Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kasse: RFD2208


sirtommen

Anbefalte innlegg

http://www.crucialconcepts.com/cc/Rockford...%20rfd2208.html

 

Det står subben trenger 8 liter i lukket kasse. Jeg ser ikke for meg å bygge en kasse til en sub som er 8 liter :p

 

Ideene mine: Den skal stå bak i en audi a3 sportback. Så jeg vil at fronten er vinklet litt. Forsterkeren er montert på en plate som er 6-7 cm over subbene, som er vinklet i samme vinkel som subkassen, og strekker seg nedover kassen på en måte. Hvis noen skjønte det?

 

post-85758-1196342777_thumb.jpg

(mspaint skillz)

 

Noe i den dur. Praktiske fordeler/ulemper? Lydmessige fordeler/ulemper?

 

Kassen skal strekke seg fra ene siden og over til den andre, og skjæres i mønsteret i siden av bagasjerommet slik at det ser mer "integrert ut". I mellom subbene skal det festes en Kondensator, så jeg lurer på om jeg skal ha et mellomrom mellom kassene bak frontplata, som strømkablene fra kondensator og forsterker skal gjemmes. Ser litt finere ut når jeg borrer hull til de 2 kablene fra kondensatoren kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, tenker slik på den plata, feste den med 2 små rør bak, slik at jeg kan dra bort signal og strømkabler helt / delvis.. Kanskje lage til noen pinner(tynne rør av metall eller plexi?) som går ned i front av forsterkerplata og hviler på subkassen.

 

Tenkte at plata skulle lages i plexiglass, men da vet jeg ikke hvordan jeg skal få skjult kablene som går fra forsterkeren? Alternativet blir å lage en tynn kasse av 2 plater, og ha et mellomrom mellom platene som kablene går i. slik at forsterkeren ligger på en plate, og ha 1cm klaring til en lik plate under. så trekkes kablene ned mellom platene og ut bak der ingen ser de.

 

Ang batteri og kondensator. Det kan stemme det du sier, men en kondensator er billigere, og lettere å sette inn/bytte en et batteri. Hvertfall når det er snakk om en '05 Audi :)

 

Ang kasse, hva er best, lukket eller åpen kasse? Lukket kasse må være 8 liter, åpen kasse må være 17 liter. Er det slik at jeg må teste det ut først? Kanskje jeg skal kjøpe noen sponplater og lage begge kassene i, og teste ut selv før jeg bygger den endelige kassen i 22mm MDF.

 

EDIT: la til et avsnitt

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar
Kondensatoren er lettere å bytte ja, men du trenger den IKKE, så bare la den ligge, eller selg den ;)

 

Du trenger strengt talt ikke MDF til så liten kasse, holder lenge med 22mm spon... Det heter heller ikke "åpen" kasse, det heter portet kasse, eller bassrefleks kasse... ;)

 

Det viste jeg :p aner ikke hvorfor jeg kalte den åpen :S Kanskje det er fordi jeg jobber kveldskift, og har over 30 overtidstimer denne uken? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...