Gå til innhold

Sony satser for fullt på PS2


trydis

Anbefalte innlegg

Her skal det melkes, men skjønner det godt.

 

Mens PlayStation 3 sliter med å begeistre massene, fortsetter Sonys store spillsuksess PlayStation 2 ufortrødent.

 

Satser mot 2010

I stedet for å gjøre som Microsoft, som i det stille avviklet forrige generasjons Xbox, signaliserer Sony at de vil satse videre på storsuksessen PlayStation 2, som er solgt i over 120 millioner eksemplarer, og er uovertruffent størst blant spillkonsollene.

 

Ifølge Sony er det ikke ventet noen reduksjon i satsingen på PS2 før godt inn i det neste tiåret. Bare frem til mars neste år er det ventet 160 nye titler.

 

Hvitt selger

I tillegg planlegger Sony å lansere en ny, hvit PlayStation 2 som i utgangspunktet skal selges med Singstar Pop og to mikrofoner. Prisen vil antagelig ligge på rundt 1500 kr dersom denne pakken kommer til Norge.

 

Sony regner med å selge ytterligere 12 millioner PlayStation 2-konsoller frem til mars neste år. Da blir det kanskje litt lettere å leve med at oppfølgeren, PlayStation 3, ikke selger som forventet.

 

http://www.itavisen.no/sak/494416/Nytt_utseende_for_PS2/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dumt valg av sony etter min mening..

 

Dumt valg å fortsette satsningen på den maskinen som faktisk selger flest spill?!

Det er vel det summeste jeg har hørt!

Om du hadde visst antallet ps2`er som er rundt om i de tusen hjem så hadde du nok forstått denne satsingen.

Man slutter da ikke med et produkt som fortsatt selger i bøtter og spann.

Lenke til kommentar
dumt valg av sony etter min mening..

 

Dumt valg å fortsette satsningen på den maskinen som faktisk selger flest spill?!

Det er vel det summeste jeg har hørt!

Om du hadde visst antallet ps2`er som er rundt om i de tusen hjem så hadde du nok forstått denne satsingen.

Man slutter da ikke med et produkt som fortsatt selger i bøtter og spann.

 

for hver ps2 dei selger...så utsetter dei ps3 kjøpet til den kunden på ei stund...

 

hvorfor ikkje sei "nok er nok".. vi har solgt 120 mill...kansje begynne og satse på neste generasjon som vi taper milliarder på...

 

så lenge ps2 lever...så kan ikkje ps3 selge godt...MS slutta og produsere xbox nettopp av den grunn att dei ville ikkje att konsollane sine skulle konkurere med kvarandre..

Lenke til kommentar
Xbox = Flopp,

den kanke konkurere med med 360...its a fact :p

 

Det at ps2 er på markedet hindrer jo noen men i samme slengen fører det til at flere kjøper ps3 når de er klare for next-gen!

 

ja men dei bør vel begynne og bli klare...sony har jo ikkje akkuratt markedet for seg sjølv..;)

 

dei bør overbevise folk om att det er ps3 dei vil ha...ikkje ps2...

 

xbox solgte vel 25-30 mill...kan ikkje sei det var ein flopp..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

(minne om at kilden er itavisen = ikke verdens beste formidlere.)

 

Ser ikke det negative i dette, PS2 har solgt 2 billioner (om kilden stemmer) spilltitler til 120 millioner konsoller...

Ser ikke for meg det er døden på verken PS3 eller sony om de feirer PS2's 7 årsdag med å gi ut en hvit versjon...

 

PS2 og PS3 treffer litt forskjelige kundemasser...

Lenke til kommentar

Ikke jeg i alle fall..

Skjønner Sony godt.. og, ser virkelig ikke noe problem.. Som sagt har Ps2 og Ps3 helt forskjellige kundemasser.. og, kundemassen til Ps2 konkurrerer vel mer eller mindre med Wii om å være den største "partykonsollen"..

ikke ta dette vondt ment Wii-fanboys.. Jeg elsker Wii-maskinen min, men den har mest titler som gjør det naturlig å ta frem den når du har venner på besøk.. :)

 

Ps3 er vel heller for de som er klare for next-gen.. Det tok jo noen år før Ps2 begynte å selge mye også!

Lenke til kommentar

Eg synest eigentleg at det er fornuftig å fortsette med PS2, so lenge han selg so godt som han gjer. PS2 er forskjellig nok frå PS3 til at dei vil appellere til forskjellige kundar. PS2 er ein billig konsoll, med stort spelutvalg. og grei nok maskinvare til SDTV. PS3 er ein glimrande boks for oss med storskjerm, som gjerne vil ha teknisk imponerande spel og filmar.

 

 

@Scorpioen84

 

2 billionar spel? Det blir eit snitt på over 16 tusen spel per PS2. Og eg som trudde eg med mine om lag 100 spel låg godt over snittet. :p

 

Kay

Lenke til kommentar
@Scorpioen84

 

2 billionar spel? Det blir eit snitt på over 16 tusen spel per PS2. Og eg som trudde eg med mine om lag 100 spel låg godt over snittet. :p

Ja, jeg tenkte på det jeg også... så jeg skjønner ikke hva den tvilsomme kilden til tvilsome IT-Avisen egentlig mener...

This is combined with sales of over two billion software titles

 

PS3 salget kommer til å stige jevnt å trutt etterhvert som det kommer "must have" tittler til PS3, bare synd det tar sånn tid...

Vet mange PS3 som bare står å sammler støv i vente på verdige titler...

På det pungtet skulle Sony hatt en smekk på pungen...

Jeg har en 6000kr mediaserver med masse spilldemoer på.... (Dirt er bestillt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...