Gå til innhold

Hvilke banker tilbyr VISA til folk under 18år ?


The Ghost

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er helt klart at de forskjellige filialene har forskjellige regler på dette,har selv opplevde at de har sagt nei i en annen bank og sagt ja i en annen.Det beste tipset mitt er at du snakker med de,sammen med foreldrene dine da får de et litt voksent inntrykk.

Jeg fikk et sånt kort når jeg snakket med sjefen for den filialen sammen med foreldrene mine.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En liten bump, men anyway;

Har behov for en konto der jeg kan handle på internett og bruke nettbank. Til dags dato er jeg kun 15 år, og den mest aktuelle banken for min del, er Bank Norwegian, med visa debetkort(https://www.banknorwegian.no/sites/banknorwegian/norwegian/Pages/Brukskonto.aspx).

Ser ikke at det er noen aldersgrense her, noen som har noen innslag?

Lenke til kommentar
En liten bump, men anyway;

Har behov for en konto der jeg kan handle på internett og bruke nettbank. Til dags dato er jeg kun 15 år, og den mest aktuelle banken for min del, er Bank Norwegian, med visa debetkort(https://www.banknorwegian.no/sites/banknorwegian/norwegian/Pages/Brukskonto.aspx).

Ser ikke at det er noen aldersgrense her, noen som har noen innslag?

 

Visa kredittkort og Visa debetkort er to forskjellige ting. Du kan handle med begge på nett. Med bruk av debetkort trekkes beløpet direkte av kontoen din, har du ikke penger på konto avbrytes vel handelen. Du oppnår dermed ikke å sette deg i gjeld, som man gjør med kredittkort, og som det ikke er adgang til når du er mindreårig.

Link til Vergemålsloven

Lenke til kommentar
En liten bump, men anyway;

Har behov for en konto der jeg kan handle på internett og bruke nettbank. Til dags dato er jeg kun 15 år, og den mest aktuelle banken for min del, er Bank Norwegian, med visa debetkort(https://www.banknorwegian.no/sites/banknorwegian/norwegian/Pages/Brukskonto.aspx).

Ser ikke at det er noen aldersgrense her, noen som har noen innslag?

 

Visa kredittkort og Visa debetkort er to forskjellige ting. Du kan handle med begge på nett. Med bruk av debetkort trekkes beløpet direkte av kontoen din, har du ikke penger på konto avbrytes vel handelen. Du oppnår dermed ikke å sette deg i gjeld, som man gjør med kredittkort, og som det ikke er adgang til når du er mindreårig.

Link til Vergemålsloven

Fullstendig klar over at kreditt og debet er forskjellig, men var bare ikke 100% sikker på hva debetkort er, men ser ut som om jeg går for norwegian! :)

takktakk

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Skriver i denne tråden istedet for å lage ny.

 

 

Jeg har nå nettopp vært i SpareBank1 og åpnet ny konto pga overgang fra DnB. Det var ikke noe som helst kort utenom Visa Electron som ble delt ut til personer under 18 år. Når jeg har vært i kontakt med DnB og SpareBank1 på telefon tidligere har de også sagt at det ikke er mulig å ha Visa kort når man er under 18. Men fortsatt så leser jeg hele tiden på nettet at man kan få Visa kort med underskrift etc fra man er 15/16 år? Underskrift må man ha for Visa Electron også forøvrig.

Lenke til kommentar
Skriver i denne tråden istedet for å lage ny.

 

 

Jeg har nå nettopp vært i SpareBank1 og åpnet ny konto pga overgang fra DnB. Det var ikke noe som helst kort utenom Visa Electron som ble delt ut til personer under 18 år. Når jeg har vært i kontakt med DnB og SpareBank1 på telefon tidligere har de også sagt at det ikke er mulig å ha Visa kort når man er under 18. Men fortsatt så leser jeg hele tiden på nettet at man kan få Visa kort med underskrift etc fra man er 15/16 år? Underskrift må man ha for Visa Electron også forøvrig.

I noen banker kan du få det til. Selv fikk jeg ikke VISA i bankene jeg hadde kontoforhold i fra før av, men derimot i Sparebank1.

Endret av shaaland
Lenke til kommentar

VISA er vel vanligvis ikke et kredittkort, men debetkort. Hvis saldoen er 0 og VISA ikke får bekreftet kreditt fra banken din blir overføringen stoppet.

 

Hvis det er for netthandel du trenger VISA så er kanskje dette noe for deg? Slik jeg forstår det er det et virtuellt VISA kontantkort... :p

Lenke til kommentar
VISA er vel vanligvis ikke et kredittkort, men debetkort. Hvis saldoen er 0 og VISA ikke får bekreftet kreditt fra banken din blir overføringen stoppet.

 

Hvis det er for netthandel du trenger VISA så er kanskje dette noe for deg? Slik jeg forstår det er det et virtuellt VISA kontantkort... :p

Det kortet dere var fryktelig dyrt. Du betaler jo mer for å bruke kortet enn du betaler for selve varen?

Lenke til kommentar
Det kortet dere var fryktelig dyrt. Du betaler jo mer for å bruke kortet enn du betaler for selve varen?

 

Det var nå litt sterkt sagt, men om du kjøper et kort pålydende 5 eller 20$ betaler du faktisk mer for selve kortet, (som ikke engang skal produseres fysisk) enn du får å handle for, ja.. Kjøper du et kort på 500$, så betaler du hele 100$ for "produksjonen"(!) Her er det noen som prøver å tjene store penger... :no:

Lenke til kommentar
Det kortet dere var fryktelig dyrt. Du betaler jo mer for å bruke kortet enn du betaler for selve varen?

 

Det var nå litt sterkt sagt, men om du kjøper et kort pålydende 5 eller 20$ betaler du faktisk mer for selve kortet, (som ikke engang skal produseres fysisk) enn du får å handle for, ja.. Kjøper du et kort på 500$, så betaler du hele 100$ for "produksjonen"(!) Her er det noen som prøver å tjene store penger... :no:

Utifra den ironiske tonen i innlegget ditt har jeg en mistanke om at jeg har misforstått noe grunnleggende her :hmm:

Lenke til kommentar
Utifra den ironiske tonen i innlegget ditt har jeg en mistanke om at jeg har misforstått noe grunnleggende her :hmm:

 

Tror du misforstår meg... Det var ikke det minste ironisk ment, og jeg er fullstendig enig med deg i at det kortet der er hårreisende dyrt, men rett skal være rett; kjøper du ett kort på 50$ pålydende, så betaler du "bare" 40$ mer enn du trenger, altså betaler du da litt mindre for "kortet" enn for varene.. Men for de tre minste pålydende 5,10 og 25$ betaler man helt riktig som du sier mer for "kortet" (som i praksis betyr kortnr/utløpsdato/CVC-kode tilsendt på mail) enn for varen, ja.. Ikke et tilbud jeg ville anbefale noen å bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...