Gå til innhold

Hvilke banker tilbyr VISA til folk under 18år ?


The Ghost

Anbefalte innlegg

Skriver i denne tråden istedet for å lage ny.

 

 

Jeg har nå nettopp vært i SpareBank1 og åpnet ny konto pga overgang fra DnB. Det var ikke noe som helst kort utenom Visa Electron som ble delt ut til personer under 18 år. Når jeg har vært i kontakt med DnB og SpareBank1 på telefon tidligere har de også sagt at det ikke er mulig å ha Visa kort når man er under 18. Men fortsatt så leser jeg hele tiden på nettet at man kan få Visa kort med underskrift etc fra man er 15/16 år? Underskrift må man ha for Visa Electron også forøvrig.

 

Prøv å ring Nordlandsbanken å si du er under 18 og skal bestille et VISA-kort, ikke spør hvorvidt det er lov eller ei. Første jeg ringte sa det ikke gikk, andre sa at det ikke var noe problem. Du må bare få foreldrene dine til å signere på noen papirer. Selv bor jeg i Tønsberg, og det har ikke vært noe problem med at nærmeste fillial har vært en god del titals mil unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal da bare være å snakke med din lokale bank der både du og familien har et godt kundeforhold?

Familien har det meste av penger i en lokal bank, og det er også der vi har reisekontoer, sparekontoer og lønnskontoer, i tillegg til aksjefond.

Når jeg trengte nytt kort etter at det gamle knakk, fikk jeg umiddelbart tilbud om ordentlig Visa til tross for at jeg var under 18 år.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nokon som veit om ein kan få VISA i Sparebanken Vest? Eg må i banken og forandre på uttaksgrensa sidan eg skal ha eit lenger opphald i utlandet, og lurte difor på om eg ikkje berre skulle få meg eit vanleg VISA-kort i same slengen. Er berre 3 månader til eg er 18, men det er vel kanskje irrelevant?

Endret av Kalvegodt
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...