Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran - en bra og slitesterk bil, eller finnes det alternativer?


Reggy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det sier vel litt hvor mye man kan stole på rådene man får her, når de som gir råd ikke vet hvilken type bil de har selv :roll:

 

Kjeften! Jeg prøvde å være litt morsom! Touran - Touareg... tok den den? Neppe! Sier bare litt om hva slags idiot du er....

 

Du har nå fortalt meg at jeg er en idiot både på PM og her, så tror jeg nok at har alle sett hvordan du tar en spøk når den kommer fra andre... :thumbdown:

Endret av zanta
Lenke til kommentar
Det sier vel litt hvor mye man kan stole på rådene man får her, når de som gir råd ikke vet hvilken type bil de har selv :roll:

 

Kjeften! Jeg prøvde å være litt morsom! Touran - Touareg... tok den den? Neppe! Sier bare litt om hva slags idiot du er....

 

Du har nå fortalt meg at jeg er en idiot både på PM og her, så tror jeg nok at har alle sett hvordan du tar en spøk når den kommer fra andre... :thumbdown:

 

Ja grin ivei.... :'(

Lenke til kommentar
Det sier vel litt hvor mye man kan stole på rådene man får her, når de som gir råd ikke vet hvilken type bil de har selv :roll:

 

Kjeften! Jeg prøvde å være litt morsom! Touran - Touareg... tok den den? Neppe! Sier bare litt om hva slags idiot du er....

 

Du har nå fortalt meg at jeg er en idiot både på PM og her, så tror jeg nok at har alle sett hvordan du tar en spøk når den kommer fra andre... :thumbdown:

 

Ja grin ivei.... :'(

Back on topic, please?

Lenke til kommentar

Ja de siste postene gjorde meg mye klok i forhold til valg av Touran. Men tar gjerne mot flere saklige innlegg.. Noen som har kjørt den både før og etter siste facelift? Merkes det noen forskjell eller er det bare kosmetisk...

 

Og hvor ofte skifter man reg reim på Touran diesel...

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det vil koste å sette inn webasto i en Touran.

 

Og er det noen som har kjørt både 105 HK og 140 HK og kan si noe om hvor stor forskjellen er og om 105 HK er nok, når man vil ha med DSG...

 

Har ikke kjørt med DSG, heller ikke kjørt Touran med 140 hk. Det jeg har kjørt er Touran med 105 hk, og Passat med 140hk. For å si det slik, 105 hester virker utmerket tilstrekkelig helt til du har prøvd den med 140 hk. :D

Men vil tro at du vil bli fornøyd med en 105hk med chip slik at du får mellom 130 og 150 hester.

Med DSG så slipper du jo også styret med å gire hele tiden for å være i området med dreimoment, som igjen gjør 1,9-motoren veldig grei. 2-literen på 140hk drar bedre ut på turtallet synes jeg da jeg prøvde den.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det vil koste å sette inn webasto i en Touran.

 

Og er det noen som har kjørt både 105 HK og 140 HK og kan si noe om hvor stor forskjellen er og om 105 HK er nok, når man vil ha med DSG...

 

140 hester'n er helt rå! Du koser deg virkelig med den motoren! Og har du DSG i tillegg så har du virkelig en fantastisk kjøremaskin! 1,9TDI 105hk holder egentlig mer enn nok. Kanskje litt mer lyd på 1,9TDI, men det er vel den de aller fleste kjøper. Nabo'n har 105hestern med DSG og den går meget bra sier han.

 

Priser på webasto er veldig forskjellig tror jeg. Får dem jo i et par varianter. Om du vil ha fjernkontroll eller tidsur osv.

Men starter vel på kanskje. ca. 5000kr eller noe.

Lenke til kommentar
Ja de siste postene gjorde meg mye klok i forhold til valg av Touran. Men tar gjerne mot flere saklige innlegg.. Noen som har kjørt den både før og etter siste facelift? Merkes det noen forskjell eller er det bare kosmetisk...

 

Og hvor ofte skifter man reg reim på Touran diesel...

Intervallet på kamakselreima er 120k.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det vil koste å sette inn webasto i en Touran.

Bedre å kjøpe med fabrikkmontert varmer. Den er bare genial.. God, varm bil på 20 minutter.

 

Tror det er ventilasjon å da. Slik at man har kald bil på sommeren! Det er en av de idiotiske tinga vi trodde vi ikke trengte i bilen! Veldig greit å komme ut til en bil som du slipper å skrape vinduene på og er god og varm! :D

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det vil koste å sette inn webasto i en Touran.

 

Og er det noen som har kjørt både 105 HK og 140 HK og kan si noe om hvor stor forskjellen er og om 105 HK er nok, når man vil ha med DSG...

 

Har ikke kjørt med DSG, heller ikke kjørt Touran med 140 hk. Det jeg har kjørt er Touran med 105 hk, og Passat med 140hk. For å si det slik, 105 hester virker utmerket tilstrekkelig helt til du har prøvd den med 140 hk. :D

Men vil tro at du vil bli fornøyd med en 105hk med chip slik at du får mellom 130 og 150 hester.

Med DSG så slipper du jo også styret med å gire hele tiden for å være i området med dreimoment, som igjen gjør 1,9-motoren veldig grei. 2-literen på 140hk drar bedre ut på turtallet synes jeg da jeg prøvde den.

 

Vanskelig. Har jo klart lyst på 140 HK slippe å chippe og bekymre meg over at jeg kan bli tatt med trimmet bil...Dessuten føler jeg ikke at skilnaden i pris på disse to er allverden, du finner litt forskjellige kjøp på begge to.. Ville dere vært redd for en som er gått over 100000 km, evt mer?

 

Det eneste jeg har forstått er at Touran ikke er så dyr å sette i webasto. Akkurat som om det var påbegynt fra frabrikkens side...men vet ikke hva som ligger i det. Jeg sjekket hva det ville koste å sette inn i min passat og det var ca 20 000 kr. Det er for mye, og derfor må jeg bake det inn bilbudsjettet ved kjøp av ny...

 

Noen som vet hva det vil koste å sette inn webasto i en Touran.

Bedre å kjøpe med fabrikkmontert varmer. Den er bare genial.. God, varm bil på 20 minutter.

 

Og det koster?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Iht prislisten jeg klarte å finne på møller på billingstad:

Parkeringsv.fj.betj. 9.200

Dyrt, men ikke helt umulig å innfri...

Helt klart verdt det. Det er noen ting man bare _må_ ha i tillegg til Highline (evt Exclusive-pakken):

 

* DSG-kasse

* Parkeringsvarmer

* Multifunksjon skinnratt

* Xenonlys (std i Exclusive)

* Parkeringssensor

 

Klart en del andre ting man også bør ha med, men ihvertfall dette.. Hvis man vil ha senket utgave, gå for Exclusive. Koster bare 10 lapper mer enn Highline, men det følger med utstyr som normalt koster mye mer.

 

(hvis det er helt ny bil det er snakk om her, altså..)

Lenke til kommentar
Iht prislisten jeg klarte å finne på møller på billingstad:

Parkeringsv.fj.betj. 9.200

Dyrt, men ikke helt umulig å innfri...

Helt klart verdt det. Det er noen ting man bare _må_ ha i tillegg til Highline (evt Exclusive-pakken):

 

* DSG-kasse

* Parkeringsvarmer

* Multifunksjon skinnratt

* Xenonlys (std i Exclusive)

* Parkeringssensor

 

Klart en del andre ting man også bør ha med, men ihvertfall dette.. Hvis man vil ha senket utgave, gå for Exclusive. Koster bare 10 lapper mer enn Highline, men det følger med utstyr som normalt koster mye mer.

 

(hvis det er helt ny bil det er snakk om her, altså..)

 

Helt enig i det du påpeker at utstyr som bare må ha. Men det er dessverre ikke snakk om helt ny bil nei..

 

Når kom egentlig Touranen? I 2004? Fikk den med Exclusive utstyrsnivå allerede da eller er det først i 2006 det kom?

 

Hvor mye er den egentlig senket i sportsunderstells utgaven?

 

Noen som har erfaring med å ta disse hjem fra Tyskland? Får man et bedre produkt/ pris? (tenkte hvis import at en kunne få selger i Tyskland til å evt sette inn parkeringsvarmer. Det blir vel litt billigere enn å gjøre det i Norge)

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Iht prislisten jeg klarte å finne på møller på billingstad:

Parkeringsv.fj.betj. 9.200

Dyrt, men ikke helt umulig å innfri...

Helt klart verdt det. Det er noen ting man bare _må_ ha i tillegg til Highline (evt Exclusive-pakken):

 

* DSG-kasse

* Parkeringsvarmer

* Multifunksjon skinnratt

* Xenonlys (std i Exclusive)

* Parkeringssensor

 

Klart en del andre ting man også bør ha med, men ihvertfall dette.. Hvis man vil ha senket utgave, gå for Exclusive. Koster bare 10 lapper mer enn Highline, men det følger med utstyr som normalt koster mye mer.

 

(hvis det er helt ny bil det er snakk om her, altså..)

 

Exclusive-pakken kommer somregel når bilen begynner å dra på årene. Slik som før den nye Passat'n skulle komme , fikk gamle Passat exclusive pakken slik at de skulle få solgt noen av de gamle til.

 

Helt enig i det du påpeker at utstyr som bare må ha. Men det er dessverre ikke snakk om helt ny bil nei..

 

Når kom egentlig Touranen? I 2004? Fikk den med Exclusive utstyrsnivå allerede da eller er det først i 2006 det kom?

 

Hvor mye er den egentlig senket i sportsunderstells utgaven?

 

Noen som har erfaring med å ta disse hjem fra Tyskland? Får man et bedre produkt/ pris? (tenkte hvis import at en kunne få selger i Tyskland til å evt sette inn parkeringsvarmer. Det blir vel litt billigere enn å gjøre det i Norge)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Tar en bump her. Nå har Touran vært på markedet en stund, hvordan er disse bilene i dag?

 

Trenger en firmabil på grønne skilter og denne virker ganske god, ser helt grei ut så jeg kan bruke på fritiden også.

 

Planen var egentlig å kjøpe en som hadde gått langt og er billig, så tjener jeg inn det ganske kjapt med km godtgjørelse. Bare droppe å sette den på verksted å kjøre den til den kreperer, ren profit??

Lenke til kommentar

For det første så er Toruan en bil man ofte finner feil på. Kjøper du en som har gått langt, er billig osv så får du sikkert en bil med flere feil. Dette skal du liksom "tyne" et par år til? Skal ikke bilen gjennom PKK? Bremser, dekk? Skal du dynge bilen fordi bremsene går på jernet?

 

De 2 siste Touranene jeg har skrudd på kom på en kranbil. Et var girkassehavari og jeg lagde vel en tråd om den andre i teknisk forumet. Toruan el.feil ellernosånt. Bilene gikk hevrtfall ikke fremover og da er det vanskelig å skrive km. Dette er jo også helt vanlige feil. Bytta en del Turboer, svinghul og ymse følere sånn ellers. Stor tommel ned for min del. Du har herved blitt advart!

 

Omregistrering, årsavgift, forsikringer osv. Når bilen først trenger hjelp så vil det ofte være mest lønnsomt å koste på bilen.

 

Jeg har ikke troa på den strategien din. Feil bil! Du kan ikke gjøre profitt på noe som suger penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første så er Toruan en bil man ofte finner feil på. Kjøper du en som har gått langt, er billig osv så får du sikkert en bil med flere feil. Dette skal du liksom "tyne" et par år til? Skal ikke bilen gjennom PKK? Bremser, dekk? Skal du dynge bilen fordi bremsene går på jernet?

 

De 2 siste Touranene jeg har skrudd på kom på en kranbil. Et var girkassehavari og jeg lagde vel en tråd om den andre i teknisk forumet. Toruan el.feil ellernosånt. Bilene gikk hevrtfall ikke fremover og da er det vanskelig å skrive km. Dette er jo også helt vanlige feil. Bytta en del Turboer, svinghul og ymse følere sånn ellers. Stor tommel ned for min del. Du har herved blitt advart!

 

Omregistrering, årsavgift, forsikringer osv. Når bilen først trenger hjelp så vil det ofte være mest lønnsomt å koste på bilen.

 

Jeg har ikke troa på den strategien din. Feil bil! Du kan ikke gjøre profitt på noe som suger penger.

Hvilken modell er de du har skrudd på?

 

Tar service selv og fikser det meste, vurderer andre biler også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...