Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså Fox saksøker WB for å lage filmen av tegneserien de ikke hadde rettighetene til?

I bloggen står det at Fox sa at det ikke skulle lages en film av Watchmen innen 20 år. Serien ble utgitt i 1986-87. 1987-1997-2007= 20 år.

Og Fox vil ikke stoppe filmen, men bare ha penger for at rettighetene har blitt brutt?

Har ikke sittet meg inni i saken, men er det slik å forstå det?

I det tilfelle er det bare dumhet som råder.

Endret av Sunset
Lenke til kommentar

FOX har visst rettighetene, men ingen planer om å lage filmen. WB sier så de vil lage filmen, de setter igang og er så og si ferdig, filmen får enorm hype og plutselig ser Fox sitt snitt til å saksøke. Ikke fordi de misliker noe med filmen, eller fordi de selv, etter over 20 år, hadde tenkt å lage den. De sitter trolig på rettighetene til noe de aldri selv ville lage og ser her mulighet til å tjene noen penger på det, ved å ha ventet til filmen var ferdig laget (hvorfor de ikke klaget når WB annonserte at de ville lage filmen får de nesten svare selv på).

 

De har nok loven på sin side, men dette er vel et tilfelle hvor den virker litt mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Dear Fox,

 

Eat all the dicks.

 

Love,

 

-DOB

 

Les resten her. En fan som forteller litt om ting.

selv om jeg kan være enig i at Fox drives av folk som har solgt sjelen sin til karen i under etasjen har Warner Bros vært usedvanlig stupide i denne saken. Fox kontaktet WB før produksjonen av Watchmen hadde startet og sa at de hadde rettighetene. WB hadde med andre ord en sjanse til greie ut dette før de satte igang med filmingen, men de gamblet på at de kanskje kunne slippe unna med det. Håper bare at Fox er grådige nok til å innse at de kan tjene penger på å ikke stanse filmen pluss smarte nok til å innse hvor mye tyn de vil få om de ikke vil distribuere den. Føler meg overbevist om at Fox er grådige nok, men jeg tviler på hvor smarte de er.

Lenke til kommentar
Synes dog at Ozmyndias ser litt for pinglete ut, husker at han i serien viser noen ganske så imponerende turn-ting oppi sånn stang, ser ut til at det spilles i langt mer grad på hans intellekt

 

Ozymandias virker litt vel feminin, ja. Men forhåpentligvis er han litt barskere i selve filmen. Stusser litt på utseendet til filmens Dreiberg også, men det er muligens bare meg... The Comedian er hvertfall barsk nok^^

Lenke til kommentar

 

Hjertelig takk!

 

Mistet litt av håpet med den siste traileren med Muse i bakgrunnen, disse klippene fikk meg helt tilbake igjen. Det er fortsatt ting de har gjort som jeg synes de kunne ha holdt seg mer true til, men generelt så ser det meget bra ut!

 

Gleder meg virkelig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...