Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

2 i Stavanger Aftenblad

 

Voldsomt til blandet kritikk da

Det kommer tydelig fram i anmeldelsen at journalisten aldri hadde lest tegneserien før, og det kan tyde på at det er det som er gjennomgangstemaet for de fleste andre som ga filmen dårlig karakter. Har du aldri lest tegneserien skjønner du ikke hva som skjer og hvorfor det skjer, noe som bare virker forvirrende på filmanmeldere som helst vil slippe å gjøre noen slags form for research før de går på kino.

 

Dagsavisens omtale er åpenbart skrevet av noen som har både lest og likt tegneserien, noe som tyder på at jeg kommer til å elske den, jeg også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Wikipedia-siden angående Watchmen-filmen:

 

[...]

In November 2006, Zack Snyder said that he hoped to speak to Moore before filming, though the writer had sworn off involvement with film or television productions after his disagreement with the V for Vendetta film adaptation.[84] Moore signed a deal to go uncredited on the film and give his share of income from it to Gibbons, as he had done on V for Vendetta.[99] Before shooting, Snyder said " totally respect his wishes to not be involved in the movie."[83] Moore expressed discontent over the choice of the director, saying that he "had a lot of problems" with the comic book 300 and that, while he had not seen it, he had heard that Snyder's film adaptation was racist, homophobic, and "sublimely stupid".[100] Dave Gibbons enjoyed the script by Alex Tse,[4] and gave Snyder some script advice which the director accepted.[83] He drew licensing art for the film, consulted on merchandise and the webcomics, publicizing the film with Snyder and wrote a tie-in book about the creation of the comic, entitled Watching the Watchmen. He also blogged about his visit to the set. Moore did not mind Gibbons' involvement and felt it did not have any impact on their friendship.[99] Snyder asked Gibbons to draw up a storyboard for the film's altered ending, which the comics' colorist John Higgins also returned to work on.[3] Gibbons believed watching the film on DVD would emulate flipping through the book, with viewers pausing or rewinding the film to catch details.[98]

 

Jeg reagerte spesielt på det at Moore ikke hadde sett 300, men dømte den utifra ting han "hadde hørt". Er det bare meg, eller virker Alan Moore mer som en skikkelig sær, gretten gammel gubbe enn en kreativ artist?

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Dette var en flause. En parodi. Et hån. Hvordan noen som ikke har lest tegneserien kan ha forstått noe forstår ikke jeg, og at noen som har lest den faktisk liker denne filmen er langt utenfor min fattelsesevne. Skal komme tilbake med argumenter senere, jeg måtte bare få det ut av systemet. Herregud, det var en smertefull kino-opplevelse, som bare ble forverret av at alle i salen klappet da den var ferdig. La oss håpe de klappet fordi lidelsene deres ble endt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

P3s Filmpolitiet (Birger Vestmo) ga filmen 5 og kaller den filmkunst. Dette er filmkunst.

Noe som er nok for meg. Så jeg gleder meg til den kommer på blu-ray. For jeg har sverget å slutte å gå på kino. Det ødelegger filmopplevelsen så mye når den er full av umodne drittunger som det er alt for mange av her i byen.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Helt enig. Likte filmen utrolig godt. Syns den var sann (kanskje litt sann for enkelte) mot boken, noe som faktisk fungerte utmerket. Skuespillerne passet godt inn i rollene (selv om alle kanskje ikke gjennomførte til perfeksjon), og plottet ble presantert så godt som det faktisk kan tenkes å få til (dette er trossalt Watchmen). Jeg hadde med meg kjæresten og 2 kompisser, som ikke har lest boken, og jeg bestemte meg for å ikke fortelt dem om plottet. De fatta konseptet, og hadde dermed ingen problem med å forstå filmen, og syntes derved at den var kjempebra. Det er faktisk bare til å følge med.

Endret av SgtKabukiman
Lenke til kommentar
Jeg gleder meg veldig til denne filmen kommer ut på kino, men er det noen av dere som vet når det er? :D

Seriøst?

 

 

Jeg gleder meg veldig til denne filmen kommer ut på kino, men er det noen av dere som vet når det er? :D

 

Premiere i idag.

 

edit: feil : )

 

 

Nå føler jeg meg passe dum her jeg sitter.. :!:

 

Blir vel nesten nøt å gå på kino å se den jeg da.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Glimmrende film, nå skal jeg ta for meg tegneserien i løpet av helgen også :)

 

Makes two of us. Så filmen i dag, vil personlig gi den 7/10. God film, men ingen revolusjon. Fint å for en gangs skyld se en voldelig superheltfilm. Tegneserien ble bestilt fra Amazon for en liten stund siden. Jeg skal ikke late som jeg har peiling på Watchmen, har ikke lest en eneste rute. Men det skal endres på nå. Flott film, og jeg mistenker tegneserien ikke er særlig verre.

Lenke til kommentar

Heller ikke lest Watchmen før, men jeg har hatt den liggende her siden i sommer, men jeg har aldri klart å bestemme meg om jeg skulle lese den eller la være, det ble aldri gjort. Men nå som filmen er sett så skal jeg kose meg med tegneserien.

 

Jeg dro meg selv opp til en 8/10.

Lenke til kommentar

Takk til Bob for å senka forventningane i golvet! Eg gjekk inn, og frykta det verste, men eg digga det eg såg! Eg forstår ikkje at dette skulle vera så vanskeleg å forstå heller, eg las teikneserien på åttitalet, og hugsa ikkje stort. Sexscena og musikken var langt frå så pinleg som vart sagt.

 

Eg er altfor snill med karakterane, men gjev 6/6. Eg gler meg til den utvida versjonen kjem på DVD/BD, og skal kjøpa pirat-teiknefilmen som kjem i april.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...