Gå til innhold

Ny gaming data. ~12k utenom Skjerm. Hjelp til oppsett.


Anbefalte innlegg

Heisann, da var tiden kommet for å kvitte seg med det gamle vraket av en PC og kjøpe en ny.

For å gjøre det enkelt, så brukte jeg bare "Hvordan poste"-guiden som mal til spørsmålene.

 

Hva skal maskinen brukes til?

Dataen skal hovedsakelig brukes til spilling. Spiller mest WoW, men kommer til å skaffe meg spill som Crysis, så den bør takle dette spillet på greie grafikk instillinger.

 

Prisantydning

Ca. 12k. Kan gå litt høyere om det trengs.

 

Skal maskinen overklokkes

Ja, planen var å overklokke den litt hvertfall. Leste en plass at det er noen rimelige skjermkort man lett kan klokke til nesten samme nivå som de dyreste kortene.

 

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Intel-basert, med mindre det vil være en veldig stor ytelses/pris forskjell med å velge AMD.

 

Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc

Trenger ikke skjerm, mus, tastatur, OS eller høytalere. Bare selve PC-en.

Div. lys og fargerike vifter er heller ikke nødvendig.

 

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

500gb harddisk.

Kabinettet bør ikke være for stort, ettersom jeg ofte drar på lan til kompiser. Ellers så hadde det vært greit om den var litt stille, men ytelse kommer først på prioriterings lista. Hadde og vært fint å kunne kjøpe de fleste delene fra samme butikk.

 

 

Om noen kunne satt opp en handleliste for en data som tilsvarer disse opplysningene så hadde det vært kjempe flott. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du et rått oppsett til rundt 12k

 

du kan evt fjerne det ene skjermkortet og kjøre på med en raptor disk eller noe ekstra kjølerutstyr.

 

http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=58898

 

 

Om du bare skal spille WoW trenger du ikke et så rått oppsett da. men om du har planer om å spille nyere spill som kommer ut så er PC-en kurant ganske lenge.

Endret av weebl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...