Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk jeg det til...

 

Men jeg kan ikke si hvordan, for jeg prøvde en hel haug.

 

men først tok jeg google chrome -> google chrome beta build 10 -> google chrome canary build...

 

Jeg likte den jeg... Virker å være litt i betafase, men oppgraderer de den, vil den bli en enorm ressurs!

 

Nesten litt som google translate for drittleie fremmedspråkelever! :w00t:

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg det til...

 

Men jeg kan ikke si hvordan, for jeg prøvde en hel haug.

 

men først tok jeg google chrome -> google chrome beta build 10 -> google chrome canary build...

 

Jeg likte den jeg... Virker å være litt i betafase, men oppgraderer de den, vil den bli en enorm ressurs!

 

Nesten litt som google translate for drittleie fremmedspråkelever! :w00t:

Samme her! Det kommer nok til å bli et veldig greit verktøy når den blir litt mer brukervennlig/funksjonell :p. :w00t: :w00t: :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som går i Norge, hvilke bøker bruker dere i propedeutikk og indremedisin?

 

Indremedisin: Davidson's principles and practice of medicine, Medicine at a glance, samt at jeg bruker en del oppslagsverk (Oncolex, UpToDate, BMJ Best Practice og NEL mm)

 

Propedeutikk: Har ikke egen bok, men vurderer å kjøpe for å repetere før praktisk eksamen i indremedisin i mai. Har egentlig lært meg det gjennom klinisk praksis :)

Lenke til kommentar

Ok, spørsmål til dere som har tatt opptaksprøve og kommet inn på studier i Krakow, Warszawa, Praha o.l..

 

Hva gjorde dere for å forberede dere til opptaksprøven? Hvor vanskelig var den?

Hvilke bøker kan man lese utenom pensum, særlig i kjemi, for å forberede seg?

 

Synes eksempel-opptaksprøvene som ligger på feks Praha sin hjemmeside ser vel vanskelig ut, men er kanskje overveldende med engelsk og... mange oppgaver. Hva tror dere?

Lenke til kommentar

Når man søker på mange forskjellige medical schools rundt om i verden så har jo alle opptaksprøve. Trenger man kun å ta den en gang så gjelder den på alle? Eller må man kanskje gjenta den et par ganger for en annen skole har litt annerledes spørsmål eller vanskelighetsgrad?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er en mann på 30 år som planlegger å søke medisinstudiet her i Norge nå til høsten (og er rimelig sikker på å komme inn). Har to spørsmål som jeg gjerne skulle hatt besvart før jeg begir meg ut på 6 år på skolebenken. Håper noen kan svare.

 

1) Må man ha plettfri vandel for å få legeautorisasjon etter endt studium, eller for å i det hele tatt få lov til å begynne turnusen?

 

2) Blir ens egen pasientjournal gått igjennom av helsetilsynet før en eventuell legegodkjenning blir gitt? Blir denne lagt til grunn overhodet, eller er journalen en privat sak mellom pasient og behandler, selv om pasienten ønsker å bli lege?

 

Vet at å komme inn på studiet går greit i forhold til disse tingene, så spørsmålet gjelder altså om disse punktene er krav til å få legegodkjenning av myndighetene.

 

Veldig takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er en mann på 30 år som planlegger å søke medisinstudiet her i Norge nå til høsten (og er rimelig sikker på å komme inn). Har to spørsmål som jeg gjerne skulle hatt besvart før jeg begir meg ut på 6 år på skolebenken. Håper noen kan svare.

 

1) Må man ha plettfri vandel for å få legeautorisasjon etter endt studium, eller for å i det hele tatt få lov til å begynne turnusen?

 

2) Blir ens egen pasientjournal gått igjennom av helsetilsynet før en eventuell legegodkjenning blir gitt? Blir denne lagt til grunn overhodet, eller er journalen en privat sak mellom pasient og behandler, selv om pasienten ønsker å bli lege?

 

Vet at å komme inn på studiet går greit i forhold til disse tingene, så spørsmålet gjelder altså om disse punktene er krav til å få legegodkjenning av myndighetene.

 

Veldig takknemmelig for svar!

 

 

1: Er nok slik at det blir vurdert opp, om du skulle ha noe på et eventuelt rulleblad. Forbrytelser av voldelig og seksuell art vil ekskludere deg som søker, men kanskje det ikke er så farlig for annet?

 

2: Hva er det du egentlig mener her?

 

Noen andre får muligens sjekke opp det jeg skriver, så det ikke blir feilinformasjon :whistle:

 

 

Edit: Litt snar på 1: Altså så vil du ved opptak til studiet bli bedt om å legge ved politiattest. Sex og voldsforbrytelser vil utelukke deg som søker.

Endret av Saond
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...