Gå til innhold

"The Man From Earth".. en av de beste filmene jeg har sett i år


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kikket gjennom tråden, og denne filmen er på vei hit as we speak. Gleder meg til å legge meg på sofaen for å nyte en (forhåpentligvis) god "lydbok".

 

Har allerede mange bilder i hodet om hva jeg kan forvente, men jeg har på følelsen at jeg bommer kraftig på det.

 

edit: Da var filmen sett to ganger de siste 6 timene, og jeg må si at denne filmen var knallspennende. Kan ikke annet enn å anbefale denne filmen til alle.

 

PS! Det er virkelig ikke vanskelig å henge med i filmen uten undertekst heller. Dialogen er helt basic.

Endret av kimaasen
Lenke til kommentar
Så all kritikk av kristendommen er regnet som antikristen oppførsel.

 

Hans eneste poeng var at bibelen over de siste 1600 årene (var det ikke da den oppsto?) hadde blitt forandret og tilpasset den tiden den. Et valid poeng som t.o.m. kristenfundamentalisten i filmen måtte godta.

 

Bibelskriftene ble påbegynt temmelig raskt etter at jesus ble lei av å være død. (Jesus ble født ca 5 år før seg selv så år 30 burde vel være et greit anslag på når diverse skrifter dukket opp?)

 

Bibel betyr jo bare "bøker" eller "boksamling".

 

On topic: Det er vel bare måten religion generelt blir brukt han stiller spørsmål ved? Ikke noe direkte kritikk av kirstendommen etter mitt syn.

post-54299-1203787745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Bibelskriftene ble påbegynt temmelig raskt etter at jesus ble lei av å være død. (Jesus ble født ca 5 år før seg selv så år 30 burde vel være et greit anslag på når diverse skrifter dukket opp?)

 

Bibel betyr jo bare "bøker" eller "boksamling".

 

Riktig at bøkene/brevene/o.l. tidlige ble skrevet ned, men samlingen, altså selve bibelen, ble ikke samlet/redigert før 400-tallet.

Lenke til kommentar

Jeg så "The Man From Earth" nå for fem minutter siden, og synes den var kjempebra :) Men man må nok ha evnen til å forestille seg ting og tang, altså evnen til å leve seg inn i en fortalt historie. Kanskje bittelitt brå slutt, noen løse tråder (f.eks. han som stoppet bilen langs veien da politiet kom) men ellers var det vel ganske greit. Hadde vært noe spesielt å lage en stor greie ut av slutten siden resten av filmen var så vag og diffus hva angår "bevis" for historien osv. Så jeg synes det hele hang bra sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...