Gå til innhold

Den store Opera-tråden


Ståle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, andre her som har hatt problemer med flash i Opera? Har nettopp installert Opera 9.26 og problemet er her enda.

 

Det som skjer er at videoen bare stopper opp. De loader seg ferdig og sånn, men den blir ikke spilt av, så man må selv hoppe frem i videoen osv... Og en annen ting, lyden forsvinner også fra videoen så det er ikke noe lyd når jeg selv må hoppe meg frem i videoen. Hva kan være galt?

Har nå nettopp avinstalert flashen med Adobes eget program og lagt inn siste versjon igjen, men den ser fortsatt ikke ut til og funke.

 

Dette gjelder da sider som youtube og lignende, som bruker flashplayern.

 

Noen som har hatt noen lignende problemer?

 

Jeg kjører Vista 64 og med en ellers god pc, så det skal ikke akkurat være problemet.

 

Setter pris på hjelp ;)

Lenke til kommentar
Stemme sendt :)

 

Hmm, kult. Ser noken trur det blir liknande Firefox sin Firebug. Men vi som bruka Opera har jo Dev.Opera tools som allerede har litt lik funksjon i alle fall.

Skal bli kjekt å sjå kva det blir.

Dev.Opera tool er dårlig (ennda dårligere enn IE Developer Toolbar)

 

Opera har selv lenge snakket om å lage et skikkelig DevToolbar-ting, så jeg synes dette virker sannsynnlig

 

Hmm, andre her som har hatt problemer med flash i Opera? Har nettopp installert Opera 9.26 og problemet er her enda.

 

Det som skjer er at videoen bare stopper opp. De loader seg ferdig og sånn, men den blir ikke spilt av, så man må selv hoppe frem i videoen osv... Og en annen ting, lyden forsvinner også fra videoen så det er ikke noe lyd når jeg selv må hoppe meg frem i videoen. Hva kan være galt?

Har nå nettopp avinstalert flashen med Adobes eget program og lagt inn siste versjon igjen, men den ser fortsatt ikke ut til og funke.

Har dessverre hatt samme problem. Vet om jeg gjelder da jeg bruker ustabile weekly builds som er programmer Opera selv advarer mot er ofte proppfulle av problemer(men også fulle av en del ny teknologi:)).

 

Uansett, jeg bare installererte Flash på nytt og så ordnet alt seg.

 

Jeg kjører Vista 64 og med en ellers god pc, så det skal ikke akkurat være problemet.

Hørt om mange som har hatt problemer med Flash og 64-bit?

Kjører du 64-bit Opera? (Nei, vent... finnes det for Windows i det hele tatt?)

Et problem kan muligens være at Flash-plugin er 64-bit mens browseren er 32 bit eller omvendt.

 

Har i hvertfall fått med meg at flash-generelt har trøblet med 64-bit.

 

Generelt så synes jeg Flash-pluginen har gått til helvete(på alle browsere) etter at Adobe tok over Macromedia. Folk klager ofte over at IE går tregt, og greit nok at IE ikke er knallkjapp men ofte så er Flash-hovedsynderen. Den glafser i seg minne.

Lenke til kommentar

Vel altså det som er merkelig er jo det at jeg ikke hadde disse flash problemene, før jeg la inn den nyeste flash versjonen (Flash V.9)) Så det kan hende det går ann, hvis jeg legger inn den gammle flash versjonen igjen, men den har jeg ikke lengere :S

 

Men nei Opera har ingen 64-bit versjon av nettleseren sin, er vel bare IE som har det? Uansett så funker ikke flash i IE 64-bit heller, siden flash ikke er helt kompitabel med 64-bits opplegget enda.

 

Men det er bare i Opera jeg har disse flash problemene, siden flashen funker helt fin i vanlig IE.

Lenke til kommentar

Opera har 64bits for Linux.

 

Linux:

Og PS: Og få Flash til og funngere i 64bits FX og Opera som man får på en rekke Linux distroer, kreves det mye banking i bordet og mye innabors for og takle smerten. Det er et sant helvette.

 

Men man kan installere 32-bits Opera/FX og slippe unna... Men that is tha easy way...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

http://my.opera.com/dstorey/blog/2008/03/01/kachi-mushi

 

The word Kachi-mushi was used in the days of the Samurai to refer to the dragonfly. Its literal meaning is "The bug that wins" or "The victory insect". Dragonflies never retreat and always fly forward.

 

The Samurai go forth into battle. Clad in armour, a dragonfly proudly affixed upon their helmets and swords. The noble Kachi-mushi guiding them in the hunt for prey.

 

:D

Lenke til kommentar

Dragonfly

Fra en kommentar på FavBrowser så sier en at i author-taggen på siden er en mann som var kjent for bygge broer som bandt sammen helt forskjellige steder.

 

Videre så finner man følgende tekst i en HTML-kommentar på kildekoden til siden:

...it surged forth with speed and grace, devouring all before it. The landscape left behind it was perfect, calm, free of defect. Such a gift with powers unfortold...

 

Jeg er ikke så sikker på hva det er lenger, men samma hva det er så prøver de å gi intrykk av at det er helt fantastisk super bra. Det blir spennende å se hva som faktisk kommer. :)

 

Ståle: Når jeg tenker meg om så kan det jo bare være en refferanse til Opera generelt og holdningne deres. Alle har i mange mange år spådd at Opera skal då, at de burde gi opp osv... og joda de har slitt, og de små(insekt), men de har kjørt på og nå går det bra for dem. (Bra økonomi, mange som bruker Opera Mini, Nintendo bruker Opera i konsollene sine...)

 

Dagens villeste rykte: Google kjøper Opera
Skjer ikke. Google sin kvasi-offisielle browser er Firefox. (Og for mobiler: WebKit.)

Google er antagligvis den desidert største støtte for Mozilla-prosjektet rent økonomisk. Jeg er usikker på om de har noen av sine egne utviklere som jobber på Firefox.

 

Absolutt beste mobil-browseren jeg har prøvd.

Den er faktisk ennda bedre enn deres offisielle Windows Mobile 8.54.

Gir det bra oversiktsbilde(som iPhone/Safari skal ha æren for å gjøre populært, men Nokia(!) har oppfunnet egentlig).

Når man zoomer inn så tilpasser den paragrafene til skjerbredden, dessuten så krymper den selve datamengden så det får kjappere(og er billigere hvis du ikke har fast månedspris).

 

Og siden vi snakker Opera og Windows Mobile. Har fått tak i Opera Mobile 9.50(elns) alpha som har blitt lekket på nettet. :wee: Er selvfølgelig like ustabil som en forventer av en pre-alpha(fikk telefonen min til å plutselig restarte), men den viser virelig en interessange ting. Gleder meg vilt til Opera Mobile kommer. Eneste som mangler da er at Adobe får ræva i gir og lager en skikkelig(dvs. ikke bare 7.0) Flash-plugin for Windows Mobile.

 

Ang. Flash på 64-bit

Dette virker til å være et problem på alle plattformer. Adobe har nok ikke fått ut noen skikkelig Flash-plugins for dette ennda.

 

Egentlig så synes jeg alt av Flash-plugins har gått rett til helvete etter Macromedia ble spist opp av Adobe. Det er Flash sine memory leaks, og problemer som gjør at browsere sluker minne nå til dags. Vil påstå at den pluginen er mer problematisk enn IE i seg selv.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Videre så finner man følgende tekst i en HTML-kommentar på kildekoden til siden:
...it surged forth with speed and grace, devouring all before it. The landscape left behind it was perfect, calm, free of defect. Such a gift with powers unfortold...

 

Jeg måtte sjekke det der selv når jeg leste det.

kanskje det er et utviklergrensesnitt til websider?

jeg tenker ikke sånn for å kontrollere feil, men noe ala dreamweaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...