Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Å låse opp har jo aldri vært letter...bare et knappetrykk så gjør den alt selv!

 

Tok meg kanskje 3-4 min så var det gjort....

 

ZiPhone er din beste venn :)

 

Ha litt forståelse, jeg fikk min tlf ferdig opplåst, har ikke peiling på slike ting. Dette er LITT for avansert. Men hva skal jeg gjøre for å få 1.1.4 da? Og er det ikke en guide som har bilder, som på ifon.no? Om hva man trykker på osv.. JEg er bare så redd for å "ødelegge" tlf, slik at jeg ikke får til å bruke den... :(

Anbefaler deg å bla igjennom denne guiden, den ga ihvertfall meg litt forståelse og hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve å lage en liten og enkel guide:

 

Først kobl iPhone til PC og start iTunes. Skru av pin-koden på simkortet. Last også ned ZiPhone

Tips før du starter: Ta gjerne backup av bilder, kontakter, viktige mld, etc.

 

1. Last ned fw 1.1.4 - her

2. Sett iPhone i restore modus -

1.Hold nede Home knappen og av knappen samtidig

2.Når skjermen er svart slipper du av knappen, men forsatt holder Home knappen.

3. Når du er inne i iTunes så holder du inne shift og trykker på knappen "Restore" og legger inn FW 1.1.4 fila du lastet ned.

4. Gå ut av iTunes og start unlockingen med ZiPhone - selve unlockingen tar ca 2-3 min

 

Håper det er en forstålelig guide ; )

Lenke til kommentar
Hvis jeg trykker "utfør alt" på ziphone, innstallerer den 1.1.4 og låser den opp samtidig da, eller hva skjer liksom.. `?

 

ZiPhone utfører aktivering, jailbreaking og unlocking. For å gjenopprette til 1.1.4, må du bare plugge telefonen til iTunes, og trykke gjenopprett. Du trenger ikke å holde shift-knappen inne for å restore i og med at du skal ha 1.1.4, og det er siste versjon. Når du trykker "gjenopprett", vil iTunes gjenopprette telefonen og etter en 5-6 minutter har du en låst telefon med firmware-versjon 1.1.4. Det du da gjør er rett og slett bare å åpne ZiPhone og trykke "Do it all!". Vent 5 minutter mens masse skrift ruller over skjermen og telefonen restarter et par ganger, og vips så har du en opplåst telefon med 1.1.4. Utrolig enkelt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Tror kanskje den informasjonen ligger hos folk i apple, fremfor brukere på diskusjon.no :)

 

Vil anbefale folk å lagre kontakter i office, tar kanskje ti minutter. og deretter synkronisere frem og tilbake.. :) går brillefint, og det vet sikkert brorparten av dere og.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjenner noen i USA, kan de bare stikke innom en Aplle store og hente en Iphone og sende den til meg via post uten at jeg må betale noe mer enn posten? Blir det noen tollavgifter liksom?

Jeg har gjort det på den måten du nevner. Jeg fikk min tollfri fordi pakken var oppført som gave og verdi under 200kr. Så det er bare å be sender å markere pakken slik, men det er ingen garanti at du får den tollfri. Men jeg tror det er ganske sannsynlig at de fleste iPhoner går tollfri pga størrelsen på pakken. Den er med andre ord ikke så mye større enn en smørpakke;P

Lenke til kommentar

mesha, du blander litt. Det er to måter man kan få en pakke inn uten å betale mva.

 

1. Du bestiller pakken fra et firma, og får avsender til å merke "lav verdi", altså under 200,- kr.

 

2. Du bestiller fra en privatperson, og får avsender til å merke det som en gave, verdi må da være under 1000,- kr.

 

Mer kan leses her.

Lenke til kommentar
mesha, du blander litt. Det er to måter man kan få en pakke inn uten å betale mva.

 

1. Du bestiller pakken fra et firma, og får avsender til å merke "lav verdi", altså under 200,- kr.

 

2. Du bestiller fra en privatperson, og får avsender til å merke det som en gave, verdi må da være under 1000,- kr.

 

Mer kan leses her.

Så vidt jeg ser så skrev Abba91 at han snakket om en person i USA så derfor skrev jeg kun om den metoden, dvs. bestille via privatperson!

 

Dessuten er det lite sannsynlighet at et firma sender ut en iPhone som gave pga firmaer kan bli bøtelagt og i verstefall nedlagt hvis gjentatte ganger.

 

Jeg er enig med deg at jeg ikke var nok presis når det gjelder mva - privat eller firma!

Endret av mesha
Lenke til kommentar
mesha, du blander litt. Det er to måter man kan få en pakke inn uten å betale mva.

 

1. Du bestiller pakken fra et firma, og får avsender til å merke "lav verdi", altså under 200,- kr.

 

2. Du bestiller fra en privatperson, og får avsender til å merke det som en gave, verdi må da være under 1000,- kr.

 

Mer kan leses her.

Så vidt jeg ser så skrev Abba91 at han kjenner en person i USA så derfor skrev jeg kun om den metoden, dvs. bestille via privatperson!

 

Dessuten er det lite sannsynlighet at et firma sender ut en iPhone som gave pga firmaer kan bli bøtelagt og i verstefall nedlagt hvis gjentatte ganger.

 

Jeg er enig med deg at jeg ikke var nok presis når det gjelder mva - privat eller firma!

 

Så jeg må bare få kompisen min til å merke det som en gave til under 1000 kr, så må jeg ikke betale toll?

Lenke til kommentar
mesha, du blander litt. Det er to måter man kan få en pakke inn uten å betale mva.

 

1. Du bestiller pakken fra et firma, og får avsender til å merke "lav verdi", altså under 200,- kr.

 

2. Du bestiller fra en privatperson, og får avsender til å merke det som en gave, verdi må da være under 1000,- kr.

 

Mer kan leses her.

Så vidt jeg ser så skrev Abba91 at han kjenner en person i USA så derfor skrev jeg kun om den metoden, dvs. bestille via privatperson!

 

Dessuten er det lite sannsynlighet at et firma sender ut en iPhone som gave pga firmaer kan bli bøtelagt og i verstefall nedlagt hvis gjentatte ganger.

 

Jeg er enig med deg at jeg ikke var nok presis når det gjelder mva - privat eller firma!

 

Så jeg må bare få kompisen min til å merke det som en gave til under 1000 kr, så må jeg ikke betale toll?

 

det er fremdeles stikkprøver

Lenke til kommentar
mesha, du blander litt. Det er to måter man kan få en pakke inn uten å betale mva.

 

1. Du bestiller pakken fra et firma, og får avsender til å merke "lav verdi", altså under 200,- kr.

 

2. Du bestiller fra en privatperson, og får avsender til å merke det som en gave, verdi må da være under 1000,- kr.

 

Mer kan leses her.

Så vidt jeg ser så skrev Abba91 at han kjenner en person i USA så derfor skrev jeg kun om den metoden, dvs. bestille via privatperson!

 

Dessuten er det lite sannsynlighet at et firma sender ut en iPhone som gave pga firmaer kan bli bøtelagt og i verstefall nedlagt hvis gjentatte ganger.

 

Jeg er enig med deg at jeg ikke var nok presis når det gjelder mva - privat eller firma!

 

Så jeg må bare få kompisen min til å merke det som en gave til under 1000 kr, så må jeg ikke betale toll?

 

det er fremdeles stikkprøver

what?

Lenke til kommentar
mesha, du blander litt. Det er to måter man kan få en pakke inn uten å betale mva.

 

1. Du bestiller pakken fra et firma, og får avsender til å merke "lav verdi", altså under 200,- kr.

 

2. Du bestiller fra en privatperson, og får avsender til å merke det som en gave, verdi må da være under 1000,- kr.

 

Mer kan leses her.

Så vidt jeg ser så skrev Abba91 at han kjenner en person i USA så derfor skrev jeg kun om den metoden, dvs. bestille via privatperson!

 

Dessuten er det lite sannsynlighet at et firma sender ut en iPhone som gave pga firmaer kan bli bøtelagt og i verstefall nedlagt hvis gjentatte ganger.

 

Jeg er enig med deg at jeg ikke var nok presis når det gjelder mva - privat eller firma!

 

Så jeg må bare få kompisen min til å merke det som en gave til under 1000 kr, så må jeg ikke betale toll?

 

det er fremdeles stikkprøver

what?

 

Du skal egentlig tolle 25%, det er svar nok.

Lenke til kommentar

jan__:

 

forskjellen er at sms-buggen (at rekkefølgen blir feil) er ordnet opp, og at kameraet skal være bedre.

 

føler at kameraet har blitt bedre,men har ikke mottatt sms etter at jeg oppgraderte til 1.1.4, så kan ikke si om det fungerer 100%

Lenke til kommentar
jan__:

 

forskjellen er at sms-buggen (at rekkefølgen blir feil) er ordnet opp, og at kameraet skal være bedre.

 

føler at kameraet har blitt bedre,men har ikke mottatt sms etter at jeg oppgraderte til 1.1.4, så kan ikke si om det fungerer 100%

 

Takk, sitter da her og vurdererer hva jeg skal gjøre har 0 peiling på hacking av iphone osv.

 

Så ser jeg folk snakker om så mange ord jeg ikke har hørt som f.eks

 

hvilken versjoner de har på ditt og datt som f.eks

 

"Vi med ?1.1.1OTB? og 1.1.3 med ?Devteam? må kjøre Restore på på Itunes før vi går videre?

Noe annet vi med ?bootloader 3.9? må gjøre ser at de med ?4.6? må legge inn ?signalfix?."

Lenke til kommentar
jan__:

 

forskjellen er at sms-buggen (at rekkefølgen blir feil) er ordnet opp, og at kameraet skal være bedre.

 

føler at kameraet har blitt bedre,men har ikke mottatt sms etter at jeg oppgraderte til 1.1.4, så kan ikke si om det fungerer 100%

 

Takk, sitter da her og vurdererer hva jeg skal gjøre har 0 peiling på hacking av iphone osv.

 

Så ser jeg folk snakker om så mange ord jeg ikke har hørt som f.eks

 

hvilken versjoner de har på ditt og datt som f.eks

 

"Vi med ?1.1.1OTB? og 1.1.3 med ?Devteam? må kjøre Restore på på Itunes før vi går videre?

Noe annet vi med ?bootloader 3.9? må gjøre ser at de med ?4.6? må legge inn ?signalfix?."

Alle iPhones kan låses opp nå, dvs. uavhengig bootloader eller firmware. OTB betyr "Out of the box", men nå til dags har det ingen ting å si. Jeg har skrevet en liten guide noen sider bak som jeg er ganske sikker på du greier å følge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...