Gå til innhold

Tradisjonell barbering og utstyr


  

887 stemmer

  1. 1. Hvordan barberer du deg i dag?

    • DE-Høvel
      209
    • Kniv
      22
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      416
    • Engangshøvler
      35
    • Barbermaskin
      181
    • Barberer meg ikke
      23
  2. 2. Hvor ofte barberer du deg?

    • 5-7 ganger i uken
      104
    • 3-4 ganger i uken
      209
    • 2 ganger i uken
      327
    • 1-4 ganger i måneden
      224
    • Aldri
      22
  3. 3. Er du fornøyd med resultatet du får med din nåværende barberingsmetode?

    • Ja, fint resultat uten irritasjon
      564
    • Tja, resultatet blir bra, men det går hardt ut over huden
      249
    • Nei, jeg kan nesten ikke barbere meg uten problemer
      54
    • Barberer meg ikke
      19
  4. 4. Hvilke av disse metodene kan du tenke deg å prøve i framtiden?

    • DE-Høvel
      255
    • Kniv
      324
    • Flerbladshøvel, ala mach3 eller fusion
      96
    • Engangshøvler
      29
    • Barbermaskin med roterende hoder
      183
    • Barbermaskin med folie
      72
    • Forandring frister ikke
      251


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Noen her som har erfaring med Fevang barberstue i Stavanger? Vurderer en hårklipp + shave der.

 

Helt greit , de er flinke til og prate så er man som meg kan det bli litt mye , ellers så barberer de bra , men om du ikke ønsker barebering begge veier må du si fra , klipp leverer de og bra , alle de klasiske stilene sitter inne . prismessig så er det bra for hva du får , de haster ikke med noe og bruker god tid på deg . får litt sånn det er bra og være mann følelse av og gå dit , du må bestille time da de er ganske bra booket

 

for min del så er jeg mere inn og ut når det gjelder klipp og sånt , så jeg bruker en på nytorget , han klipper og gammeldags og barberer ( om du spør , ikke sikker på om det er reklamert for ) , fiker øyebryn osv osv , mindre små prat og er kjapp ,og jeg trenger ikke bestille time .

Lenke til kommentar

Til der av dere som har prøvd en barbersjappe: Er det noen garanti for at de er så flinke at du ikke får kutt eller rød hud etterpå?

 

 

Og får man noe igjen( rabatt) om de klarer å kutte eller om huden blir rød?

er vell ingen garanti og tviler du får noen rabatt ,kansje om de klarer og kutte deg men tvilsomt , om du barbere med og mot hårene som er normalt med kniv så får du nesten garantert noe rødhet

Lenke til kommentar

Om en ikke har noe utstyr fra før, og et budsjett på mellom 1500 til 3000 kr, hvordan får man mest ut av pengene? Barbershop.no sine sett? Aldri prøvd før heller.

 

Dersom du ikke har prøvd wetshaving før, ville jeg ikke klinket til med 1500 - 3000 på første forsøk.

 

Maggard Razors noen veldig gode pakker til langt under prisene til barbershop.

 

Deres selvproduserte høvler er av veldig god kvalitet. MR1, MR3 og MR18 er alle gode, litt avhengig av hvilket håndtak du foretrekker.

 

Kjør på med en Omega villsvinbørste (har selv modellen Omega 13564, anbefales) og legg til såpe/krem etter eget ønske.

 

Aftershave fåes overalt avhengig av hva du ønsker å lukte til slutt.

 

Pass på å kjøpe med både styptisk penn og en blokk med alum, du kommer til å trenge det i begynnelsen.

 

Kjøp noen samples av de ulike såpene/kremene/bladene som selges, så finner du deg fort en favoritt.

 

Sverger selv til Feather og Astra barberblader med såper fra Stirling Soap Company.

 

Om du finner ut at dette er noe for deg blir vel neste steg opp stigen bli en Gillette Slim Adjustable (ref. paraxsystemz sin post). Da kan du selv justere hvor aggressiv du ønsker barberingen. Ligger på underkant av 500 kr på ebay.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-jS6upa

Kanskje litt OT, men går jo på barbering.

Vi hadde en diskusjon i går om halsen burde barberes når man har sjegg, eller om den burde gro sammen med sjegget. Selv mener jeg det ser best ut å barbere bare halsen, og la resten gro og trimme det i resten av ansiktet, men var ikke så mange som var enige med meg. Er jeg helt ute å kjører?

Har somregel mellom det som kan kalles 3 dagers- og 5 dagers sjegg.

Lenke til kommentar

Skulle tro at reportasjen var bestilt av Barbershop.no - altså, jeg mener at de kom veldig godt ut av dette og helt sikkert kommer til å merke et oppsving i salget. Spesielt nå som det er jul og greier.

 

Mange vil nok fortsette å velge Gillette, mest fordi det er raskere og enklere enn å bruke tradisjonelt utstyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg vært prøvd barberer hos Saksedans i Bergen. Første gang jeg er hos en barberer i Norge, og jeg er greit fornøyd.

 

Step-by-step:

1. Varm klut 40-60 sekund

2. Ny varm klut 40-60 sekund

3. Krem på ansikt - kostes ut. Holdt på i rundt 3 minutt, børsten ble etterfylt med vann fra skumskål (...)

4. Barbering med kniv.

5. Etterfylling med skum - vannet ble kaldere, uten etterfylling.

6. Etter full barbering med skum → nye varme håndklær.

7. Olje (masseres inn. Anbefales!)

8. Ny runde barbering

9. Kalde kluter (kunne med fordel vært kaldere)

10. Balm

 

De har visst nettopp startet opp med slikt. Artig med et mini-spa for ansiktet. Savnet håndkle på skummet ansikt, men ellers er jeg egentlig godt fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...