Gå til innhold

Watchmen, Ventetråd og diskusjon


Kebab GUD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Det blir interessant å se om "Tales of the Black Freighter" kommer med i filmen, (en "meta" tegneserie som var flettet inn i Watchmen) håper virkelig det.

 

Ellers håper jeg de kommer til å holde det meste mørkt og dunkelt. Bildene fra settet ser jo forsåvidt fine ut. Håper stemningen blir noe i retning Se7en og Blade Runner. Det er vel ikke akkurat en enkel jobb å gjenskape det lyset som man får intrykk av fra de mettede fargene i tegneserien.

 

Tror det kommer til å trenges en større grad av sosial realisme enn noen tegneseriefilm noensinne har hatt. Minstekravet bør være "V for Vendetta" for å si det sånn. Blir det "Extraordinary League of Gentlemen" istedenfor så kommer det til å tryne så jævlig.

 

Ellers håper jeg de holder seg beinhardt til originalen på alle måter. Har de byttet ut de doble R'ene i RumRunners-skiltet med vanlige hodeskaller istedenfor, så blir jeg grinete :) Var litt vanskelig å se på det diffuse bildet. Skal det være, så skal det være! Forventer at de sikter på over minst 3 timer film. Noe må vel kuttes ut, men jeg har litt vanskelig å se hva det skulle være sånn på direkten.

 

 

Gleder meg hvertfall til å se resultatet. Jeg inbiller meg at dette er et verk der man ikke kan sikte seg inn på det overfladiske tenåringsmarkedet, mens man kaster et par magre bein til fansen i form av labre inside-jokes.

 

Maska til Rorschach ser jo forresten helt hvit ut jo...

Lenke til kommentar

Apropos modernisering av kostymene, så håper jeg at Adam Hughes (han designer dem så vidt jeg vet) ikke tar det for langt. Mye av poenget med Watchmen er jo at heltene skal se malplassert ut i den virkelige verden.

 

Motargumentet kan jo sies å være at jo mere "styla" draktene blir, jo mere malplasserte blir de. Men, jeg vil heller se drakter i "Adam West-stil" (Batman i den første Batman TV-serien hvis noen husker den...) enn slike man ser i f.eks. X-Men (filmene).

 

Heltene skal jo liksom være litt tragiske og plumpe i Watchmen, dette gjelder jo også utseendemessig, for de fleste av dem i alle fall.

 

 

Sånn:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
carolynjones10.jpg

 

Ikke sånn:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1.jpg
Lenke til kommentar

CGI er jeg enig i blir for drøyt. Men jeg håper de kommer til å skifte mønster endel mellom forskjellige scener.

 

Det som er rart er at man ser liksom hele profilen av ansiktet på bildet, og alt ser hvitt ut. Her er et close-up forfra med tydelig mønster:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Rorschach.jpg
Endret av Rata101
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Gleder meg så ekstremt mye til filmen!

Jeg håper ikke Snyder fjerner for mye av historien for å presse lengden på filmen ned.

Hvis han ikke skulle kutte ut noe ville vel filmen bli 3 timer hvis ikke mer. Noe jeg egentlig foretrekker.

Hva tror/håper dere han vil kutte ut hvis det skuller være noe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...