Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sorry, jeg ville ikke rippe fargesystemet ditt. Såpass respekt har jeg. Men programmet er på 105 minutter? Damn. Verdt å høre? Jeg har egentlig fått nok av Watchmen for en liten stund.

 

Vel, eg høyrte på det på arbeid, med alle moglege folk som forstyrra meg undervegs. Det er nok betre å høyra det utan forstyrrande element. Det er best i byrjinga, men eg ramla litt ut innimellom ettersom eg faktisk skulle jobba også. Det er ein god del om teikeserieadapsjonar generelt, og om andre teikneseriar som kunne eigna seg som film etc.

 

Eg likte jo Watchmen-filmen, og det gjorde Smith også. Det vert kanskje kjipt om du er lei av filmen, men Smith har jo ein del innsikt i teikneseriar og film, då.

Lenke til kommentar

Stumbla over en side med en interessant diskusjon om filmen; Comic Book Resources

 

Er enig i veldig mye som sies der, både positivt og negativt. Men skal jeg quote noe, må det være dette:

 

More to the point though, it seems as though Snyder just doesn’t know what to do with actors. He can film a pretty nifty action sequence, but when it comes to dialogue they just stand there, ram-rod straight and spout there lines at each other.

 

Fikk akkurat denne følelsen jevnt og trutt, dialogscenene var utrolig kjedelig regissert.

Lenke til kommentar
Bob_3, du kan jo høyra på kva Kevin Smith har å seia om filmen:

http://www.slashfilm.com/2009/03/12/kevin-...filmcast-ep-41/

watchmenslashfilmcast.jpg

Den er strålende. Hørte igjennom den da den kom ut.

 

Anbefaler også episoden de snakker om The Dark Knight. Kevin Smith er med da også.

 

 

 

 

 

 

Jeg må også si at jeg er imponert over hvor mye Bob_3 vil at verden skal vite at han ikke likte filmen.

Endret av :--{D
Lenke til kommentar

Jeg leste egentlig Watchmen for første gang bare en uke eller to før jeg så filmen. Jeg har sansen for Alan Moore, og var fornøyd med tegneserien. En smart, flerdimensjonal historie som vel kanskje ikke er den perfekte tegneserieboka, men som fortjener mesteparten av rosen den har fått.

 

Så var det filmen. Filmen gjør mye riktig, men det er ikke noe mer enn en simpel fattigmannsutgave av Watchmen, med ett viktig unntak - slutten. Først med slutten følte jeg at filmen endelig tok sjansen på å gjøre noe unikt, riktig og modig med historien, etter to og en halv time som sprikte i alle retninger. Skuespillet varierer fra horribelt (Silk Spectre 2) via halvbra (Rorshcach) til veldig bra (Dr. manhattan), og "rolleegnetheten" varierer fra forferdelig (Ozymandias) til genial (Nite Owl 2 og Rorschach). Visuelt er filmen veldig bra, men bortsett fra slutten er historien fantasiløst håndtert, til dels altfor tro mot tegneserien, og når mye av det som gjorde tegneserien kompleks og god naturlig nok er kuttet bort, hva er vitsen? En god historie reduseres til en OK historie, og filmen blir en "terningkast fire" i min bok. Middelmådig, med noen gode øyeblikk, men i det store og hele bortkastet tid. Til og med Rorschach, en av tegneserieverdens mest iskalde antihelter, skusles delvis bort i en overfølsom tolkning og en maske som er svart, hvit og... grå.

 

Sexscenen var imidlertid ikke så ille.

Lenke til kommentar

Folk sier at sex scenen ikke var så ille osv osv. Er det bare meg som syns den var 100% unødvendig for historien sin del? Folk må ikke sette pølsa i kjøttsaksa bare for å vise at det er følelser mellom hverandre mener nå jeg.

 

Jeg syns starten på filmen var bra, mye historie, forklaringer, "slik henger det sammen ved første øyekast" osv. Man fikk også se Watchmen i aksjon når man nærmet seg halvveis. Det jeg håpet på å få fra filmen.

Meeeen så blir filmen for langdryg og fokuset legges over på personlige konflikter i all for stor grad. (What's up with Dr. Manhattens long, blue schwong?)

 

Ettersom Rorschach var den desisdert beste i filmen ville jeg f.eks. heller likt å se mer om hvordan han kom i klammeri med lovens lange arm :p

Lenke til kommentar

Jeg så filmen i går kveld og jeg kan ærlig si at det var den beste "super-helt" filmen jeg har sett.

Jeg har også lest tegneserien (en av de få tegneserier jeg har lest) og jeg tror ikke de kunne fått plass til så mye mer i filmen. Ivertfall ikke i en kinofilm. Så mange som forlot kinosalen etter sånn rundt 2 timer eller no. Tror enten de syntes den var for lang eller så trodde de det var en vanlig super-helt film som spider-man eller iron man.

Lenke til kommentar
Folk sier at sex scenen ikke var så ille osv osv. Er det bare meg som syns den var 100% unødvendig for historien sin del? Folk må ikke sette pølsa i kjøttsaksa bare for å vise at det er følelser mellom hverandre mener nå jeg.

100% unødvendig? Det mener jeg er direkte feil. For det første var det i og for seg naturlig at Snyder tok den med, siden han ser ut til å like å bruke underlagsmateriale som dreiebok, og sexscenen var med i tegneserien. For det andre er det ikke tilfeldig at den var med i tegneserien (og i filmen), siden den jo er en kommentar til hvordan Nite Owl går fra pensjonert og "impotent" til viril i det han får på seg drakta igjen og hopper tilbake i manesjen.

Lenke til kommentar
Folk sier at sex scenen ikke var så ille osv osv. Er det bare meg som syns den var 100% unødvendig for historien sin del? Folk må ikke sette pølsa i kjøttsaksa bare for å vise at det er følelser mellom hverandre mener nå jeg.

 

Hadde du lest mer enn kun den posten rett ovenfor din egen, så hadde du ganske raskt skjønt at de aller fleste synes sex-scenen er alt fra bare unødvendig til katastrofal.

Lenke til kommentar

Sexscenen er jo viktig i tegneserien (Nite Owl overvinner impotensen ved å redde folk utkledd som ei stor ugle). Filmens adapsjon er en annen sak, slow-mo og malplassert musikk ødela det som var for min del. Det kan jo også diskuteres om det var nødvendig å vise sexscenen så tydelig (om folk har mye imot det grafiske).

Endret av Arthemax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...