Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det synes jeg er svært villedende å si. Noen såper kan være vanskelig å skumme, men Cella er ikke ansett som en av dem; den skummer mye bedre og lettere enn Proraso-kremene jeg har. MWF mener også mange at er vanskelig å skumme, men bruker man nok vann har jeg ingen vanskeligheter med det. For meg trumfer Cella over alt jeg har av kremer; Proraso, TOBS og Palmolive.

Lenke til kommentar

Problemet jeg har med såpe er at det er "hardt". Krem tar man en liten dært og putter i skåla, og så er det bare å piske skum. Min personlig erfaring og preferanse er at krem er lettere å arbeide med, og da spesielt for en som er ny i faget.

 

...men så har jeg ikke prøvd Cella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og med såpe tar man bare en våt børste og svirrer på toppen av såpen før man skummer videre i skålen, noe vanskeligere er det ikke. Hvis du har problemer med såpe vil jeg anbefale å bruke lenger tid på å fylle børsten med såpe. Dette er heller ikke rakettvitenskap; greier du ikke å få skum fra en såpe bør man revurdere planen om å ta et skarpt blad opp til ansiktet.

Lenke til kommentar

...

Tja. Jeg har aldri helt fått dreisen på å få en tørr såpe til å feste seg på børsten. Hvis jeg bruker litt vann på den for å myke den opp litt, skummer den bare i såpebollen.

Da er det mye enklere å bruke krem, synes jeg.

 

...also, det er enklere å barbere seg enn å bruke sånne såpestykker.

Lenke til kommentar

Cella 1kg - Denne vil vare i mange år. Skjær av en liten bit og putt i bunnen av en skål, resten pakkes lufttett og puttes inn i et skap.

Semogue 620 - Meget god børste, vask med shampoo og balsam hvis den lukter litt.

Cella såpen var jo sykt billig. Men et helt kilo, må jo bruke evigheter på å bruke opp alt sammen.

Cella 1kg - Denne vil vare i mange år. Skjær av en liten bit og putt i bunnen av en skål, resten pakkes lufttett og puttes inn i et skap.

Semogue 620 - Meget god børste, vask med shampoo og balsam hvis den lukter litt.

Cella såpen var jo sykt billig. Men et helt kilo, må jo bruke evigheter på å bruke opp alt sammen.

Lenke til kommentar

Ja, hvis man liker å utforske alle mulige såper ville jeg ikke anbefalt å kjøpe en hel kilo. Hvis man derimot holder seg til 3-5 såper/kremer tar det noen år før man er ferdig med alt. Personlig har jeg gitt bort en del til venner og familie som starter med tradisjonell barbering iom. at det er en såpass god såpe og lett å starte med - kommer dog til å kjøpe en ny kilo når jeg går tom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...