Gå til innhold

En musikalsk godbit for alle Final Fantasy-elskere :-)


Alastor

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor fan av orkestrerte/arrangerte versjoner av Final Fantasy-musikken til Nobuo Uematsu, og hører en del på ulike stykker som han har fått orkestrert osv.

 

Men, da jeg kom over denne her nå, kom gåsehuden og tårene rimelig raskt..dette er noe av det nydeligste jeg har hørt! Har du spillt Final Fantasy IX vil du kjenne igjen og mest sannsynlig føle det samme som meg - har du aldri spilt spillet anbefaler jeg allikevel å se/høre på, rett og slett fordi dette viser at også klassisk musikk kan være magisk fint :-).

 

Se filmen hos Youtube

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nydelig! Har lenge hatt en forkjærlighet for de orkestrerte verkene fra final fantasy selv :)

 

For de som ikke fikk det med seg ble det publisert ett nytt project fra OCRemix for ikke så altfor veldig lenge siden - FFVII - Voices of the Lifestream .

Dette er remixer av hele OST til FFVII av en mengde artister med forskjellige stiler. Ikke noe særlig orkestermusikk, men mye bra alikevel.

 

Sjekk også ut Chrono Symphonic prosjektet, som tar for seg et av de spillene i verden med best musikk noen sinne (Chrono Trigger). Som navnet tilsier så er det i større grad benyttet en symfonisk stil på dette prosjektet.

 

Edit: feiltastaturering

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar

Uten tvil kongemusikk

 

Er fan av alle albuma fra VII-X, men også AC utmerket seg meget positivt. Black Mages er heller ikke dumt.

 

God idé å starte tråd om dette, Alastor

 

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=jzz5cVt70j8...feature=related Main theme VII, drøyt bra, har gåsehud på hele ryggen.

 

Noen som vet om de har gitt ut CD eller evt musikkvideo?

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...