Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

da var anatomieksamen bestått, og man sov med et mye bedre om nettene

 

Vanskelig?

 

Idiotfag, vanskelig i den forstand at man ikke har noe liv når man leser seg opp til denne eksamenen.

 

Hater hele Ø Europa opplegget med muntlig eksamen, noen folk hadde bare flaks, og noen kunne ikke den ene lille tingen... Forbanner dette systemet å studere på!

Lenke til kommentar

da var anatomieksamen bestått, og man sov med et mye bedre om nettene

 

Vanskelig?

 

Idiotfag, vanskelig i den forstand at man ikke har noe liv når man leser seg opp til denne eksamenen.

 

Hater hele Ø Europa opplegget med muntlig eksamen, noen folk hadde bare flaks, og noen kunne ikke den ene lille tingen... Forbanner dette systemet å studere på!

Hvordan fungerer en muntlig eksamen i anatomi der du studerer? Jeg studerer i Norge, og vi skal også ha en muntlig stasjonseksamen i vår, med anatomi...

Endret av justinvernon
Lenke til kommentar

da var anatomieksamen bestått, og man sov med et mye bedre om nettene

 

Vanskelig?

 

Idiotfag, vanskelig i den forstand at man ikke har noe liv når man leser seg opp til denne eksamenen.

 

Hater hele Ø Europa opplegget med muntlig eksamen, noen folk hadde bare flaks, og noen kunne ikke den ene lille tingen... Forbanner dette systemet å studere på!

Hvordan fungerer en muntlig eksamen i anatomi der du studerer? Jeg studerer i Norge, og vi skal også ha en muntlig stasjonseksamen i vår, med anatomi...

 

Fungerer helt latterlig, 210 sider med A4 notater er handouts, så er det selve eksamen, først en skriftlig del som er veldig overfladisk, 65% for å stå, en praktisk del med et topografisk område, så muntlige delen, 140 temaer, et fra ekstremitetene et fra organene og et fra CNS..

 

Du trekker tre av dem, om du står da og karakteren du får kommer an på hva her eller fru professor mener, ingen egentlig regel for hva som skal til.. Mange som lærte halve pensumet, og møtte opp til de greide skriftlige, for så å trekke gode spørsmål, og som ble "likt". Folk som trakk det ene spørsmålet de ikke kunne å strøk.. Barnehageopplegg... Slovakia Martin er et drittfakultet, det er vanskelig men du får lite igjen for det... Men herregud alle engelskprogrammene er laget for å få inn penger, hvor saklige kan de være?

Lenke til kommentar

da var anatomieksamen bestått, og man sov med et mye bedre om nettene

 

Vanskelig?

 

Idiotfag, vanskelig i den forstand at man ikke har noe liv når man leser seg opp til denne eksamenen.

 

Hater hele Ø Europa opplegget med muntlig eksamen, noen folk hadde bare flaks, og noen kunne ikke den ene lille tingen... Forbanner dette systemet å studere på!

Hvordan fungerer en muntlig eksamen i anatomi der du studerer? Jeg studerer i Norge, og vi skal også ha en muntlig stasjonseksamen i vår, med anatomi...

 

Fungerer helt latterlig, 210 sider med A4 notater er handouts, så er det selve eksamen, først en skriftlig del som er veldig overfladisk, 65% for å stå, en praktisk del med et topografisk område, så muntlige delen, 140 temaer, et fra ekstremitetene et fra organene og et fra CNS..

 

Du trekker tre av dem, om du står da og karakteren du får kommer an på hva her eller fru professor mener, ingen egentlig regel for hva som skal til.. Mange som lærte halve pensumet, og møtte opp til de greide skriftlige, for så å trekke gode spørsmål, og som ble "likt". Folk som trakk det ene spørsmålet de ikke kunne å strøk.. Barnehageopplegg... Slovakia Martin er et drittfakultet, det er vanskelig men du får lite igjen for det... Men herregud alle engelskprogrammene er laget for å få inn penger, hvor saklige kan de være?

Muntlig eksamen er jo ofte litt lotto, men det der hørtes ille ut. Tror du at du kommer til å fullføre utdannelsen din i Martin?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et par spørsmål til dere som studerer medisin på NTNU.

 

Skal til høsten begynne som student ved DMF på NTNU selv, forhåpentligvis. Hvor tror dere det vil bli bra å bo? Vet at Øya er perfekt med tanke på avstand ol., men har hørt at Berg studentby ikke er så veldig langt unna heller, er usikker på dette. Og hvilken pris bør man se på som akseptabel når man tenker å bo i Trondheim?

 

Tenker det kan være lurt å reservere en hybel snart, regner med de fort blir utleid utover sommeren.

 

Takker for evt. svar! :)

Endret av greiven
Lenke til kommentar

Bloksberg, Klostergata-studentbyene (flere forskjellige), Magnus den Godes gate og Nedre Singsakerslette er de nærmeste (i den rekkefølgen). Av disse har nok Nedre Singsakerslette og Bloksberg høyest standard. Berg ligger på "feil side" av Gløshaugen og er dermed betydelig lengre vekke både fra sykehuset og sentrum, men er som du nok vet flunkende ny. Personlig ville jeg aldri valgt Berg framfor Nedre Singsakerslette når du skal gå på medisin, men det får være opp til deg selv.

Lenke til kommentar

Nå er de fleste medisinstudenter i Trondheim EKSTREMT kresne når det gjelder beliggenhet, men Berg studentby må jeg si meg enig i at ligger suboptimalt til. Bloksberg er helt ypperlig, ligger på selve sykehusområdet, egentlig. Men det er forskjell på hyblene, om de har eget soverom eller ikke, f.eks. Pluss at det er stor pågang der. Selv har jeg bodd fire forskjellige steder i Trondheim, og har nå omsider funnet et sted jeg er veldig fornøyd med. Angående pris kommer det selvfølgelig an på om man bor med noen eller ikke, samt boligstandard, men mellom 3-4000 er vel ganske vanlig. Noen betaler litt mer enn 4000 også, men så veldig langt over bør man ikke trenge å gå.

 

Har et par spørsmål til dere som studerer medisin på NTNU.

 

Skal til høsten begynne som student ved DMF på NTNU selv, forhåpentligvis. Hvor tror dere det vil bli bra å bo? Vet at Øya er perfekt med tanke på avstand ol., men har hørt at Berg studentby ikke er så veldig langt unna heller, er usikker på dette. Og hvilken pris bør man se på som akseptabel når man tenker å bo i Trondheim?

 

Tenker det kan være lurt å reservere en hybel snart, regner med de fort blir utleid utover sommeren.

 

Takker for evt. svar! :)

Lenke til kommentar

Hei. Dette er et spørsmål til dere som allerede studerer medisin i Norge.

Er det slik at det er veldig normalt og ta feks to år etter VGS og ta opp fag

slik at man kommer inn i Norge? Er det mangen som gjør dette?

 

Vil selv komme inn i Norge, men ser at jeg trenger og ta opp litt fag for å klare dette. Er villig til dette i og med at jeg ikke er så veldig interessert i å dra til utlandet.

Håper på raskt og godt svar!

- Malin :)

Lenke til kommentar

Hei. Dette er et spørsmål til dere som allerede studerer medisin i Norge.

Er det slik at det er veldig normalt og ta feks to år etter VGS og ta opp fag

slik at man kommer inn i Norge? Er det mangen som gjør dette?

 

Vil selv komme inn i Norge, men ser at jeg trenger og ta opp litt fag for å klare dette. Er villig til dette i og med at jeg ikke er så veldig interessert i å dra til utlandet.

Håper på raskt og godt svar!

- Malin :)

Lenke til kommentar

Hei. Dette er et spørsmål til dere som allerede studerer medisin i Norge.

Er det slik at det er veldig normalt og ta feks to år etter VGS og ta opp fag

slik at man kommer inn i Norge? Er det mangen som gjør dette?

Det er svært vanlig. Kun halvparten kommer rett fra videregående, og resten har enten reist, jobbet, vært i militæret osv. - eller tatt opp fag og samlet inn poeng - før de starter studiene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@ MalinRefsland

 

Bare vær oppmerksom på at når du tar opp fag etter videregående havner du over i såkalt ordinær kvote, istedenfor primær kvote.

Så det spørs litt hvordan du ligger an i forhold til karakterer og sånn i forhold til hva du vil videre.

 

I tillegg spiller det jo en GANSKE stor rolle om du ønsker å studere her i Norge eller i utlandet...

 

Beklager, jeg leste ikke godt nok...

 

Hvordan ligger du an i karakterer nå? Og hvor gammel er du? Alder har også en del å si...

Endret av Pus_1808
Lenke til kommentar

Denne må jeg ha i mine innlegg. :)

 

Noen som studerer i Budapest, eller andre steder i Ungarn her? Det er her jeg har størst sjanse for å komme inn, siden opptaksprøven har biologi og kjemi, men ikke fysikk (som jeg ikke har hatt). Håper noen har noen erfaringer å dele! Skal ta opp Biologi 1+2 og Kjemi 1+2 på Bjørknes til høsten for å friske opp, som en forbredelse til opptaksprøven.

Lenke til kommentar

Denne må jeg ha i mine innlegg. :)

 

Noen som studerer i Budapest, eller andre steder i Ungarn her? Det er her jeg har størst sjanse for å komme inn, siden opptaksprøven har biologi og kjemi, men ikke fysikk (som jeg ikke har hatt). Håper noen har noen erfaringer å dele! Skal ta opp Biologi 1+2 og Kjemi 1+2 på Bjørknes til høsten for å friske opp, som en forbredelse til opptaksprøven.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1180383&st=600

 

Studerer ikke selv i Ungarn, what to say. Mye utsiling, mye teori de tre første årene, muntlige eksamener..

Lenke til kommentar

Noen leger her som har erfaringer fra militæret? Høres ut som en mer spennende arbeidsplass en sykehus, antar at noen av dere kommer til å måtte bli VABer.

 

Jeg vurderer i hvert fall militæret i noen år etter studiet, i så fall en stilling som inkluderer utenlandstjeneste. Hadde førstegangstjeneste i saniteten, og det var det som gjorde at jeg begynte på medisin i utgangspunktet. Har aldri lært så mye på så kort tid, heller ikke på medisinstudiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...