Gå til innhold

Hvilke banker tilbyr VISA til folk under 18år ?


The Ghost

Anbefalte innlegg

Var idag innom Postbanken i by'n der jeg fra før av har en bank konto med visa electron, men problemet er at jeg ikke kan handle fra utlandet eller nettet i det heletatt noe (Postbanken krever at du er 18år og 1mnd :thumbdown:) jeg ofte gjør, så da må jeg enten ty til oppkrav (som til nå har kostet meg iværtfall 1000,- unødvendig) eller tigge på folk som har Visa til å legge ut for meg imens, men for en god del månder siden kom jeg over en tråd er flere sa at de hadde VISA og at de ennå ikke var 18år så det jeg lurer på hvilke banker som kan tilby meg VISA kort nå.

 

Blir 17år i Januar.

 

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, den aller enkleste måten, dersom du ikke har et godt forhold til banken og de stoler på deg og din familie, vil være følgende:

 

Din mor oppretter en brukskonto. Hun ber så banken føre deg opp som disponent av kontoen. Hun ber deretter om at det utstedet et Visa debitkort til deg(disponenten). Vær klar over at banken antagelig vil ta ca 250 kroner i gebyr for å utstede Visa-kortet.

 

Du har så en brukskonto i ditt mors navn, hvor hun vil måtte skatte av formuen. Du disponerer kontoen gjennom visa-kortet.

Lenke til kommentar
Så dårlig ut på sparebank1 du .....

Da foreslår jeg at du personlig ringer til din lokale Sparebank1 filial, og spør. Det var det jeg gjorde, og da fikk jeg som svar at "Jo, du kan få Visa selv om du ikke er 18."

 

Nå kan det nok stemme at en av mine foreldre måtte oppføres som "ansvarlig", men kortet hadde blitt skrevet ut i mitt navn.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at lokale banker i distriktene er langt mer fleksible enn i storbyene, dette gjelder ihvertfall i Oslo. Jeg skulle ta opp ett depositumslån i Nordea, men pengene skulle inn på en konto i en annen bank.

 

Jeg gikk så i en Nordea-filial i Oslo og de sa at det var ett krav at om jeg skulle ha det depositumslånet så måtte depositumskontoen være en Nordea-konto. Tok så en telefon til Nordea-filialen i hjembygda, og de fikset alt uten problemer, og senfte papirene ned til meg i Oslo. Så signerte jeg og huseieren, og jeg sendte så papirene tilbake igjen, ingen problemer.

 

Samme har jeg opplevd når det gjelder VISA-kort, var ikke sjanse i havet for at kunne få ett i Oslo, men en kjapp telefon til banken hjemme og kortet dukket opp i posten noen dager senere.

Lenke til kommentar

Nordlandsbanken. Ring 08900 og si du skal bestille VISA-kort og at du er under 18 år. Begge verger må skrive under på dette, banken trenger også personnr på begge samt underskrift + legitimasjonskontroll (posten / politi). Har dette selv uten problemer, men når jeg blir 18 i januar kaster jeg ut kortet og skaffer meg VISA-kort og MC-kort hos DNB NOR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...