Gå til innhold

Overklokking av 8800 GTS


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Haha.. Mitt ligger på 80-90 grader. Uansett viftehastighet.

Greier å kjøre det 640\1670\2000 mhz viss temperaturen ikke blir for høy.. Noe som den blir...

Har det på 612\1620\ og ca 1980mhz på minnet...

 

Skal skifte kjølepasta igjen i mårå pga det var etter as5 kom på kjernen

tempen gikk opp til 90 grader...

Men stiller meg skeptisk til at jeg får tempen ned uansett.... Virker jo som kjøleren har god kontakt... Forvirrende kort jeg har fått meg.. :(

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Har et MSI 8800GTS 512MB OC versjon. Kjører 752/1916/1103 stabilt. Vifta suser rundt 60-70% på rundt 60 grader gjennom 3Dmarks. Får 11974 poeng. Kanskje jeg får mer senere mtp drivere osv. Ellers så går vifta på 50% og 50 grader når jeg er på nett/skrivebord.

 

Skal man skru opp volten på skjermkortet, eller er det mulig i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Har et MSI 8800GTS 512MB OC versjon. Kjører 752/1916/1103 stabilt. Vifta suser rundt 60-70% på rundt 60 grader gjennom 3Dmarks. Får 11974 poeng. Kanskje jeg får mer senere mtp drivere osv. Ellers så går vifta på 50% og 50 grader når jeg er på nett/skrivebord.

 

Skal man skru opp volten på skjermkortet, eller er det mulig i det hele tatt?

hei, du klarer helt opp til ca 820 på kjernen, uten voltmod (med aftermarket kjøling).

ps. voltmod gjør at den vil utvikle enda mer varme.

 

Kan anbefale HR 03 GT: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=940450

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er noe spesielt med mitt kort, men det holder seg rimelig stabilt mtp varme. Men hvorfor fryser systemet? Får som regel blå eller hvit skjerm hvis jeg klokker det til f.eks. 760 på coren... Hva kan jeg gjøre for at det skal slutte å fryse/blokkere(/eller kall det hva du vil, hehe)?

 

edit: Men 30 grader på idle er jo helt sykt bra! :)

Endret av dammed
Lenke til kommentar

Det skyldes volten som regel (eller at minnet har nådd sine grenser). For å kunne klokke mer må du ha mer volt å gi, akkurat som når du klokker CPU og HK. Er du interessert i slikt bør du sjekke ut "voltmodding".

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er noe spesielt med mitt kort, men det holder seg rimelig stabilt mtp varme. Men hvorfor fryser systemet? Får som regel blå eller hvit skjerm hvis jeg klokker det til f.eks. 760 på coren... Hva kan jeg gjøre for at det skal slutte å fryse/blokkere(/eller kall det hva du vil, hehe)?

 

edit: Men 30 grader på idle er jo helt sykt bra! :)

EDIT:

Rotet nå jeg ;)

 

Men ja, 1100 på minnet kjører jeg på selv.

Om du skal over 760 på stock kjøler, må du sette viften manuellt til ca 80-90%.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar

ok, nei tror nok jeg kjøper meg en kjøler, men bare for å få det stillere. Da et stock klokket 8800gts kort holder lenge for WOW og Pro Street.

 

Overklokkinga gjorde jeg bare for å lære noe nytt og for å sjekke ut hvor høyt jeg kunne klokke det.

 

Takk for tipset om Voltmodding. ;)

Endret av dammed
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Last ned ATI tool.

 

Kjører ''Scann for artifacts'', samtidig som du justerer. Når det kommer gule prikker på det bilde har du justert opp for høyt. Skru litt ned og der har du maks klokk. Mulighetene for Voltmodd er jo selvfølgelig der- men er ikke alltid det lønner seg så mye.

 

Ja, ATI-tool fungerer på Nvidia!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...