Gå til innhold

Vil du tjene litt penger på lav $-kurs? Selvimport fra Asia.


Anbefalte innlegg

På DealExtreme er en nødt til og ha verifisert paypal acocunten med visa for og kunne handle der? Noen som har testet?

Og hvis det ikke går så er det vel ikke noe problem og overføre pengene tilbake til kontoen?

 

Som sagt tidligere; trenger ikke PayPal.

Problemet er jo at jeg ikke har visa, og leste en annen plass at paypal måtte være verifisert med visa eller noe sånt.

Endret av Maxila
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På DealExtreme er en nødt til og ha verifisert paypal acocunten med visa for og kunne handle der? Noen som har testet?

Og hvis det ikke går så er det vel ikke noe problem og overføre pengene tilbake til kontoen?

 

Som sagt tidligere; trenger ikke PayPal.

Problemet er jo at jeg ikke har visa, og leste en annen plass at paypal måtte være verifisert med visa eller noe sånt.

paypal krever ikke visa. går an å overføre via nettbank til paypal. overføringen er treg, men det er et alternativ

Lenke til kommentar

Kjøpte noe for 35.24 usd og kom frem til at det ble:

5,570 kr*35.24 usd =196 286.8 norske kroner(kursen som begynner den 24. desember ...)

regnte dette ut med denne Historiske omrekningskursar

Men når jeg sjekket inn på paypal accounten så har de trukket 202.41 NOK, vil det si at jeg må betale moms, toll osv?

Og skal toll moms og sånt regnes ut fra den dagen jeg bestiller, eller når den blir sendt?

Lenke til kommentar
Kjøpte noe for 35.24 usd og kom frem til at det ble:

5,570 kr*35.24 usd =196 286.8 norske kroner(kursen som begynner den 24. desember ...)

regnte dette ut med denne Historiske omrekningskursar

Men når jeg sjekket inn på paypal accounten så har de trukket 202.41 NOK, vil det si at jeg må betale moms, toll osv?

Og skal toll moms og sånt regnes ut fra den dagen jeg bestiller, eller når den blir sendt?

er det dealextream? her er frakta gratis, eller bakt inn i prisen..

grensa er jo 200kr for varen. så strengt tatt er du over grensa og må betale moms.

men tviler at denne pakken blir stoppet.

 

momsen regnes nok ut i fra hva kursen er akkurat den dagen pakken behandles.

Lenke til kommentar
Kjøpte noe for 35.24 usd og kom frem til at det ble:

5,570 kr*35.24 usd =196 286.8 norske kroner(kursen som begynner den 24. desember ...)

regnte dette ut med denne Historiske omrekningskursar

Men når jeg sjekket inn på paypal accounten så har de trukket 202.41 NOK, vil det si at jeg må betale moms, toll osv?

Og skal toll moms og sånt regnes ut fra den dagen jeg bestiller, eller når den blir sendt?

er det dealextream? her er frakta gratis, eller bakt inn i prisen..

grensa er jo 200kr for varen. så strengt tatt er du over grensa og må betale moms.

men tviler at denne pakken blir stoppet.

 

momsen regnes nok ut i fra hva kursen er akkurat den dagen pakken behandles.

Er på dealextreme ja.

Med frakt som koster 0.01 usd :p

Men på den måten jeg har regnet det ut skal ikke det bli riktig da?

Egentlig så regnte jeg til og med men en høyere kurs som begynner 23. Desember.

5 450 * 35.24 = 192 058

Hvis jeg regner på feil måte hvilket måte er da riktig?

Edit: de trakk foresten akkurat 35.24 usd fra paypal som jeg regner med

brukte foresten Drop Shipment and Gift Service (Removes DX logo from package) så regner med den kommer igjenom.

Endret av Maxila
Lenke til kommentar
Bankene tar 1,75% påslag av sin valuttasalgskurs som ofte er høyere enn tollvesenet sin kurs.

Det vil vell variere fra bank til bank og fra kort til kort. Valuttapåslaget på kredittkortet mitt er en del høyere enn valuttapåslaget til debitkortet hos min bank.

Tollvesenet tar (hvis jeg ikke husker helt feil) utgangspunkt i denne tirsdags medianverdi når de setter neste ukes omregningskurs.

Det var i hvertfall slik før mener jeg, så det stemmer sikkert enda :)

Lenke til kommentar
momsen regnes nok ut i fra hva kursen er akkurat den dagen pakken behandles.

OBS! Vær klar over at tollvesnet ikke bruker bankenes daglig oppdatterte valutakurser, men deres egne kurser: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltarif...;epslanguage=NO

Så kursen som bruker når du betaler og kursen mva/toll regnes ut fra er ikke nødvendigvis den samme.

glemte å presisere det siden han hadde referert til tollkursene sin side i den posten jeg besvarte ;)

Endret av thor918
Lenke til kommentar
EMS = Tollbehandling inkludert??

Jepp!

Så hvis man tar det med i beregningen er ikke ekspressfrakt så dyrt i forhold.

http://www.posten.no/NR/rdonlyres/59D688DF...11020072007.pdf

http://www.posten.no/Portal/ProdukterTjene....htm?tab=Priser

188,- Fortolling pr oppdrag når Posten fortoller for deg (import)

93,- Ekspedisjon egenfortolling og tollagerkostnad

93,- Forenklet tollbehandling pr oppdrag. Gjelder sendinger med

tollpliktig innhold

 

Forenklet tollbehandling:

Sendinger med verdi mellom kr 200,- og kr 1000,-

 

på en pakke med en verdi på mellom 200 til 1000kr sparer du 93kr

på en pakke med en verdi over 1000kr sparer du 188kr

 

Moms på varen utregnes som vanlig.

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Pakken har kommet til Norge nå fra Dealextreme.com, men står dette på posten.no:

 

01.01.08 16.00 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.01.08 15.12 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

Antatt tollpliktig, vil det si at jeg må bevise på noen måte at det er under 200 kroner ?

Lenke til kommentar
Pakken har kommet til Norge nå fra Dealextreme.com, men står dette på posten.no:

 

01.01.08 16.00 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.01.08 15.12 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

Antatt tollpliktig, vil det si at jeg må bevise på noen måte at det er under 200 kroner ?

Sannsynligvis vil den gå rett igjennom, men for å få litt fortgang i posessen kan du forwarde eposten fra paypal, ordebekreftelsen fra DX eller lignende til [email protected]. Husk å sette sporingsnummeret i subject-feltet i mailen.

Lenke til kommentar
Pakken har kommet til Norge nå fra Dealextreme.com, men står dette på posten.no:

 

01.01.08 16.00 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.01.08 15.12 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

Antatt tollpliktig, vil det si at jeg må bevise på noen måte at det er under 200 kroner ?

 

Det kan hende du får et brev i posten, fra posten, om at de vil at du sender dokumentasjon på hvor mye det du bestillte koster... Send dem da bare en e-post med paypal-kvitteringen, gjorde jeg sist, og varene kom i posten noen dager etter.

 

Står forresten samme på sporingen på en av mine pakker også nå fra DealExtreme.

Lenke til kommentar
Pakken har kommet til Norge nå fra Dealextreme.com, men står dette på posten.no:

 

01.01.08 16.00 AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig 0020 OSLO

01.01.08 15.12 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0001 OSLO

 

Antatt tollpliktig, vil det si at jeg må bevise på noen måte at det er under 200 kroner ?

Brukte du EMS da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...