Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Jeg har prøvd å få kontakt med nutel med den e-post adressen som var offentligjort på hjemmesiden til nutel da det var en beskjed om at siden var stengt pga. konkurs og at alle henvendelser skulle gå gjennom en person's e-post adresse. Fikk aldri svar tilbake når jeg sa at jeg bare ville betale halve mnd. beløpet på selve avgiften som abonnemanget koster. Hva vil skje hvis jeg stopper betalingen på avtalegiroen? Jeg må jo uansett gjøre dette siden jeg burde få en ny regning? Hva har dere andre gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å få kontakt med nutel med den e-post adressen som var offentligjort på hjemmesiden til nutel da det var en beskjed om at siden var stengt pga. konkurs og at alle henvendelser skulle gå gjennom en person's e-post adresse. Fikk aldri svar tilbake når jeg sa at jeg bare ville betale halve mnd. beløpet på selve avgiften som abonnemanget koster. Hva vil skje hvis jeg stopper betalingen på avtalegiroen? Jeg må jo uansett gjøre dette siden jeg burde få en ny regning? Hva har dere andre gjort?

 

vel, du bør gi beskjed til bostyrer at du har faktura utestående slik de trekker ifra despoitum.

jeg snaKKet nettopp med siri wormdalh og hun bA meg ringe henne opp senere på dagen idag. jeg prøvde også få itak otto moe som er/var daglig styreleder men han var veldig trøtt....heldigvis vekket jeg han opp:)

oppdaterer dere senere idag håper jeg :)

Lenke til kommentar
Vel, om jeg har muligheten til å spare inn rundt 1000,- kroner pr måned på min tlf regning i 12-18 måneder så gjør det meg ingenting om de går konkurs. Jeg bytter med glede over til ett tilsvarende tilbud fra nutel igjen, med forbehold om at jeg ikke trenger å betale noe som helst i depositum.

 

Om jeg må ringe chess, får hurtigportering igjen om 12-18 mnd, etter å ha spart 12-18 000 i regninger så ser jeg ikke på det som ett problem i det hele tatt, heller som en stor besparelse med litt slit på slutten.

 

Til dem som i dag sitter uten summetone er det jo så klart veldig dumt, men hadde de ringt chess som meg og mange andre hadde de fått simkort og summetone innen tre dager.

 

Jeg var kunde hos nutel helt fra starten, og har spart utrolig mye penger på å ha dem som leverandør av telefoni framfor de andre leverandørene, så tross deres konkurs er jeg i grunn fornøyd med tiden jeg har hvert kunde.

For dei som var tidleg inne/ lite uteståande er det ingen tvil om at ein kom godt ut av dette. problemet er at det ser ut som forretningsmodellen er delvis ein form for pyramide (aillefall så lenge reklamesalget ikkje dekker utgiftene) Det må fleire kunder inn som betaler 6000 + 1000 for å ringe slik at dei dekke kostnadene med eksisterande kunder.

For deg så har det lønt seg med å kjøre nutel då du ahr hatt det lengre enn 7 månader (forutsatt 1000,- i innsparing pr mnd) Kor mange som sitter med pluss igjen etter konkursen av dei 15000 kundene veit eg ikkje., men sett reit forretningsmessig på det så er det kundene som har komme inn etter deg som har finansiert ditt forbruk. Og her er det foretningsmodellen til nutel ikkje har fungert. Og då heller har blitt ein pyramide. Så lenge det kjem nok folk inn så fungerer pyramiden. Med ein gong utgiftene er større enn inntektene så velter den.

 

 

At dei gjekk konkurs beviser jo at reklameinntektene ikkje dekka utgiftene. Og har heller ikkje gjort det så lenge selskaepet har drive.

 

 

Er det nokon som har funne nettsida til kingsbrigde capital? Det såkalla store internasjonale selskapet?

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å få kontakt med nutel med den e-post adressen som var offentligjort på hjemmesiden til nutel da det var en beskjed om at siden var stengt pga. konkurs og at alle henvendelser skulle gå gjennom en person's e-post adresse. Fikk aldri svar tilbake når jeg sa at jeg bare ville betale halve mnd. beløpet på selve avgiften som abonnemanget koster. Hva vil skje hvis jeg stopper betalingen på avtalegiroen? Jeg må jo uansett gjøre dette siden jeg burde få en ny regning? Hva har dere andre gjort?

 

vel, du bør gi beskjed til bostyrer at du har faktura utestående slik de trekker ifra despoitum.

jeg snaKKet nettopp med siri wormdalh og hun bA meg ringe henne opp senere på dagen idag. jeg prøvde også få itak otto moe som er/var daglig styreleder men han var veldig trøtt....heldigvis vekket jeg han opp:)

oppdaterer dere senere idag håper jeg :)

 

Hvorfor i alle dager driver du a ringer dem? Du har ikke noe krav ovenfor dem, og fortsetter du slik ville ikke jeg ha nolt med a anmelde deg for a forstyrre privatlivets fred (Egentlig burde jeg ikke si det, men jeg syns det er direkte frekt a ringe noen om noe slikt pa en sondag, vekke dem, og dagen for jul)

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager driver du a ringer dem? Du har ikke noe krav ovenfor dem, og fortsetter du slik ville ikke jeg ha nolt med a anmelde deg for a forstyrre privatlivets fred (Egentlig burde jeg ikke si det, men jeg syns det er direkte frekt a ringe noen om noe slikt pa en sondag, vekke dem, og dagen for jul)

 

Tenkte akkurat det samme, ikke alle som skjønner hvem de skal rette sine krav mot og hvem de ikke har noen grunn for å kontakte.

Lenke til kommentar

Nyheter

 

Viktig melding til alle KILLBILL kunder vedrørende innbetalt

forskudd | 22. desember 2007

 

KILLBILLs nye utenlandske eiere har lagt frem et forslag for

Nutels bo som innebærer at forskudd som er innbetalt av tidligere

Nutelkunder, videreføres helt eller delvis gjennom nye KILLBILL.

les mer

 

Avtale om overdragelse av virksomhet fra Nutel AS, dets

konkursbo | 21. desember 2007

 

Nutel AS ble tatt under Oslo byfogdembetes behandling som

konkursbo 17. desember 2007. Boet har ikke tilstrekkelige midler

til eller økonomisk interesse av å sikre videreføring av

virksomheten.

les mer

 

www.nutel.no

Lenke til kommentar
Vel, om jeg har muligheten til å spare inn rundt 1000,- kroner pr måned på min tlf regning i 12-18 måneder så gjør det meg ingenting om de går konkurs. Jeg bytter med glede over til ett tilsvarende tilbud fra nutel igjen, med forbehold om at jeg ikke trenger å betale noe som helst i depositum.

 

Om jeg må ringe chess, får hurtigportering igjen om 12-18 mnd, etter å ha spart 12-18 000 i regninger så ser jeg ikke på det som ett problem i det hele tatt, heller som en stor besparelse med litt slit på slutten.

 

Til dem som i dag sitter uten summetone er det jo så klart veldig dumt, men hadde de ringt chess som meg og mange andre hadde de fått simkort og summetone innen tre dager.

 

Jeg var kunde hos nutel helt fra starten, og har spart utrolig mye penger på å ha dem som leverandør av telefoni framfor de andre leverandørene, så tross deres konkurs er jeg i grunn fornøyd med tiden jeg har hvert kunde.

For dei som var tidleg inne/ lite uteståande er det ingen tvil om at ein kom godt ut av dette. problemet er at det ser ut som forretningsmodellen er delvis ein form for pyramide (aillefall så lenge reklamesalget ikkje dekker utgiftene) Det må fleire kunder inn som betaler 6000 + 1000 for å ringe slik at dei dekke kostnadene med eksisterande kunder.

For deg så har det lønt seg med å kjøre nutel då du ahr hatt det lengre enn 7 månader (forutsatt 1000,- i innsparing pr mnd) Kor mange som sitter med pluss igjen etter konkursen av dei 15000 kundene veit eg ikkje., men sett reit forretningsmessig på det så er det kundene som har komme inn etter deg som har finansiert ditt forbruk. Og her er det foretningsmodellen til nutel ikkje har fungert. Og då heller har blitt ein pyramide. Så lenge det kjem nok folk inn så fungerer pyramiden. Med ein gong utgiftene er større enn inntektene så velter den.

 

 

At dei gjekk konkurs beviser jo at reklameinntektene ikkje dekka utgiftene. Og har heller ikkje gjort det så lenge selskaepet har drive.

 

 

Er det nokon som har funne nettsida til kingsbrigde capital? Det såkalla store internasjonale selskapet?

 

Jeg betalte aldri for ett år i forskudd, men betalte 599 pr mnd som de hadde som ett tilbud til dem som ikke ville forhåndsbetale for ett år.

 

Jeg gikk i tillegg over på student delen for ett par mnd siden, så min besparelse har hvert ganske bra på å benytte meg av nutel.

 

Håper de kommer tilbake med ett bra tilbud igjen som er verdt å vurdere, så får jeg se hva jeg velger å gjøre da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er kommet med nye tilbud på siden deres nå. Synes dere om prisene denne gang, er det fortsatt ett bra tilbud å gå inn på?

 

tastet inn begge på telepriser.no. Killbill billig kom på 5 plass mens Killbill Exclusive kom på første plass med go'margin. tror det ble 1/3 av prisen til nærmeste konkurrent.

 

Men jeg er usikker på hva de mener med inivitasjonskode. Hører andre tror at dette er for de som var tidligere kunder som en "plaster på såret". Det hadde passet meg godt.

Lenke til kommentar

rolloviking;det er helt ok at du syns at nutel er konge,med ingen over og ingen ved siden av..det er helt i orden at du syns tilbudet er helt fantastisk og at det passer DITT ringemønster..men noen av oss syns faktisk at dette var et dårlig tilbudet og et dårlig start på en bedrift med frynsete omdømme..

Lenke til kommentar
rolloviking;det er helt ok at du syns at nutel er konge,med ingen over og ingen ved siden av..det er helt i orden at du syns tilbudet er helt fantastisk og at det passer DITT ringemønster..men noen av oss syns faktisk at dette var et dårlig tilbudet og et dårlig start på en bedrift med frynsete omdømme..

 

Det er jo ikke min mening - sjekk telepriser så ser du at killbill excusive blir 80% billigere enn alle konkurrenter for det ringemønster og killbill billig kommer på 5plass.

 

telepriser er jo et uavhengig organ...

Lenke til kommentar
Eleeeeeeeeeeeeengid tilbud. jeg går ikke tilbake til nutel.

 

Hva som er så elendig med tilbudet de kommer med?

 

Av 1500 minuter så er det 500 til nutel og jeg tror ikke at fleste av mine venner går over til nutel så de 500 minuter er TOTAL tapt og da har jeg 1000 minuter igjen. Jeg vet ikke om andre men jeg har 95% av mine samtaler til mobil og ikke til fast telefon. Og da er det lite av de 500 minuter til fast telefon jeg får brukt.

 

vel. Jeg syns at netcom har bedre tilbud HVIS fleste av dine venner har netcom da. Og det er mange som har netcom.

 

Kr 200 for sms mania, gir 2000 meldinger som er 800 mer enn hva nutel tilbyr.

Og i tillegg til det så har du mulighet for trådløs familie og venner abonnoment.

 

Chess har også bra tilbud med famili og GRATIS ringing til andre chess kunder.

 

Hos Netcom og chess betaler du LITT ekstra for å ringe til venner, men i helheten så blir det billigere.

 

Og på toppen av alt så kan du tegne mobil forsikring. En vet jo aldri om mobilen blir frastjålet eller ......!!!

 

Jeg kan ikke finne Nutel eller KillBill på telepriser.

 

Har noen eksempel på et søk der Nutel kommer høyt på listen?

 

Enig med thevoice

Endret av Djmolvi
Lenke til kommentar
rolloviking;det er helt ok at du syns at nutel er konge,med ingen over og ingen ved siden av..det er helt i orden at du syns tilbudet er helt fantastisk og at det passer DITT ringemønster..men noen av oss syns faktisk at dette var et dårlig tilbudet og et dårlig start på en bedrift med frynsete omdømme..

 

Det er jo ikke min mening - sjekk telepriser så ser du at killbill excusive blir 80% billigere enn alle konkurrenter for det ringemønster og killbill billig kommer på 5plass.

 

telepriser er jo et uavhengig organ...

 

Du jobber vel ikke for Nutel :hmm:.

 

Du ble jo medlem 23 desember etter at nutel kom med nyhet om sin "comeback" ;) Og du har jo bare 12 post per dags dato og alle er om nutel.

Endret av Djmolvi
Lenke til kommentar
KILLBILL Exclusive

KILLBILL Exclusive er et eget produkt for tidligere Nutel-kunder og andre med spesialinvitasjon. For en fastpris av kr 699 per mnd får du 1200 gratis SMS og 500 samtaler fordelt på 1500 ringeminutter (maksimalt 500 til fasttelefon, 500 til mobil og 500 til andre KILLBILL-kunder).

 

KILLBILL billig

KILLBILL billig er vårt lavprisprodukt for deg som ikke ringer mye. For en fastpris av kr 159 per mnd får du 100 gratis SMS og 100 samtaler fordelt på 320 ringeminutter (maksimalt 100 til fasttelefon, 120 til mobil og 100 til andre KILLBILL-kunder).

Virker som Nutel regner med at alle mobil kunder i Norge driver med statistikk på sin mobilbruk for å finne passende abonemang. Nutel burde fått 1. premie for å ha laget Norges mest innviklet mobiltaksting.

Hvordan i alle verden skal kundene holde styr på hva de har igjen av ringetid til mobil/fast/nutel og sms!?? Og ikke minst hvor mange samtaler de har. Må vel gå med notisbok i baklomma og noter mobil bruken og regne ut.. nei nei nei.. Nutel får no sende med penn og notisblokk når de sender simkort til nye kunder.

 

Det jeg ikke skjønner helt, er hvordan i alle dager noen idioter klarer å kjøpe opp et mobil selskap uten noen kunder? Tenker på de "smarte" investorene som kjøpte opp nutel sin konkursbo. Lurer på hvorfor de ikke startet opp et selskap selv.. jaja.. de har nok en smart baktanke som jeg ikke vet, spesielt når de kommer med slike priser.. :p

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt mer på tilbudet de kommer med må jeg si meg enig med Djmolvi lengre her oppe.

 

Om det var valgfritt hvor en ville bruke sine 1500 gratis ringeminutter hadde nok dette hvert ett tilbud jeg hadde vurdert, men nå ikke mer enn ca 500 av de vil bli brukt blir dette fort ett dyrt abb for min del.

 

Håper de ser over tilbudet sitt og kommer med ett nytt og bedre tilbud om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...