Gå til innhold

Omtale av Ratchet & Clank: Tools of Destruction (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes spillet fortjener minst 8/10. Men Ble ikke overrasket over Gamer siden det tross alt er snakk om et PS3 spill. Men who cares. Holder meg som vanlig til Gametrailers/Eurogamer, morsome og nøytrale anmeldelser.

SNAKK OM ET PS3 SPILL?! Syns Gamer.no er den siden som er mest likegyldige av alle jeg. Eller, de bryr seg faktisk om PS3 :)

Lenke til kommentar
Holder meg som vanlig til Gametrailers/Eurogamer, morsome og nøytrale anmeldelser.

Du mener at Gamer.no ikke er nøytral i forhold til plattform? Kan du utdype den påstanden?

 

 

Gikk kanskje litt for langt i ordbruken min. Men dere "slakter" PS3 spill gang på gang. Er bare å ta en liten titt på gamerankings og sjekk lista over ps3 spill og sammenligne det med deres anmeldelser. Da vi du se at dere ligger som oftest ett par karakterer under gjennomsnittet (Ign, Eurogamer, GT, Gamepro osv). Gjør mann det samme med 360, PC og Wii så er det stortsett likt. Dette er bla en av grunnene til at jeg heller leser/ser anmeldelsene til Eurogamer/GT pluss at de alltid gir ut anmeldelsene i tide i motsetning til Gamer:)

Lenke til kommentar

Selv synes jeg FPS spill generelt slipper altfor lett unna her i forhold til andre sjangere. De bringer som regel mindre nytt enn ratchet på banen, men de fleste av dem lander godt over 7.

 

Anyways.. ratchet & clank bringer nydelig grafikk, tonnevis av kule nye våpen og gadgets, humor og en god nok story til at en ønsker å spille videre. Hva mer en kan be om vet ikke jeg, dette spillet gir meg i hvertfall mye mer enn både bioshock og halo. Kanskje er det ikke så nyskapende, men R&C har det som teller mest. Det er faktisk morro å spille.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Er ikke lett å være anmelder gett, gir man får lav karakter er det galt, gir man for høy karakter så er det også galt. Selv ville jeg gitt spillet en betydelig høyere karakter men det er fordi jeg retten og sletten elsker Ratchet & Clank. Grunn nok til å skaffe seg en PS3.

 

En anmelder er en person som gir sitt syn på ett spill, hva denne personen mener spillet ingen rolle for meg. Personlig så leser jeg ganske anmeldelser før jeg gir ett spill tommelen opp eller ned.

Lenke til kommentar

Enigma123:

Først: Den eneste kvalitetsskalaen vi forholder oss til, er vår egen. Hva våre internasjonale konkurrenter setter av karakterer angår oss ikke på noen måte, spesielt ikke siden de uansett benytter seg av en annen karakterskala enn vår. Det er ingen selvfølge at kriterier og vekting er felles på tvers av nettsteder.

 

Så: Jeg stusset ganske mye over din påstand om at vi er strengere med PS3 enn andre konsoller. Derfor foretok jeg rett og slett en sjekk i våre databaser. Ta en titt:

 

PS3

9 x 1

8 x 3

7 x 10

6 x 2

5 x 1

4 x 1

3 x 2

Totalt: 20, gjennomsnitt 6,5

 

X360:

10 x 2

9 x 8

8 x 22

7 x 30

6 x 19

5 x 7

4 x 4

3 x 8

2 x 2

1 x 1

Totalt: 103, gjennomsnitt 6,43

 

Wii

10 x 1

9 x 2

8 x 4

7 x 6

6 x 4

5 x 3

4 x 4

3 x 1

2 x 2

1 x 1

Totalt: 30, gjennomsnitt 5,5

 

--

 

I følge denne enkle statistikken er det altså riktigere å påstå at vi er "snillere" med PS3 enn med de to andre, ikke strengere.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Enigma123:

Først: Den eneste kvalitetsskalaen vi forholder oss til, er vår egen. Hva våre internasjonale konkurrenter setter av karakterer angår oss ikke på noen måte, spesielt ikke siden de uansett benytter seg av en annen karakterskala enn vår. Det er ingen selvfølge at kriterier og vekting er felles på tvers av nettsteder.

 

Så: Jeg stusset ganske mye over din påstand om at vi er strengere med PS3 enn andre konsoller. Derfor foretok jeg rett og slett en sjekk i våre databaser. Ta en titt:

 

PS3

9 x 1

8 x 3

7 x 10

6 x 2

5 x 1

4 x 1

3 x 2

Totalt: 20, gjennomsnitt 6,5

 

X360:

10 x 2

9 x 8

8 x 22

7 x 30

6 x 19

5 x 7

4 x 4

3 x 8

2 x 2

1 x 1

Totalt: 103, gjennomsnitt 6,43

 

Wii

10 x 1

9 x 2

8 x 4

7 x 6

6 x 4

5 x 3

4 x 4

3 x 1

2 x 2

1 x 1

Totalt: 30, gjennomsnitt 5,5

 

--

 

I følge denne enkle statistikken er det altså riktigere å påstå at vi er "snillere" med PS3 enn med de to andre, ikke strengere.

Hvem har dere gitt 10/10 på 360?

 

Bare interresert :)

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Syntes anmeldere slenger rundt med for gode karakterer på spill som ikke burde hatt det. Så nå forventer alle at spill med berømte navn SKAL få over 7, som om 7 var en ræva karakter. Skalaen går fra 1 til 10. Det er endel karakterer. 7 er høyt oppe, så hvorfor begynner folk å bitche om det? Stå på Gamer og vis at dere faktisk kan anmelde

 

Ja, det skjer alt for ofte at anmeldere slenger ut toppkarakterer på titler med store navn, gamer.no er flinkere til å unngå det, men de klarer jo allikevel å gi middelmådigheter som Halo3 og Halo2 for PC 9 av 10, så helt uten svin på skogen er de ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette med "originalitet" blir i enkelte spill ignorert, mens i andre spill blir det trekk. Herregud kan virkelig ikke tro at dere gir dette spillet samme karakter som parodien på Tomb Rider!

 

Når det kommer til "holdningen til gamer.no" vil jo det variere fra anmelder til anmelder. Jeg ser at vedkommende som har anmeldt R&C har gitt:

Halo 3 9/10 og Gears of War 10/10, mens Resistance har fått 7/10 (8,6 snitt) og Tekken 5 6/10! (8,9 snitt)

 

Ratchet har forøvrig 8,9 i snitt.

Lenke til kommentar
Enigma123:

Først: Den eneste kvalitetsskalaen vi forholder oss til, er vår egen. Hva våre internasjonale konkurrenter setter av karakterer angår oss ikke på noen måte, spesielt ikke siden de uansett benytter seg av en annen karakterskala enn vår. Det er ingen selvfølge at kriterier og vekting er felles på tvers av nettsteder.

 

Så: Jeg stusset ganske mye over din påstand om at vi er strengere med PS3 enn andre konsoller. Derfor foretok jeg rett og slett en sjekk i våre databaser. Ta en titt:

 

PS3

9 x 1

8 x 3

7 x 10

6 x 2

5 x 1

4 x 1

3 x 2

Totalt: 20, gjennomsnitt 6,5

 

X360:

10 x 2

9 x 8

8 x 22

7 x 30

6 x 19

5 x 7

4 x 4

3 x 8

2 x 2

1 x 1

Totalt: 103, gjennomsnitt 6,43

 

 

--

 

I følge denne enkle statistikken er det altså riktigere å påstå at vi er "snillere" med PS3 enn med de to andre, ikke strengere.

 

 

det eneste det der viser er hvor mange ganger dere velger å anmelde et spill til 360 istedenfor ps3:S 103 versus 20, noen av de er bound til å være multiplattform:p

Lenke til kommentar

Nå var det vel sånn at Halo 3 hadde "to" karakterer da. En 9/10 og en 7/10. Å kalle Halo 3 en middelmådighet er ikke smart. Det og CoD4 er de beste MP spillene til en konsoll noensinne laget(glemte GeoW):). Vel og merke av slaget som vi godt kjenner som FPS. Pluss at de begge har en fantastisk men dog veldig kort singelplayer del.

 

Det med at de ikke tester PS3 spillet har vel med at de ikke motar noe testeksemplar av spillet og hvis det er tillfellet kan ikke gamer.no anmelde spillet for PS3. Tror ikke de velger med vilje å teste 360.

 

/[start seriøsitet] "Men som alle vet er jo gamer.no duster og hater PS3 og elsker de tre røde ringene som blinker så fint på xbox360 når den etter 2 timer må på ferie i Tyskland"/[end]

 

Er så lei av fanboys for tiden at jeg spyr.

Endret av disabled
Lenke til kommentar

 

Enigma123:

Først: Den eneste kvalitetsskalaen vi forholder oss til, er vår egen. Hva våre internasjonale konkurrenter setter av karakterer angår oss ikke på noen måte, spesielt ikke siden de uansett benytter seg av en annen karakterskala enn vår. Det er ingen selvfølge at kriterier og vekting er felles på tvers av nettsteder.

 

Så: Jeg stusset ganske mye over din påstand om at vi er strengere med PS3 enn andre konsoller. Derfor foretok jeg rett og slett en sjekk i våre databaser. Ta en titt:

 

PS3

9 x 1

8 x 3

7 x 10

6 x 2

5 x 1

4 x 1

3 x 2

Totalt: 20, gjennomsnitt 6,5

 

X360:

10 x 2

9 x 8

8 x 22

7 x 30

6 x 19

5 x 7

4 x 4

3 x 8

2 x 2

1 x 1

Totalt: 103, gjennomsnitt 6,43

 

 

--

 

I følge denne enkle statistikken er det altså riktigere å påstå at vi er "snillere" med PS3 enn med de to andre, ikke strengere.

 

 

det eneste det der viser er hvor mange ganger dere velger å anmelde et spill til 360 istedenfor ps3:S 103 versus 20, noen av de er bound til å være multiplattform:p

 

*host* 360 har vært her i et år *host*

Lenke til kommentar

Skulle til å si det gitt.. :p

Og, for å føre til noe, så er det vel greiere å anmelde 360 versjonene som er multiplatform, siden flere har den...

 

Sååå tilbake til R&C.. Jeg syntes det er herlig! absolutt en 8-9 i mine øyne! :) Men, har heller aldri spilt noen av de forrige spillene.. Jeg ble overbevist av demoen.. og, det viste seg å være en perle.. :)

Lenke til kommentar
det eneste det der viser er hvor mange ganger dere velger å anmelde et spill til 360 istedenfor ps3:S 103 versus 20, noen av de er bound til å være multiplattform:p

Du er klar over at Gamer bare anmelder de spillene de får anmeldereksemplarer av, sant? Og at når de ikke får anmeldereksemplar av PS3-versjonen, ja så kan de heller ikke anmelde den. Uansett hvor multiplatform det måtte være?

 

Ellers er det merkelig å se hvor mye oppstyr det blir rundt disse anmeldelsene av høyprofilerte spill. Skal de unnlate å si hva de egentlig synes, fordi noen åpenbart tar seg nær/blir såret av anmeldelser som betegner spillet som "godt", og ikke "best. game. ever!"? Evt. begynne å gi PS3-spill en litt høyere "sympatikarakter" for å unngå å tråkke hårsåre unger på tærne? Synes hele greia blir trist jeg.

 

Man har full rett til å være uenig, men å begynne med påstander som at Gamer er fiendtlig mot ditt og datt blir bare tåpelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...