å stå ubrukt. Det har aldri stemt for noen dieselmotor såvidt jeg vet.

 

Nye Honda CR-V er en pen og bra bil ja. (Den gamle ser ikke ut i månelys.) Denne f.eks. er jo lekker og har det meste av utstyr - og gir nok mer valuta for pengene enn en BMW. Man betaler jo tross alt en del for merket... (Men får seff kvalitet med på kjøpet også.)

 

Må ellers støtte de som heller sier at du bør kjøpe deg en BMW 3-serie eller noe. Da får du en mye raskere bil - som har mer enn nok plass til ditt behov. Denne f.eks. er jo rimelig rå både når det gjelder ytelser og utseende. Diesel og automat er jo fine greier! :)

 

Personlig synes jeg verken X3 eller X5 er mye å se på før begges nylige facelift, men smaken er jo som baken. :) Dagens X5 synes jeg er noe av det råeste som ruller på fire hjul...

 

Off topic: Ekstremt rå Touran du har der GigaFlow. ;) Bra specs også... Hadde kjøpt meg en selv på dagen om den kom med 4motion. Skuffende at Touran som eneste store VW ikke kan fås med 4x4. Fra Golf og opp i str. kan jo alt leveres med 4x4, unntatt Touran. :(

Lenke til kommentar
Kunne vel ikke være mer feil det med at diesel ikke tåler å stå ubrukt. Det har aldri stemt for noen dieselmotor såvidt jeg vet.

 

Nye Honda CR-V er en pen og bra bil ja. (Den gamle ser ikke ut i månelys.) Denne f.eks. er jo lekker og har det meste av utstyr - og gir nok mer valuta for pengene enn en BMW. Man betaler jo tross alt en del for merket... (Men får seff kvalitet med på kjøpet også.)

 

Må ellers støtte de som heller sier at du bør kjøpe deg en BMW 3-serie eller noe. Da får du en mye raskere bil - som har mer enn nok plass til ditt behov. Denne f.eks. er jo rimelig rå både når det gjelder ytelser og utseende. Diesel og automat er jo fine greier! :)

 

Personlig synes jeg verken X3 eller X5 er mye å se på før begges nylige facelift, men smaken er jo som baken. :) Dagens X5 synes jeg er noe av det råeste som ruller på fire hjul...

 

Off topic: Ekstremt rå Touran du har der GigaFlow. ;) Bra specs også... Hadde kjøpt meg en selv på dagen om den kom med 4motion. Skuffende at Touran som eneste store VW ikke kan fås med 4x4. Fra Golf og opp i str. kan jo alt leveres med 4x4, unntatt Touran. :(

Enig i det du sier her...

 

Grunnen til at ikke Touran kommer med 4Motion er vist at de er redde for konkurranse med VW'ens nye Tiguan. Siden man kan få en Touran som varebil (myye billigere) vil man kunne få 4Motion til en sinnsykt lav pris, og derfor ville Tiguan og kanskje Golf mistet konkurransen.

Det rareste er vel kanskje at Polo Cross ikke fåes som 4Motion...

 

Men hyggelig at du liker bilen min :)

Den går faktisk myyye bedre enn man skulle tro... hehe.

Lenke til kommentar
Men jeg leste at X3 med 2 liter er ikke å satse på. Jeg liker ikke de lave bilene, det er en av grunnene til at jeg vil ha en SUV. Er det noen andre som kunne være bra? Hva med X5 ? er den bedrE? Hva med Q7 pg merce?

 

ser frem til gode råd :thumbup:

Har du vurdert Audi Allroad da?

 

Porche Cayenne skal du vel kanskje også få tak i brukt...

 

Bare tenker høyt...

Lenke til kommentar

Hvis du skal se på Audi Allroad, hold deg langt unna 2,5TDI.

 

Men jeg leste at X3 med 2 liter er ikke å satse på. Jeg liker ikke de lave bilene, det er en av grunnene til at jeg vil ha en SUV. Er det noen andre som kunne være bra? Hva med X5 ? er den bedrE? Hva med Q7 pg merce?

 

ser frem til gode råd :thumbup:

 

Jeg har kjørt mye X3 2,5 og 3,0, og enda mer X5 3,0, 3,0d og 4,4. X5'en med 3,0d var helt klart min favoritt!

Lenke til kommentar
Men jeg leste at X3 med 2 liter er ikke å satse på. Jeg liker ikke de lave bilene, det er en av grunnene til at jeg vil ha en SUV. Er det noen andre som kunne være bra? Hva med X5 ? er den bedrE? Hva med Q7 pg merce?

 

ser frem til gode råd :thumbup:

 

 

Jeg leste at du kunne bruke rundt 300 000 på bil og at du ikke var millionær.... hvordan kan du da være i stand til å kjøpe Q7? Du kan jo såklart ta opp lån, men den billigste Q7'n ligger på rundt 900 000.

Lenke til kommentar

Takk for rådene folkens. Jeg liker høye biler og høye damer :thumbup:

Når det gjelder biler så syns jeg at tyske biler har en klasse for seg selv. Ingen biler er så bra på veien som tyske maskiner. Ikke rart fordi de var de første som oppfant bensinmotor :thumbup:

 

Jeg kunne tenke meg enten tysk eller japansk. For japanere er også kvalitetsfolk.

 

De bilene som jeg kan tenke meg er enten BMW, MERCE, Toyota, Honda og Mazda. Ingen andre biler takk. :!:

 

Ser frem til gode råd.

Lenke til kommentar

Men jeg har prøvekjørt honda CRV, syns den er utrolig liten i forhold til X5, må nok sammenlignes med x3 istede. men altså japansk tror kanskje en brukt Toyota Land cruiser hadde vært en bra bil til deg :) fra 1999 modellen og oppover er det utseende jeg liker mest. Eller en Ssangyong Rexton er også en veldig bra bil - bla med mercedes motor i. Subaru forester, men den er liten den og. Toyota RAV4 enda mindre. Mitsubishi Outlander er like stor som X3en, en bra bil.

 

Men for å sammenligne pris vis, så er ingen SUV i Norge billig!

Lenke til kommentar
Jeg kunne tenke meg enten tysk eller japansk. For japanere er også kvalitetsfolk.

 

De bilene som jeg kan tenke meg er enten BMW, MERCE, Toyota, Honda og Mazda. Ingen andre biler takk. :!:

 

Ser frem til gode råd.

Hva med Audi eller Volkswagen? Jeg er inhabil, men jeg hadde heller tatt det. ;) Nå er det ikke akkurat mange SUVer å velge i mellom når det gjelder de to merkene da, men. Faktisk ingen foruten Q7. :p Men nå er VW Tiguan og Audi Q5 på vei da om kort tid. Q5 er way out of ditt budsjett, men en fabrikkny Tiguan får du jo faktisk til under 400 000 kroner - og det er jo ikke verst! Pen er den også...

 

gallery_exterieur.Par.0036.Image.jpg

 

gallery_interieur.Par.0015.Image.jpg

Lenke til kommentar
Nei, kjære Geron, la vedkommende komme med sine forslag. Det eneste jeg ber om er gode råd. Kan jeg få en BMW X3 til en pris på 300' ?

 

Hvordan er kvaliteten på BMW X3 i forhold til RAV 4 ?

 

Ser frem til gode råd.

Den absolutt billigste X3'en jeg fant på finn.no kostet rundt 350.000 kr.

Så svaret er nok nei på det spørsmålet.

 

Nå er jo Toyota kåret til værdens mest driftsikre bil... så Toyota vil jeg nok tippe er den mest driftsikre av disse.

 

Men BMW oser jo av opplevd kvalitet i forhold til Toyota.

Vi snakker om to vidt forskjellige biler som ikke kan sammenlignes.

 

En BMW koster myye mer enn en Toyota RAV4 og det får du igjen i opplevd kvalitet/finnish/luksus.

 

Men så klart... du får en nyere RAV4 for 300.000 kr. enn en X3... Men har du kjørt en X3, så ikke regn med at du finner deg til rette bak rattet i en RAV4.

 

Ikke noe galt med RAV4... men den når på langt nær ikke opp til X3.

Men.. man får stort sett hva man betaler for...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...