Gå til innhold

Vil du tjene litt penger på lav $-kurs? Selvimport fra Asia.


Anbefalte innlegg

I dag har det kommet en linje til på sporingen til den første pakka jeg får.

REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

 

Betyr da dette at den har klarert toll? Kanskje jeg får regning fra posten på lagerplass + moms, ettersom jeg har gitt fullmakt til posten til å fortolle fremtidige varer.

 

Den andre pakken har også entret norge, og på sporingen til den står det:

AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig

Jeg bestile meg noen småting fra DX her rett før nyttårsaften, tok 3-4 dager så var den sendt og brukte 6 dager opp til Gamlelandet og ble levert direkte på døren med EMS

 

avsender var privatperson (mister chen eller noe sånt) har ikke betalt toll selv om pakka var på over 740 spenn. (følge lappen fra posten sa ingen 0 i sum på toll...)

 

T.

Endret av dolbyac3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
EMS = Tollbehandling inkludert??

Jepp!

Så hvis man tar det med i beregningen er ikke ekspressfrakt så dyrt i forhold.

 

Har du noen bevis på det? Og viss jeg da bestiller EMS fra DX og jeg blir nødt for og betale toll, så kan jeg bare si at du har sagt at det er inkludert?

 

Skulle derfor likt og fått en link, som beviser det......

Lenke til kommentar
EMS = Tollbehandling inkludert??

Jepp!

Så hvis man tar det med i beregningen er ikke ekspressfrakt så dyrt i forhold.

 

Har du noen bevis på det? Og viss jeg da bestiller EMS fra DX og jeg blir nødt for og betale toll, så kan jeg bare si at du har sagt at det er inkludert?

 

Skulle derfor likt og fått en link, som beviser det......

 

du er nødt til å betale moms hvis varens verdi er over 200kr selv om du benytter EMS

Det du sparer er fortollingsgebyret. det vil si det posten eller tollvesnet tar for å tollbehandle pakken.

les min post for linker:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10206549

 

finner ikke linken hvor det står at gebyret er inkludert, men det sto på posten.no en plass.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
Samtlige av mine pakker (unntatt 1) fra Dealextreme har til nå blitt stoppet av posten og gjennomgått ransaking. Utrolig irriterende og at det tar fort en ekstra uke i levering.

 

Må du da betale ekstra for toll? Eller er det bare at de går igjennom innholdet og ikke noe mer?

 

Skal selv legge inn en bestilling på under 1000 lappen.

Lenke til kommentar
Samtlige av mine pakker (unntatt 1) fra Dealextreme har til nå blitt stoppet av posten og gjennomgått ransaking. Utrolig irriterende og at det tar fort en ekstra uke i levering.

 

Må du da betale ekstra for toll? Eller er det bare at de går igjennom innholdet og ikke noe mer?

 

Skal selv legge inn en bestilling på under 1000 lappen.

 

Jeg anbefaler deg å lese denne:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0

 

Pakker/brev fra DX behandles på lik linje med alt annet. Altså blir den stoppet og de finner ut at verdien er over 200 må du betale for deg. Ikke noe hokus pokus.

Lenke til kommentar
Samtlige av mine pakker (unntatt 1) fra Dealextreme har til nå blitt stoppet av posten og gjennomgått ransaking. Utrolig irriterende og at det tar fort en ekstra uke i levering.

 

Må du da betale ekstra for toll? Eller er det bare at de går igjennom innholdet og ikke noe mer?

 

Skal selv legge inn en bestilling på under 1000 lappen.

 

Jeg må sende vanligvis sende kvittering. Dette gjelder selv på småordre på noen få kr.

Lenke til kommentar

Ankom to pakker fra DX i dag på posten. Den ene ble sendt fem dager før den andre, men ble inspisert i tolla mens den andre gikk rett gjennom. Så det tar altså 4-5 dager ekstra når den skal sjekkes.

 

"Abonnerer" på Postens forenklet tollbehandling, så jeg har ikke trengt å sende noen kvitteringer så langt. Ville det speedet opp behandlingstiden mye?

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...