Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Spørsmål anngående GPSen på mobilen, nokia maps er det som følger med, og slik jeg har forstått det er det gratis bortsett fra stemmestyringen, hvor du har free trial i 3 dager eller noe slikt, og så må du abonnere, hvis du vil bruke den videre. Riktig? Det jeg lurer på, er det mulig å bruke andre GPS programvarer på mobilen? mener at f.eks tomtom ikke har denne abonneringen på stemmestyring, for når du først har kjøpt lisens på tomtom vil denne fungere til du evt. skal oppdatere eller lignende?

 

Likte nemlig ikke helt at man må abonnere på stemmestyringen til Nokia Maps.. hadde vært bedre om det var en one time fee.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kaller du det ett godt tilbud? når du får telefonen uten binding til 4269 hos cdon ? eller 4675 hos mpx ?

 

Vanligvis pleier vel totalprisen på mobiler kjøpt med binding bli ganske så mye høyere enn om man kjøper den uten binding? Her blir jo totalen mindre enn nesten samtlig andre norske nettbutikker. Dessuten har verken cdon eller mpx telefonen på lager...

Lenke til kommentar
Koster det noe for nytt simkort hos Telenor?

 

Nei

 

Pris for navigering?

 

Ser at det er 3 måneder fri navigering inkludert i prisen. Men jeg klarer ikke å finne ut hva det koster etterpå. Noen som har peil? Og hva dekkes av anavigeringsutgiftene? Regioner,oppdaterte kart?

 

-Roff

 

Koster vel 500-600 kr for 3 år. Men det er da inkludert guider også.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Betaling for stemmestyring er galskap, ikke pokker om jeg skal betale så mye som ei krone for det. Blir Wayfinder eller Route66 på meg. Hører begge skal fungere med den innebygde GPSen.

 

I morgen skal den komme på lager hos mpx.no! Woho! :D Håper de speeder opp noe helt sinnsykt og får den ut i løpet av morgendagen. Om de sender den i morgen tidlig har jeg den tirsdag, om de sender den i morgen kveld så er det onsdag som gjelder. Om den kommer seinere enn det blir jeg en smule skuffet.

 

..går det an å komme å hente hos Mpx.no? :D -> EDIT: nei, det gjør det ikke.. :(

 

 

Vent litt nå.. Betaling av Voice Guidance er en engangsbetaling? Eller er det et beløp hver måned? Og hva koster det for kart? Kanskje Nokia Maps ikke er en så hakkende dårlig ide after all?

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Ryktene sier en hvit i Q1 2008.

 

Men et annet sprørsmål, er det behov for nytt simkort for å bruke 3g og super-3g? Mitt simkort er vel fra 2001-2002 engang.

 

Da kan du bare løpe og få deg et nytt ett. Koster vel en hundrings tror jeg

 

Betaling for stemmestyring er galskap, ikke pokker om jeg skal betale så mye som ei krone for det. Blir Wayfinder eller Route66 på meg. Hører begge skal fungere med den innebygde GPSen.

 

I morgen skal den komme på lager hos mpx.no! Woho! :D Håper de speeder opp noe helt sinnsykt og får den ut i løpet av morgendagen. Om de sender den i morgen tidlig har jeg den tirsdag, om de sender den i morgen kveld så er det onsdag som gjelder. Om den kommer seinere enn det blir jeg en smule skuffet.

 

..går det an å komme å hente hos Mpx.no? :D -> EDIT: nei, det gjør det ikke.. :(

 

 

Vent litt nå.. Betaling av Voice Guidance er en engangsbetaling? Eller er det et beløp hver måned? Og hva koster det for kart? Kanskje Nokia Maps ikke er en så hakkende dårlig ide after all?

 

tror det koster 500 i året med abonnementet. Tom Tom for mobile series 60 funker også helt kånge

 

 

Pris for navigering?

 

Ser at det er 3 måneder fri navigering inkludert i prisen. Men jeg klarer ikke å finne ut hva det koster etterpå. Noen som har peil? Og hva dekkes av anavigeringsutgiftene? Regioner,oppdaterte kart?

 

-Roff

 

Hele vestauropa koster ca 500 kr pr år tror jeg

Lenke til kommentar
Ryktene sier en hvit i Q1 2008.

 

Men et annet sprørsmål, er det behov for nytt simkort for å bruke 3g og super-3g? Mitt simkort er vel fra 2001-2002 engang.

 

Da kan du bare løpe og få deg et nytt ett. Koster vel en hundrings tror jeg

 

Betaling for stemmestyring er galskap, ikke pokker om jeg skal betale så mye som ei krone for det. Blir Wayfinder eller Route66 på meg. Hører begge skal fungere med den innebygde GPSen.

 

I morgen skal den komme på lager hos mpx.no! Woho! :D Håper de speeder opp noe helt sinnsykt og får den ut i løpet av morgendagen. Om de sender den i morgen tidlig har jeg den tirsdag, om de sender den i morgen kveld så er det onsdag som gjelder. Om den kommer seinere enn det blir jeg en smule skuffet.

 

..går det an å komme å hente hos Mpx.no? :D -> EDIT: nei, det gjør det ikke.. :(

 

 

Vent litt nå.. Betaling av Voice Guidance er en engangsbetaling? Eller er det et beløp hver måned? Og hva koster det for kart? Kanskje Nokia Maps ikke er en så hakkende dårlig ide after all?

 

tror det koster 500 i året med abonnementet. Tom Tom for mobile series 60 funker også helt kånge

 

 

Pris for navigering?

 

Ser at det er 3 måneder fri navigering inkludert i prisen. Men jeg klarer ikke å finne ut hva det koster etterpå. Noen som har peil? Og hva dekkes av anavigeringsutgiftene? Regioner,oppdaterte kart?

 

-Roff

 

Hele vestauropa koster ca 500 kr pr år tror jeg

 

500 kr for 3 år.. Selve kartene er gratis, de kan du laste inn på telefonen ved hjelp av Nokia map loader.. Det er stemmestyringen, guidene som koster penger.. rundt 500 kr for 3 år.

Lenke til kommentar

Flott med gratis kart da! :) Synd med stemmestyringen, men mulig jeg lar dette ture og gå frem til TomTom får ordnet med kommunikasjon med den interne GPSen. Det viktigste er tross alt at jeg kan bruke den til å navigere med. Noen som har litt erfraring med Nokia Maps her? Leder den fort ut mot enveiskjøt vei og ber deg snu på E18 o.l. ala Packard Bells GPSenheter?

Lenke til kommentar

Ja, GPSen er jo bare et supplement til toppen, ikke motsatt som så mange dessverre har fått seg til å tro. Nei, det viktigste for meg er at programmet ikke konsekvent legger opp ruter så dumt at man ender opp med å måtte snu og kjøre flere kvartaler tilbake for å komme seg på den veien som egentlig leder deg riktig vei. Med Packard Bell among others har jeg blant annet opplevd at jeg har blitt ledet bortover en vei og så plutselig har den bedt meg svinge til høyre på brua jeg kjører under. Sånt piss orker jeg ikke.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvordan man kan overføre de nyeste bildene man har tatt over til PC-en?

Mener å huske att i tidligere versjoner av pc suite har hatt en mulighet som het "lagre nye bilder" etc.

Har ikke funner noen annen metoden enn å synke med life blogg, noe som er tungvindt, ellers må jeg sette telefonen til usb og manuellt overføre bildene.

 

Målet er altså å kun overføre de site bilder jeg har tatt til f.eks d:\bilder

Lenke til kommentar

Blir mye posting det her, men skitt au.

Lurte på en ting til. I går når jeg testa ut kameraet la jeg merke til att det virket som om det røde lyset manglet ett punkt i hjørnet.

Så vidt jeg har forstått så har dette noe med autofokusen å gjøre, lurer derfor på om dette er en feil ?

 

Tok ett bilde med digitalkameraet av det røde lyset som blir reflektert på skrivebordet, og som dere ser så er det en svart flekk i nedre venstre hjørne. Tror dere dette vil ha noe å si på bilde kvaliteten?

 

 

redlightye5.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...