EkanTrike Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 (endret) Sliter med mye lagg i Neverwinter Nigths 2. Har på 1280x768 oppløsning da jeg kjører på en 37" lcd tv. Ellers har jeg skrudd ALT ned på low, men det lagger akuratt like mye som da jeg prøvde og sette den på "auto detect". Har skrudd av DC++ for og se om dette hjelper men det hjalp heller ikke, ikke har jeg oppe noen vinduer eller andre programmer. Er kun MSN og Norton som kjører i bakgrunnen som minimized. Mitt system burde jo etter min mening klare dette spillet helt greit om ikke fult vertfall halt og VERTFALL på lavest! Systemet består av: P4 3.0ghz 3x1024 OCZ platinum PC3200 DDR400 Sapphire ATI X1950PRO 512mb AGP Hva sier dere? hva kan årsaken være til så mye lagg? Er PC-en rett og slett så elendig? EDIT: spillet er patchet til 1.10 samt installert ekstrapakken botm Endret 8. november 2007 av EkanTrike
firberblad Skrevet 8. november 2007 Skrevet 8. november 2007 (endret) Sliter med mye lagg i Neverwinter Nigths 2. Har på 1280x768 oppløsning da jeg kjører på en 37" lcd tv. Ellers har jeg skrudd ALT ned på low, men det lagger akuratt like mye som da jeg prøvde og sette den på "auto detect". Har skrudd av DC++ for og se om dette hjelper men det hjalp heller ikke, ikke har jeg oppe noen vinduer eller andre programmer. Er kun MSN og Norton som kjører i bakgrunnen som minimized. Mitt system burde jo etter min mening klare dette spillet helt greit om ikke fult vertfall halt og VERTFALL på lavest! Systemet består av: P4 3.0ghz 3x1024 OCZ platinum PC3200 DDR400 Sapphire ATI X1950PRO 512mb AGP Hva sier dere? hva kan årsaken være til så mye lagg? Er PC-en rett og slett så elendig? i utgangspunktet skulle PC-en din være i god stand til å kjøre spillet, men spillet krever sykt mye uten at grafikken er så fantastisk bra. Mange kommenterte dette når spillet kom ut. Endret 8. november 2007 av firberblad
EkanTrike Skrevet 8. november 2007 Forfatter Skrevet 8. november 2007 Sliter med mye lagg i Neverwinter Nigths 2. Har på 1280x768 oppløsning da jeg kjører på en 37" lcd tv. Ellers har jeg skrudd ALT ned på low, men det lagger akuratt like mye som da jeg prøvde og sette den på "auto detect". Har skrudd av DC++ for og se om dette hjelper men det hjalp heller ikke, ikke har jeg oppe noen vinduer eller andre programmer. Er kun MSN og Norton som kjører i bakgrunnen som minimized. Mitt system burde jo etter min mening klare dette spillet helt greit om ikke fult vertfall halt og VERTFALL på lavest! Systemet består av: P4 3.0ghz 3x1024 OCZ platinum PC3200 DDR400 Sapphire ATI X1950PRO 512mb AGP Hva sier dere? hva kan årsaken være til så mye lagg? Er PC-en rett og slett så elendig? i utgangspunktet skulle PC-en din være i god stand til å kjøre spillet, men spillet krever sykt mye uten at grafikken er så fantastisk bra. Mange kommenterte dette når spillet kom ut. Hmm... det burde da gå bedre enn det går nå. Så mye ram jeg har så burde den takle dette helt greit! var jo "recommended" 2.4 og 512mb ram og 128mb skjermkort. Her slår jeg rammen med 6 ganger og skjermkortetet over 3... og et smule bedre cpu...
ReCore Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Sliter med mye lagg i Neverwinter Nigths 2. Har på 1280x768 oppløsning da jeg kjører på en 37" lcd tv. Ellers har jeg skrudd ALT ned på low, men det lagger akuratt like mye som da jeg prøvde og sette den på "auto detect". Har skrudd av DC++ for og se om dette hjelper men det hjalp heller ikke, ikke har jeg oppe noen vinduer eller andre programmer. Er kun MSN og Norton som kjører i bakgrunnen som minimized. Mitt system burde jo etter min mening klare dette spillet helt greit om ikke fult vertfall halt og VERTFALL på lavest! Systemet består av: P4 3.0ghz 3x1024 OCZ platinum PC3200 DDR400 Sapphire ATI X1950PRO 512mb AGP Hva sier dere? hva kan årsaken være til så mye lagg? Er PC-en rett og slett så elendig? EDIT: spillet er patchet til 1.10 samt installert ekstrapakken botm jeg kjører nwn2 glatt på mye høyere oppløsning enn deg på min gamle stasjonære maskin. 3,4ghz amd, 1024 mb ram og nvidia 6800gt så hørres veldig rart ut.. du burde kjøre spillet helt glatt. har ikke noe med den mega skjermen din å gjøre da?
Kharan Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Dette minner litt om et driverproblem, har hatt noen problemer med NWN2, måtte gå tilbake til 94.xx-serien fra Nvidia for å få NWN2 m/ MotB til å fungere. Sjekk om du har nyeste drivere for kortet ditt? Evt. prøv med eldre grafikkdrivere?
ReCore Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Dette minner litt om et driverproblem, har hatt noen problemer med NWN2, måtte gå tilbake til 94.xx-serien fra Nvidia for å få NWN2 m/ MotB til å fungere. Sjekk om du har nyeste drivere for kortet ditt? Evt. prøv med eldre grafikkdrivere? min driver er i det minste nokså utdatert. så godt mulig det fungerer
Garegaupa Skrevet 9. november 2007 Skrevet 9. november 2007 Brukar du Windows Vista eller Windows XP? Eg merka ein del problem med ytelsen i NWN2 då eg oppgraderte til Vista (for øvrig det einaste spelet eg har prøva så langt som ikkje har fungert heilt fint under Vista). Elles så er det som andre har sagt, at spelet diverre er rimeleg dårleg optimalisert og krev uforholdsmessig mykje ressursar av maskina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå