Gå til innhold

Sony satser for fullt på PS2


trydis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trur at veldig mange av de som kjøper en PS2 i dag kommer til å utsette PS3 kjøpet en god stund, noe som gjør at Sony kommer lenger og lenger bak 'de andre' i denne generasjonen, noe som igjen gjør at spillutviklere velger å droppe/utsette PS3 spill pga for liten brukerbase som igjen betyr at når folk er 'klare' til å hoppe til denne generasjonen ligger det Wii & 360 på hyller med ett mye større spillutvalg, og de fleste burde ha fått meg seg nå at det er spill som selger konsoller, ikke omvendt!

Lenke til kommentar

Tror ikke dette er en så smart løsning av Sony. Alt som går opp, må komme ned, og PS2 salget vil stagnere og stoppe helt opp, for så å gå nedover igjen. Ved å fortsette satsningen på PS2, blir fokusen rundt PS3 mye mindre, og folk ser mindre grunn i å investere i en PS3. Så når dagen kommer at PS2 ikke selger noe, har Sony ingen ting å støtte seg på lengere.

 

Tror Sony hadde gjort lurt i å heller gradevis trappe ned PS2 og graderene komme med overgang til PS3. Så når de "avslutter" PS2, står PS3 fiks ferdig til en konkuransedyktig pris med BC til PS2 spill, og tar vel imot gamle som nye kjøpere.

 

Fremtiden ligger heller ikke i PS2, PS2 sin tid er påvei til å gå over til de minneverdige ord der man husker tilbake til PS2 og sier "sukk" mens man tenker på alle timene med morro man har hatt. Jeg tenker fremdeles tilbake med sukk og tungt hjerte når jeg tenker tilbake på PS1 og N64 tiden. Gode tider sier jeg.

 

Jeg tror at Sony gjør litt feil å satse så mye på "eldre" HW når det er såpass sterk konkuranse som det er, Sony trenger å opparbeide utviklere igjen og den rette måten å gjøre det på er ikke å la PS2 stjele showet men å gradere det sakte over på PS3.

 

Jeg synes Sony har gjort ufattelig mange underlige vendinger denne gangen, de har ikke slått seg til ro med et konsept men famler i blinda etter det som kan gi dem penger. Joda, PS2 har spill påvei til neste år, men det skulle vært PS3 som hadde det fokuset, ikke en konsoll som er såpass gammel som PS2 er.

Lenke til kommentar
Mener å huske jeg leste at PS3 ligger på 5,1 spill pr. solgte konsoll nylig her et sted.

 

Så også tall som lå rundt der, men syntes nesten det hørtes høyt ut. Jeg trekker ihvertfall ned snittet med mine 2... nei vent, har 3! Glemte nesten ett stykk Spiderman Collectors Edition som ligger i skuffen med plasten på... :!:

 

Skjønner forøvrig godt at Sony henter det de kan av penger ut av PS2, koster dem lite å la skuta seile videre.

 

Lars

Lenke til kommentar

Dette er absolutt ikke noe dumt valg. Hvis dere sjekker hvilke spill dette er snakk om så ser dere at den konsollen PS2 konkurrer mot nå er faktisk Wii.

Det virker som sony bruker en veldig "tatt rett ut fra læreboka"-strategi. PS2 er inne i sin siste periode og nå skal sony selge mest mulig før de avslutter salget av konsollen. Tenk dere om nå, hvor mange tror dere av de som kjøper PS2 på dette tidspunktet når titler som "singstar rune rudberg" kommer ville vurdert og heller kjøpe en PS3? Ikke særlig mange. Nå har sony en "skumme-fløten"-strategi som det heter på PS3 hvor de har en høy pris og lar de mest interesserte få kjøpe den mens de selger PS2-er til casual gamers. Når de nå senere faser ut PS2 så kommer nok det samtidig som et priskutt og med titler som "Singstar Rune Rudberg next-gen HD".

Det er det jeg tenker. Det er få casual gamers som hadde kjøpt PS3 til denne prisen så hvorfor ikke la de kjøpe en PS2 istedenfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...