Xecuter Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 (endret) Så i screenshot-tråden at en person brukte Emesene, og bestemte meg for å test. Må si jeg er UTROLIG imponert! Det er ikke kommet en versjon 1 enda, men allikevel vil jeg si at det er suverent bedre enn aMSN! Eneste som mangler er webcam, men det kommer garantert, og jeg bruker det heller ikke. Hadde et problem, men får trolig fikset det nå. Ville uansett anbefale dette programmet til det gode folk! Må testes! Endret 29. november 2007 av Xecuter88
luser32 Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nå er ikke aMSN kommet i versjon 1.0 enda det heller, så akkurat det føler jeg ikke var killerargumentet men... (Så skal det sies versjonsnummeret bare er - ja... et versjonsnummer, og ikke nødvendigvis noe man trenger å bry seg om i det hele tatt) Men ontopic: kan jo teste denne her og - men må si at jeg har falt helt pladask for aMSN-svn - så tviler på at det blir noe bytting her i gården:)
endrebjo Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 (endret) Webcam kommer i v4.5. Endret 29. november 2007 av endrebjorsvik
Decline Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Det er vel en til ting som mangler i emesene foreløpig - nemlig muligheten til å sende filer! Kan bare motta... det er irriterende, men ellers er emesene overlegen. Håper de får fikset det snart...
Dy§no Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 (endret) Hva som gjør et slikt program bedre enn et annet, når det ikke kan sende filer/bruke webcam/voice chatte? Endret 29. november 2007 av Dy§no
Sokkalf™ Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Nysgjerrig jeg og. Hva gjør den bedre enn f.eks Pidgin?
Decline Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Mer clean grensesnitt, bedre integrert i GTK2, bedre integrert skriftstype, du kan skrive personlig melding bak nicket rett i hovedvinduet som på live messenger (trenger ikke surre i menyer for å endre det), pen visning av kontakter med bilde foran (avrundede kanter), enkelt og raskt å endre personlig bilde (i amsn var dette også noe ustabilt noen ganger i ubuntu, feilmeldinger), enkelt å lagre nye smileys og de funker med en gang, og vises mens du skriver de, du kan slå på så du får et thumbnail foran youtube-linker osv.
haalo Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 GUIet var rimelig likt Pidgin. Tror jeg heller bruker Pidgin på grunn av støtte for flere protokoller, men på en annen side så er Emesenes implementasjon av MSN-protokollen sikkert bedre.
BarteBaluba Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Mer clean grensesnitt, bedre integrert i GTK2, bedre integrert skriftstype, du kan skrive personlig melding bak nicket rett i hovedvinduet som på live messenger (trenger ikke surre i menyer for å endre det), pen visning av kontakter med bilde foran (avrundede kanter), enkelt og raskt å endre personlig bilde (i amsn var dette også noe ustabilt noen ganger i ubuntu, feilmeldinger), enkelt å lagre nye smileys og de funker med en gang, og vises mens du skriver de, du kan slå på så du får et thumbnail foran youtube-linker osv. Bedre intergrert i gtk2? pidgin er ikke intergrert i noe annet enn gtk2...
Sokkalf™ Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Takk for forklaring Decline. Holder meg til Pidgin, siden jeg også har venner som bruker Google Talk. Men det er godt å se at det finnes gode alternativer der ute.
Decline Skrevet 29. november 2007 Skrevet 29. november 2007 Ah forresten jeg tenkte på amsn når jeg skrev det der
Erlendz Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 (endret) Lastet det nettopp ned og liker det kjempegodt! Har aldri likt noen av de andre msn klientene jeg har prøvd på linux. Takk for tipset! Den "now playing" greia fungerer ikke. Bruker amarok og har valgt det i emesene også. Noen som vet hvorfor? Endret 1. desember 2007 av qweac
-Logos- Skrevet 1. desember 2007 Skrevet 1. desember 2007 Hadde problemer med at Emesene plutselig slukte all CPU eller lengre oppetid, maskinen lå på rundt 90%
Xecuter Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Skrevet 1. desember 2007 Lastet det nettopp ned og liker det kjempegodt! Har aldri likt noen av de andre msn klientene jeg har prøvd på linux. Takk for tipset! Den "now playing" greia fungerer ikke. Bruker amarok og har valgt det i emesene også. Noen som vet hvorfor? Under Instillinger -> Programtillegg sjekk at Avspillende sang er krysset av. Du må også installere python-dcop.
Erlendz Skrevet 2. desember 2007 Skrevet 2. desember 2007 (endret) Lastet det nettopp ned og liker det kjempegodt! Har aldri likt noen av de andre msn klientene jeg har prøvd på linux. Takk for tipset! Den "now playing" greia fungerer ikke. Bruker amarok og har valgt det i emesene også. Noen som vet hvorfor? Under Instillinger -> Programtillegg sjekk at Avspillende sang er krysset av. Du må også installere python-dcop. Takk, men det fungerer fortsatt ikke. Anyone? EDIT: Plutselig fungerte det! Yay! Endret 2. desember 2007 av qweac
Loff1 Skrevet 3. desember 2007 Skrevet 3. desember 2007 Vises dine egne smilies for brukeren du snakker med?
Xecuter Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Skrevet 3. desember 2007 Ikke de standard og osv, men andre smileys vises.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå