Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Hei, har åpnet telefonen min (1.1.2) med Ziphone, norsk onecall sim-kort står i og jeg får dekning via o2 UK siden jeg er i Storbrittania nå. Har og innstallert skandinavisk telefonstøtte via ifon.no og valgt norsk i settings, men blir fortsatt bare "kastet ut" når jeg trykker på sms for å lese/skrive. Det går fint å ringe. Noen som har noen smarte tips?

Prøv å installer iWorld i installer

Package download failed! ..bah :/

Hvorfor ikke oppdatere til 1.1.3 så vil du ikke ha slike problemer? Normalt skal iPhone fungere uten problem enten du instalerer Skandinavisk Telefonstøtte eller iWorld, men i grunn vil jeg anbefale deg til å oppdatere til 1.1.3.

 

Er bare å til å legge inn firmware manuelt vi iTunes (firmwarene finner du på iphone.unlock.no) så kjører du ZiPhone; )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har åpnet telefonen min (1.1.2) med Ziphone, norsk onecall sim-kort står i og jeg får dekning via o2 UK siden jeg er i Storbrittania nå. Har og innstallert skandinavisk telefonstøtte via ifon.no og valgt norsk i settings, men blir fortsatt bare "kastet ut" når jeg trykker på sms for å lese/skrive. Det går fint å ringe. Noen som har noen smarte tips?

Prøv å installer iWorld i installer

Package download failed! ..bah :/

Hvorfor ikke oppdatere til 1.1.3 så vil du ikke ha slike problemer? Normalt skal iPhone fungere uten problem enten du instalerer Skandinavisk Telefonstøtte eller iWorld, men i grunn vil jeg anbefale deg til å oppdatere til 1.1.3.

 

Er bare å til å legge inn firmware manuelt vi iTunes (firmwarene finner du på iphone.unlock.no) så kjører du ZiPhone; )

Ja, det ble løsningen det, innstallerte 1.1.3 :)

Lenke til kommentar

Vet at dette er tråden om iPhone og ikke iPod, men ser ikke for meg å få bedre eller hurtigere svar noe annet sted, så jeg tar sjangsen.

 

Lurte på å kjøpe iPod Touch 32gb i USA, siden en bekjent skal dit, og kan da spare opptil 1000 kr har jeg funnet ut.. Men vil denne da fungere helt fint her i Norge med tanke på oppgraderinger og garanti osv.?

Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle bestille meg en iphone i går kveld, og tenkte jeg skulle prøve å bestille en fra apple.com, også sende den hjem via jet carrier.

 

Jeg har hørt at svært mange har problemer med å få bestilt på denne måten,

men sannelig, ca.30 min etter jeg hadde bestilt, så fikk jeg en epost som sa:

apple store shipment notification, der hvor det sto sporingsnummer osv :thumbup:

 

Det jeg egentlig lurer på, er hvilken firmware jeg nå får?

Så en artikkel for et par dager siden om at 1.1.4 var blitt lansert, er det da den jeg får?

og kan den i tilfelle unlockes med ziphone?

 

Pakken er på vei ivertfall :new_woot:

 

Feb 28, 2008 10:44 AM

Left origin SHENZHEN CN

7:08 AM

Picked up SHENZHEN CN

6:46 AM

Package data transmitted to FedEx

 

Hvor lang tid tar det ca. før jeg har den?

Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle bestille meg en iphone i går kveld, og tenkte jeg skulle prøve å bestille en fra apple.com, også sende den hjem via jet carrier.

 

Jeg har hørt at svært mange har problemer med å få bestilt på denne måten,

men sannelig, ca.30 min etter jeg hadde bestilt, så fikk jeg en epost som sa:

apple store shipment notification, der hvor det sto sporingsnummer osv :thumbup:

 

Det jeg egentlig lurer på, er hvilken firmware jeg nå får?

Så en artikkel for et par dager siden om at 1.1.4 var blitt lansert, er det da den jeg får?

og kan den i tilfelle unlockes med ziphone?

 

Pakken er på vei ivertfall :new_woot:

 

Feb 28, 2008 10:44 AM

Left origin SHENZHEN CN

7:08 AM

Picked up SHENZHEN CN

6:46 AM

Package data transmitted to FedEx

 

Hvor lang tid tar det ca. før jeg har den?

 

Bestiller du gjennom fedex frå du vel toll og moms på denne? Du får holde oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Hvis man bestiller fra ebay. Hvor lang tid kan man da regne før man har den på posten? Vil gjerne ha den før påske og lurte på å bestille den i kveld...

Varierer veldig på fraktleverandøren og hvor mye du er villig til å spandere på frakten, men bestiller du idag så er du nok ganske garantert å få den før påske.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en unlocked iPhone 1.1.3 i posten idag.

 

Her er hva jeg gjorde:

-Byttet simkortet til mitt netcom kort

-slo den på

-trykket på unlock-ikonet som var på skjermen.

-så viser fortsatt låsemerket øverst på skjermen og alt den ber meg gjøre er å koble iphonen til itunes. Jeg har hørt at det ikke bør gjøres, men jeg tørr heller ikke gjøre mere før jeg vet sikkert hva jeg skal gjøre. Den kostet tross alt 4200kr.

 

Håper noen kan hjelpe.

 

Jeg kom på at kanskje jeg skal unlocke den med AT&T kortet i, men tørr ikke gjøre dette før jeg har hørt mer fra dere.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en unlocked iPhone 1.1.3 i posten idag.

 

Her er hva jeg gjorde:

-Byttet simkortet til mitt netcom kort

-slo den på

-trykket på unlock-ikonet som var på skjermen.

-så viser fortsatt låsemerket øverst på skjermen og alt den ber meg gjøre er å koble iphonen til itunes. Jeg har hørt at det ikke bør gjøres, men jeg tørr heller ikke gjøre mere før jeg vet sikkert hva jeg skal gjøre. Den kostet tross alt 4200kr.

 

Håper noen kan hjelpe.

 

Jeg kom på at kanskje jeg skal unlocke den med AT&T kortet i, men tørr ikke gjøre dette før jeg har hørt mer fra dere.

Kjøpte du den unlocket fra før? Siden du betalte så mye..

Det eneste du trenger å gjøre med en ny iphone er:

-Putte i simkortet

-Koble til pcen

-Slå den på

-Bruke programmet ZiPhone og trykke "Do it all"

Lenke til kommentar
Den skal være unlocked, ja.

 

Det du beskriver, er det med en låst en?, eller ny som ikke er tuklet med?

Det jeg beskrev er med en ny og låst rett fra butikken iPhone..

Om du har kjøpt en ferdig ulåst så virker det som om du har blitt snytt... hvis ikke det er noe spesielt man må gjøre da..

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...