Gå til innhold

HL2 - hvorfor er det så fantastisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

kan være enig att HL2 kan være litt kjedelig til tider(i enkelte deler av spillet), men jeg spilte igjennom det for et par år siden, og storkoste meg, tross alt. men det er også kjedelig og loade i det uendelige med 10-15hp og det er stridere som pælmer løs, men HL2 er helt klart det beste spillet jeg har spilt (ved siden av Splinter Cell: Pandora Tomorrow)

kjøpte selv Orange Box på elkjøp igår, og har nå kommet langt i Episode 1, synes det er helt digg så langt!

gleder meg også stort til jeg skal gyve løs på Ep2 :new_woot:

Endret av Simkin
Videoannonse
Annonse
Skrevet
At du sier at HL2 er førsteklasses spillopplevelse vil jo ikke si at det er en regel ? Det er jo ikke sikkert andre mener det.. for meg er HL2 en middelmådig serie som man bare må spille fordi man allerede har spillt HL1.. Mens ett, som du sa, middelmådig spill som MOH Airborne klarer å gi meg mye mere spillglede enn hva HL2 gjør, hvordan går det ann ? Er det mulig at ett mye enklere spill kan gi større glede? Nei, fy a meg...

Forsåvidt ganske dårlig formulert av meg. Men synes sammenlikningen mellom en grenseprengende og story-basert spillserie, med et helt standard sett-det-før 2 Verdenskrigspill er en dårlig sammenlikning. At det enkle kan være gøy er det liten tvil om, men ville heller sett at du sammenliknet HL2 opp med spill om Far Cry, F.E.A.R., Bioshock, Halo, Stalker, da de likner mer på hverandre og er mer unike spillopplevelser.

Skrevet

Jeg synes det var mange kjedelige reiser, men de hadde imidlertid fylt dem opp med en del spennende hendelser. Synes det kunne vært flere såkalte "puzzles" når du reiste, eller se mye interessant. Var litt morsomt med de batteriene ved porten. Første gang fant jeg ikke det tredje og laga et hopp og hoppa over porten :p

Men det jeg synes er fantastisk er alle de sekvensene hvor G-man snakker med deg, all bakgrunnshistorien, og måten man opplever det på. Pusslespilla du må stokke og ordne på er noe som spicer opp alt.

Skrevet
Det ble jo nr. 6 på IGNs top 100 games of all time. Vinneren ble Super Mario Bros fra 1985.

Det sier vel noe om spillet.

At det har fått gode anmeldelser :).

Skrevet

Merk, jeg har ikke noen gang skrevet at jeg hater spillene. HL1 var innovativt og spitzy og en fryd å spille gjennom, og jeg har også spilt gjennom alle tilleggspakkene + Uplink. Jeg syns HL2 er et helt ok spill, men jeg syns også at det har så mange feil og irritasjonsmomenter at jeg ikke helt skjønner den overveldende mengden av 10/10-karakterer. Å påpeke feil betyr ikke at jeg hater noe, bare at det er ting jeg mener kunne vært gjort bedre.

Mass Effect hadde jeg f.eks. store forhåpninger til etter å ha spilt Biowares andre spill, men der hang jeg meg opp i en generell treghet (gåing, loading av brett) og et for høyt fokus på våpen i forhold til "magi", blant andre ting. Jeg spilte gjennom det, men det er ikke et spill jeg kommer til å plukke frem en gang i fremtiden og tenke at "Mass Effect, ja, det fortjener en ny runde". Til sammenligning begynte jeg nettopp på Psychonauts igjen, det spilte jeg gjennom for et halvt år siden. Jade Empire spilte jeg gjennom for rundt en måneds tid siden, og også det plukker jeg nok frem om ikke så lenge, så bra var det.

Skrevet

Eg er enig i at mykje i HL2 kunne blitt gjort betre, men når eit spel med sånne feil likevel blir rangert så langt oppe må det positive være så bra at småfeil blir ignorert.

Skrevet

Jeg er enig med Psilocybe her, jeg har aldri blitt overbegeistret over dette spillet. Aldri. Jeg tok turen inn til spillet etter all hypen HL2 har/hadde fått. Kanskje jeg hadde litt for store forhåpninger til spillet og så for meg et spill i høy klasse (noe det faktisk er) - men det ble kjedelig for min del.

Skrevet
Merk, jeg har ikke noen gang skrevet at jeg hater spillene. HL1 var innovativt og spitzy og en fryd å spille gjennom, og jeg har også spilt gjennom alle tilleggspakkene + Uplink. Jeg syns HL2 er et helt ok spill, men jeg syns også at det har så mange feil og irritasjonsmomenter at jeg ikke helt skjønner den overveldende mengden av 10/10-karakterer. Å påpeke feil betyr ikke at jeg hater noe, bare at det er ting jeg mener kunne vært gjort bedre.

Mass Effect hadde jeg f.eks. store forhåpninger til etter å ha spilt Biowares andre spill, men der hang jeg meg opp i en generell treghet (gåing, loading av brett) og et for høyt fokus på våpen i forhold til "magi", blant andre ting. Jeg spilte gjennom det, men det er ikke et spill jeg kommer til å plukke frem en gang i fremtiden og tenke at "Mass Effect, ja, det fortjener en ny runde". Til sammenligning begynte jeg nettopp på Psychonauts igjen, det spilte jeg gjennom for et halvt år siden. Jade Empire spilte jeg gjennom for rundt en måneds tid siden, og også det plukker jeg nok frem om ikke så lenge, så bra var det.

Kunne du ikke da forklare oss hvilken irritasjonsmomenter det er snakk om, for ettersom jeg har sett klager du mer på vanskelighetsgraden i enkelte situasjoner fremfor enn ulogiske irritasjonsmomnter som f.eks monster som bare dukker opp eller glitcher.

Det kunne og vært interesangt å lese litt om hvilken feil du mener HL2 har.

Skrevet
Visst kan jeg det. HL2 er et singleplayerspill i en pakke som inneholder "fire" singleplayerspill og et multiplayerspill. Leser du en omtale om HL2, er det singleplayerdelen som gjør at folk tilsynelatende trenger underbukseskift hver halvtime, samt en miniatyr-vannrenne fra munnviken til en sikkel-bøtte ved siden av stolen.

Jeg prioriterer ikke multiplayer noe særlig når jeg kjøper, spiller eller uttaler meg om et spill. Å spille med mongoer verden rundt klarer jeg å styre min begeistring for.

Gameplayet i HL2deathmatch er fantastisk bra og er en ren nytelse. Det går lynkjapt og egenskapene til de forskjellige våpnene er meget godt gjennomført. Jeg snakker her om pro-playing.

Det arrangeres forskjellige leaguer og cup`er som her

Her er blant annet en demo, litt lang men dere ser hvor lenge dere gidder...

Skrevet
Jeg prioriterer ikke multiplayer noe særlig når jeg kjøper, spiller eller uttaler meg om et spill. Å spille med mongoer verden rundt klarer jeg å styre min begeistring for.

Det gjeld ikkje CS og CoD 4 altså?

Skrevet

Jeg er ganske enig i konklusjonen om HL2, selv om jeg ikke er enig i all kritikken. HL2 er rett og slett ikke så engasjerende at det gjør noe, det er et ganske bra spill, men ikke så fantastisk som "alle" skal ha det til i mine øyne. For mange kjedlige sekvenser, spesielt med kjøring. EP1 var mye mer "tight" og velprodusert, og hadde få døpunkter. Ep2 er i mine øyne marginalt dårligere (blant annet er bossen et ork). Men også det er bra.

AtW

Skrevet
Jeg er ganske enig i konklusjonen om HL2, selv om jeg ikke er enig i all kritikken. HL2 er rett og slett ikke så engasjerende at det gjør noe, det er et ganske bra spill, men ikke så fantastisk som "alle" skal ha det til i mine øyne. For mange kjedlige sekvenser, spesielt med kjøring. EP1 var mye mer "tight" og velprodusert, og hadde få døpunkter. Ep2 er i mine øyne marginalt dårligere (blant annet er bossen et ork). Men også det er bra.

AtW

Jeg trodde jeg var den eneste som foretrekker EP1 over EP2 :p

Skrevet

Gameplaymessing (fint ord) var nok EP1 på linje med EP2, men i sistnevnte vart det meir framgang i historien, det er for min del like interessant som variert gameplay.

Skrevet

Sjølve kjøringa var ikkje noko høgdepunkt, men å kjøre frå område til område, møte fiendar og løyse oppgåver var veldig artig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...