Gå til innhold

Blinker du på folk med lysfeil?


Ditech

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer... Dere, som selvutnevnte håndhevere av lov og orden, gjør vel ALDRI noe galt selv?

Det er vel faktisk ulovlig og blinke med lys ja. Så de er ikke bedre de. :!: Jeg synes det er artig og ikke bry meg når jeg får en slik "idiot" imot meg som blinker med 20 lys bare forde jeg en sjelden gang har glemt og skrue på/av et eller annet på bilen min. Gjør endringene når de har passert.

Det er jo egentlig like idiotisk som om jeg skulle kjøre etter en råkjører bare for og få han til og kjøre saktere. Eller ligge i venstre fil på en 4 felt motorvei i 90 uten og slippe noen forbi. (noe jeg mistenker Ditech gjør) ;)

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer... Dere, som selvutnevnte håndhevere av lov og orden, gjør vel ALDRI noe galt selv?

Det er vel faktisk ulovlig og blinke med lys ja. Så de er ikke bedre de. :!: Jeg synes det er artig og ikke bry meg når jeg får en slik "idiot" imot meg som blinker med 20 lys bare forde jeg en sjelden gang har glemt og skrue på/av et eller annet på bilen min. Gjør endringene når de har passert.

Det er jo egentlig like idiotisk som om jeg skulle kjøre etter en råkjører bare for og få han til og kjøre saktere. Eller ligge i venstre fil på en 4 felt motorvei i 90 uten og slippe noen forbi. (noe jeg mistenker Ditech gjør) ;)

 

"idioten" sørget for at du ikke fikk bot

Lenke til kommentar

Jeg blinker på folk med enten fjernlys eller folk uten lys i det heletatt. Hender også at jeg blinker om bilisten skal svinge/rundkjøring/ta av i ekstremt høy fart, slik at enten jeg må brå-bremse eller andre settes i fare. Men det er rimelig sjeldent i grunn.

 

Gidder aldri flashe motgående trafikkanter. Holder med ett blink, slik at sjåføren i den andre bilen blir oppmerksom ;)

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg flasher er som nevnt at jeg selv blir plaget av sterke lys i fjeset, og da får de som påfører meg det lide. At de slipper en eventuell bot er en positiv bieffekt i form av at statskassa blir litt mindre fyllt opp.

 

Nei, på 2 feltsvei i samme retning ligger jeg ikke i venstre felt å sperrer de som ønsker å kjøre fortere.. Herregud man! disse folka som gjør slikt er jo helt syke spør du meg...

Lenke til kommentar
http://www.heineaasen.com/forum/fotoalbum/...al_Bilde030.jpg

 

Denne lyskombinasjonen serverer jeg til de som kjører med lys som reduserer synsfeltet mitt. Spesielt gøy om det er en lang mørk vei, og jeg ser de komme med blendende lys mot meg (sterke tåke og nærlys). Da kan det hende de må stoppe langs siden, siden de ikke ser noe i det hele tatt. Har opplevd noen få tilfeller hvor de faktisk har skrudd av tåkelysa, med det resultatet at jeg har skrudd av fjernlys.

Det får være måte på hvor idiot man skal være.

Mange av de som kjører med tåkelys, vet ikke om det en gang. Og de vil bare sitte som et spørsmålstegn etter å ha møtt lysriggen din (som sansynligvis er ulovlig pga for høy lysmengde).

Slå av langlysene når du møter dem, og så kan du blinke litt med tåkelysene. Da forstår de hvorfor du blinker, uten at de blir forsøkt drept.

Lenke til kommentar

Joda. Du har rett der, det fungerer oftere å blinke med tåkelysa, men problemet er at mange bare kjører med tåkelys på pur faen. Og de får man kun plaget tilbake med fjernlys spør du meg.

 

Lysa mine er godkjente av hellanor. Monteringen er også i henhold til boka.

Lenke til kommentar
Joda. Du har rett der, det fungerer oftere å blinke med tåkelysa, men problemet er at mange bare kjører med tåkelys på pur faen. Og de får man kun plaget tilbake med fjernlys spør du meg.

 

Lysa mine er godkjente av hellanor. Monteringen er også i henhold til boka.

:!: Du høres ut som han tullingen som kjørte etter meg i 2 mil for å fortelle meg at jeg gjorde en farlig forbikjøring! Dette var i ungdomen vel og merke... Drømmer du om å jobbe i trafikkpolitiet eller? ;)

Lenke til kommentar

Nei, folk kan gjerne kjøre for fort, uten belte, i mobiltelefon, rygge, eller spise bananer for alt jeg bryr meg. Folk kan også gjerne bryte sperrelinjer, la vær å blinke og ta 20 runder i rundkjøringer.

 

Det som irriterer er når jeg blir blendet. Da blender jeg tilbake. Som nevnt minst ti ganger før. Det handler ikke om å pirke på andre eller å fortelle andre hvordan de skal kjøre. Det handler om å ta tilbake synsfeltet. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Lysa mine er godkjente av hellanor. Monteringen er også i henhold til boka.

Hva hellanor sier spiller jo ingen rolle. Det er den totale lysmengden (står et prosenttall på lysene dine) og hvorvidt lyktene er e-merket og montert i henhold til kjøretøyforskriften som gjelder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...