Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er uferdig og ikke 100% fungerende men alle de forbedringene som kom overveier de to manglene jeg nevnte. Ellers så har jeg 10.1 liggende parat om 10.5 skulle svikte meg helt. Er bare så rart at midt-klikk ikke funker. Sikkert verdt å prøve en restart før jeg whiner mer om den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er mange som har det problemet med at mellomklikket ikke fungerer.

etter et kjapt søk igjennom kommentarene på desktopteam, så kan jeg foreslå

at du sjekker om tastesnarveien eksisterer, for det var en som hadde problemer

med å mellomklikke på bokmerker, noe som betyr at problemet ikke bare gjelder

panorering på nettsider.

Lenke til kommentar

her merker jeg at enkelte tastatur-snarveier som ⌥+tab ikke fungerer (mac, SL). Småkjipt..

 

Også henger hele nettleseren seg helt plutselig i 2-20 sekunder. Men men, det kan man da leve med?

 

Må si jeg digger endringene i wand + søk. Merker jo at de er inspirert av henholdsvis Firefox og Safari, men er kanskje på tide at Opera endelig begynner å stjele gode implementeringer fra andre nettlesere – slik at vi får litt likevekt? .-)

Lenke til kommentar

Er det en (enkel) måte å få Opera til å tolke .bo som .no?. Jeg tenker da i rettningen av skripting.

Jeg begynner å bli lei av at jeg bommer mye på n-tasten når jeg skal skrive en adresse, og dermed prøver den alltid å finne sider med boliviansk toppnivådomene (som jeg i mine snart 10 år på internett aldri har vært inne på så vidt jeg vet).

Lenke til kommentar

Snakker vi her om den versjonen av Opera som ennå ikke har blitt sluppet i alfa-utgave en gang?

Eehh.. om det så viste seg at noen klarte å gjøre noe magi for at pre-alfa-releasen skulle fungere, så kommer det sikkert nytt snapshot innen maks 10 dager.

 

Så tviler på at du finner så mange som orker å bruke tid/energi på å korrigere pre-alfa-releaser (med unntak av Opera-ansatte da – håper, og tror, at de bruker litt tid på feilretting o.a. '< )

Lenke til kommentar

Det har skjedd noe rart med operaen min.

 

 

- Passordene som er lagret, på alle sidene får jeg opp gal passord.

ser at kun brukernavn fylles inn, ingen passord.

- Alle opplysningene i "sett inn personelig >" har forsvunnet sporløst.

 

Satt passordbeskytelse på for noen dager siden hvis det har noe og si.

 

Hvordan kan dette ha seg?

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Jeg veit at det er mange som har problemer med det her, og det finnes masse hjelpesider på internett om det. Men jeg har prøvd alt.

 

Opera + Windows media player = hælvete.

I min nye pc med windows 7 og greier har dette faktisk fungert helt fint. Helt til i dag. Stedet jeg først og fremst har brukt opera med wmp er NRKs nett-tv. I formiddag så jeg et program der uten problemer, nå i kveld får jeg bare opp "Waiting for video".

 

Alt av plugins er installert. Men i løpet av dagen har jeg lasta ned shockwave player og oppdatert java for å få kjørt et par onlinespill. Kan dette ha laga noe "kræsj"?

 

(Jeg får også det samme problemet i Chrome, i IE funker det derimot fint.)

 

 

Edit: Om jeg skrur av java script får jeg opp "Innhold krever programtillegg"-meldinga.

Endret av Thend
Lenke til kommentar
Jeg veit at det er mange som har problemer med det her, og det finnes masse hjelpesider på internett om det. Men jeg har prøvd alt.

 

Opera + Windows media player = hælvete.

I min nye pc med windows 7 og greier har dette faktisk fungert helt fint. Helt til i dag. Stedet jeg først og fremst har brukt opera med wmp er NRKs nett-tv. I formiddag så jeg et program der uten problemer, nå i kveld får jeg bare opp "Waiting for video".

 

Alt av plugins er installert. Men i løpet av dagen har jeg lasta ned shockwave player og oppdatert java for å få kjørt et par onlinespill. Kan dette ha laga noe "kræsj"?

 

(Jeg får også det samme problemet i Chrome, i IE funker det derimot fint.)

 

 

Edit: Om jeg skrur av java script får jeg opp "Innhold krever programtillegg"-meldinga.

Tips - prøv 10.50 pre-alpha. Jeg tror det er første gang noensinne at WMP har fungert skikkelig i Opera for meg. Tidligere har det fungert sånn.. halvveis etter en del knot, manuell installering av FF-plugin osv - nå fungerte det prikkfritt out of the box. Jeg bruker også Win7. http://my.opera.com/desktopteam/blog/2009/...s-to-all-of-you

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Snakker vi her om den versjonen av Opera som ennå ikke har blitt sluppet i alfa-utgave en gang?

Eehh.. om det så viste seg at noen klarte å gjøre noe magi for at pre-alfa-releasen skulle fungere, så kommer det sikkert nytt snapshot innen maks 10 dager.

 

Så tviler på at du finner så mange som orker å bruke tid/energi på å korrigere pre-alfa-releaser (med unntak av Opera-ansatte da – håper, og tror, at de bruker litt tid på feilretting o.a. '< )

 

funker heller ikke med Opera 10.10

 

er det ingen måte å få google wave til å funke med opera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...