Gå til innhold

Warhammer Online = Konge!

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror de tar inn folk med litt bra hardware, tror neppe de orker å legge inn folk som så vidt kan spille spillet på low detail og enda lagger.. er en grunn at de har DxDialog check

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tipper trådstarter digget WoW også, spillet ligner utrolig mye på WoW og akkurat samme gameplay. Dette står jeg glatt unna. Age of Conan prøver i det minste på noe nytt annet enn klikkehysteriet.

Endret av Avean
Skrevet

Personlig liker jeg denne type gameplay/ui. Liker ikke ideen bak Conan, der man kan dodge flammer, dukke under kuler og lignende.

WoW er det spillet som har gitt meg mest, så om dette spillet går samme veier innenfor forskjellige steder, ser jeg bare som positivt.

Skrevet
Tipper trådstarter digget WoW også, spillet ligner utrolig mye på WoW og akkurat samme gameplay. Dette står jeg glatt unna. Age of Conan prøver i det minste på noe nytt annet enn klikkehysteriet.

Ligner på WoW? Samme gameplay? Du mener, begge bruker knapper og cooldown? Ikke noe som er orginalt fra WoW vet du...

Veldig mange som har hatt WoW som sitt første MMORPG spill?

Skrevet (endret)

Avean er så usikker på AoC at han må innom WAR tråden for å prøve å skape mer blest om AoC! :mrgreen:

Faktisk synes jeg denne tråden om WAR har vært veldig bra da vi har unngått masse off topic og fanboys fra andre spill, noe som er meget sjeldent. La oss fortsette sånn!

Noen gleder seg til WAR, andre ikke, men kan dere ikke la oss som gleder oss til WAR få fortsette med det? :)

WAR is coming!

RvR != WoW PvP bare sånn at det er sagt en gang for alle. Derfor gleder vi oss til WAR!

Edit: != betyr ikke lik hvis noen lurte på det...

Endret av Frosten
Skrevet (endret)

Noe som jeg ser veldig frem til i WHO er at en blir "belønnet" for å gå ut å oppdage verden. Altså en kan fks finne det høyeste fjellet i hele spillet og idet en kommer opp der så får du tilgang til en titel som Mountain King.

Det andre som skjer er også at i den boka du har...husker ikke i farta hva den heter. Den noterer ned alt du gjør. Og idet du kom opp på det fjellet så starter et quest...dette er et eksempel jeg leste dem hadde laget.

En annen ting er at la oss si du har sloss deg vei til en quest fyr og du har drept 10 orc's for å komme fram. Han ville da gi deg et quest om å drepe ja akkurat 10 orc's i området...normalt i andre mmorpg spill idag så måtte du drepe 10 nye...

Men i WHO så blir alt du gjør å dreper registrert, han vil da heller si til deg noe som at jeg ser du har drept 10 orcer..flink gutt! Se her har du noe gull og et par støvler jeg fant.

Slike små ting som gjør det hele litt mere morro.

De sikter ikke mot å ta over for WoW. Ingen MMORPG'r klarer det. Det er bare blitt for stort.

For å være helt ærlig så har WOW tapt seg voldsomt over tiden...jeg tror WHO og AoC kommer til å ta mange europeiske spillere..

Endret av _LarZen_
Skrevet

Nei, men så må man heldigvis ikke ta over for WoW for å være en suksess. EvE Online har rundt 100 000 aktive spillere (eller noe slikt), og det blir regnet som en suksess.

De eneste som feiler er de som a) Nesten ikke selger noen kopier b) Regner med at spillet kommer til å gjøre det like bra som WoW, og regner ut framtidig inntekt ut i fra det. Slike selskap har en tendens til å bruke litt for mye penger under utviklingen.

Skrevet

_LarZen_: Hørtes spennede ut!

Har de gitt ut noe konkret informasjon angående maks level, hvor lang tid det tar, hvor stor verden er, hvordan pve delen er? Jeg blir nok å like pvp ganske så mye, men pve er alltid deilig å spille når man er lei pvp.

Skrevet
Noe som jeg ser veldig frem til i WHO er at en blir "belønnet" for å gå ut å oppdage verden. Altså en kan fks finne det høyeste fjellet i hele spillet og idet en kommer opp der så får du tilgang til en titel som Mountain King.

Det andre som skjer er også at i den boka du har...husker ikke i farta hva den heter. Den noterer ned alt du gjør. Og idet du kom opp på det fjellet så starter et quest...dette er et eksempel jeg leste dem hadde laget.

En annen ting er at la oss si du har sloss deg vei til en quest fyr og du har drept 10 orc's for å komme fram. Han ville da gi deg et quest om å drepe ja akkurat 10 orc's i området...normalt i andre mmorpg spill idag så måtte du drepe 10 nye...

Men i WHO så blir alt du gjør å dreper registrert, han vil da heller si til deg noe som at jeg ser du har drept 10 orcer..flink gutt! Se her har du noe gull og et par støvler jeg fant.

Slike små ting som gjør det hele litt mere morro.

Helt enig. Tome of Knowledge virker veldig spennende. Håper de lykkes med dette, da det er slike ting som gjør at mmorpgs hele utvikler seg sakte men sikkert. Orc-eksempelet ditt er også bra, da det skal bli en sann fornøyelse med mindre fed ex questing ;)

Skrevet
_LarZen_: Hørtes spennede ut!

Har de gitt ut noe konkret informasjon angående maks level, hvor lang tid det tar, hvor stor verden er, hvordan pve delen er? Jeg blir nok å like pvp ganske så mye, men pve er alltid deilig å spille når man er lei pvp.

Foreløping info om det:

What is the level cap?

Levels in WAR are called Ranks. There are 40 Ranks, divided into 4 Tiers of 10 Ranks each.

Will there be PvE dungeons and are they instanced?

The last quote we have about dungeons is that there will be 3 dungeons available at launch in addition to an RvR/PvP dungeon shared by the 2 realms.

Will there be Raid content?

There is no information on Raid content at this time, although it is believed there will be a few non-instanced Raid bosses to kill. However, WAR's focus is clearly not on high-end PvE raiding, so these will be few and far between.

How many zones are there and how are they divided?

The world is divided in 3 "fronts". Dwarfs vs Greenskins, Empire vs Chaos, High Elves vs Dark Elves. Each of the three areas of conflict will be divided into 11 zones (making 33 zones in total at launch), with four tiered levels.

Altså:

- 40 lvls

- 3 PvE dungeons fra release + 1 RvR dungeon

- Raid bosses = ja, men ikke slik man forbinder raiding i WoW

- 33 zones fra release

Skrevet (endret)

De har gitt utrykk for at det blir muligheter for mer PvE enn folk flest forventer. Altså, PvE man KAN gjøre om man vil. Ikke noe man må gjøre for å kunne konkurrere. Vi får vente å se hva de kommer med.

Nei, men så må man heldigvis ikke ta over for WoW for å være en suksess. EvE Online har rundt 100 000 aktive spillere (eller noe slikt), og det blir regnet som en suksess.

De eneste som feiler er de som a) Nesten ikke selger noen kopier b) Regner med at spillet kommer til å gjøre det like bra som WoW, og regner ut framtidig inntekt ut i fra det. Slike selskap har en tendens til å bruke litt for mye penger under utviklingen.

Ja, for 4+ år siden stemmer nok det, men ikke i dag. 100k subs er flopp for de fleste MMOer i dag da MMOer har dyrisk mye høyere budsjett nå.

Eksempel på det er DAoC som ble laget av et team på 24 mann på 18 mnd, der WAR blir laget av 150-200 over ... lengre tid (husker ikke hvor lenge det har vært i utvikling i farten). Og daoc hadde 250k subs på peak.

Endret av Zappy
Skrevet

Jeg trur dagens store MMOs som AoC og WAR minst trenger rundt 300.000 subs for å regnes som en suksess.

Og med tanke på at begge spillene har over dette tallet i kun beta søknader, så burde det nok gå greit.

Skrevet

Jepp man får håpe det, men husk at det er nok av folk som signer opp på alt mulig av betaer i hytt og gevær i håp om litt gratis gaming. 300.000 tror jeg dog begge spillene skal klare lett med tanke på hvor mye snakk det er om begge på internett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...