Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er desverre nødt til å si meg litt enig med LarsP der. Dette var ikke helt det jeg hadde håpet på. Det ble for mye glam. Dessuten ble jeg overrasket over at det bare var actionscener i traileren. Dette gjenspeiler jo ikke på langt nær hvordan stemningen var i tegneserien.

 

Alt ser veldig stilig og kult ut, men poenget for meg med Watchmen (tegneserien) er at den prøver å gjenskape hvordan superhelter ville fungert i virkeligheten, klumsete, ustilige og ukule med en sterkt preg av feilslåtte illusjoner om storhet hengende over seg nesten konstant.

 

Men, men... Siden det var null dialog i traileren, så håper jeg at jeg vil bli positivt overrasket når jeg ser filmen. Det er lov å håpe hvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg er desverre nødt til å si meg litt enig med LarsP der. Dette var ikke helt det jeg hadde håpet på. Det ble for mye glam. Dessuten ble jeg overrasket over at det bare var actionscener i traileren. Dette gjenspeiler jo ikke på langt nær hvordan stemningen var i tegneserien.

 

Alt ser veldig stilig og kult ut, men poenget for meg med Watchmen (tegneserien) er at den prøver å gjenskape hvordan superhelter ville fungert i virkeligheten, klumsete, ustilige og ukule med en sterkt preg av feilslåtte illusjoner om storhet hengende over seg nesten konstant.

 

Men, men... Siden det var null dialog i traileren, så håper jeg at jeg vil bli positivt overrasket når jeg ser filmen. Det er lov å håpe hvertfall.

Dette er en teaser ment for å spaåe interesse for de Millioner som ser The Dark Knight ..

nærmere jul kommer den en full trailer som viser historien i filmen..

Lenke til kommentar
Jeg er desverre nødt til å si meg litt enig med LarsP der. Dette var ikke helt det jeg hadde håpet på. Det ble for mye glam. Dessuten ble jeg overrasket over at det bare var actionscener i traileren. Dette gjenspeiler jo ikke på langt nær hvordan stemningen var i tegneserien.

Poenget med en trailer er jo å få folk til å se filmen, forhåpentligvis også folk som ikke har lest tegneserien. Og i med at så og si alle actionscene fra traileren også er i tegneserien er jeg ikke så veldig bekymret.

 

Alt ser veldig stilig og kult ut, men poenget for meg med Watchmen (tegneserien) er at den prøver å gjenskape hvordan superhelter ville fungert i virkeligheten, klumsete, ustilige og ukule med en sterkt preg av feilslåtte illusjoner om storhet hengende over seg nesten konstant.

Nå var vel alle scenene med "kule superhelter" henta fra flashback sekvensene.

Lenke til kommentar
Hvis du faktisk hadde lest artikkelen som du linker til så står jo svaret der :roll:

 

 

Å lage film av serien, med sine sprang i tid og rom og mange sammenvevde fortellinger, har lenge vært ansett som en umulighet.

 

Jeg leste det, men det kan jo ikke ha vært en umulighet siden filmen nå er laget? Og hvorfor er den mulig å lage nå kontra tidligere?

Lenke til kommentar

Har vel litt med teknologien å gjøre vil jeg tro, det var en grunn for at Star Wars startet på episode 4 og ikke episode 1...

 

Men har sikkert enda mer med historien i seg selv å gjøre anntagelig, mye fletting av historier osv kan bare ende opp som grøt til slutt. Så er det jo mange av studioene som ikke liker lange filmer, mindre penger på kino osv. Skal ikke se bort i fra at den ikke hadde blitt laget hvis det ikke var for 300 gjorde det så bra som den gjorde. Snyder har jo stort sett fått frie tøyler av WB så vidt jeg har fått med meg...

Lenke til kommentar

Synes at traileren/teaseren var veldig god, og gjør det en sånn snutt skal: Vekke interesse, også for de som ikke har lest tegneserien. Håper at den også vil passe for folk som ikke har lest tegneserien (eller den grafiske novellen som det heter på fint), så jeg slipper å gå 'alene' på kino for å se den.

Noe av det som skurrer mest er Dr. Manhattans "forvandling", den så bare uferdig og nesten litt amatørmessig ut. Men det fikser de sikkert på. Gleder meg som en gris uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...