Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger du noen å snakke med?


Anbefalte innlegg

Ja, man får hjelpe til der man kan hjelpe til. Har ikke hatt noen dype problemer med lignende ting selv, men har hatt familie med det. Alltid så behøver man ikke å si en magisk setning så er alt løst. Men det er godt å kunne ha noen å snakke ut om ting til, og ofte kan det være befriende om det er en person man kan være anonym til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne si noe angående denne tråden her, og lignende tråder. Jeg postet for noem mnd siden et innlegg enten her eller i en annen tråd. Husker ikke, finner det ikke igjen..

Men uansett, jeg hadde det tøft og jeg trengte noen som jeg kunne snakke litt med, for jeg er helt alene. Kanskje en jeg kunne treffe og bli kjent med også. Fikk flere henvendelser, og noen av disse har jeg fortsatt kontakt med i dag. Blandt annet "BadCat" som er en helt super fyr.

Jeg skal ikke henge ut noen. Så jeg nevner ikke navn. Men det var også en annen person som tok kontakt, som virket ålreit og hjelpsom i begynnelsen. Etterhvert fikk jeg beskjed om at hvis vi skulle ha kontakt på telefon så var det "fint hvis jeg kunne fylle på kontantkortet hans", for han hadde ikke så mye å rutte med om dagen. Dette gjorde jeg naturligvis ikke. Venner er mangelvare hos meg ja, men jeg er ikke så desperat at jeg betaler folk for at de skal gidde å snakke med meg.

Vi holdt for det meste kontakten på skype, og jeg syntes det var godt å ha noen å snakke med. Jeg var i en krisesituasjon, jeg var syk og mentalt sliten. Jeg taklet ikke ting lengre og jeg hadde kjørt meg fast i en veldig destruktiv og farlig tankegang.

Det denne personen presterte å si til meg etterhvert var at han jobbet innen IT, og han hadde søkt opp navnet mitt og min tidligere yrkestittel og han stilte spørsmålstegn ved dette(ja, faktisk). Videre sa han at han ikke trodde noe på at det var meg på bildet mitt på skype, og han lurte på hvordan han med sikkerhet kunne vite at jeg virkelig var den jeg påstod at jeg var, og ikke en 60 år gammel dude som trollet han.

Om man leser litt i denne tråden her ser man ganske kjapt at enkelte innlegg bærer preg av bunnløs fortvilelse og håpløshet, skrevet av personer som burde hatt profesjonell hjelp. Og gudene vet hvor enkelte av disse folkene er hen i dag.

Det er sikkert mange her inne som er kjempeflinke til å støtte og hjelpe andre mennesker i denne tråden, det er ikke det.

Men jeg syns at mennesker som vedkommende jeg nevnte over her, bare kan gi faen i å ta kontakt med noen, egentlig. Det er fullstendig likegyldig hvem jeg er og hva slags bakgrunn jeg har, jeg trengte bare noen å snakke med. Og jeg syns det var utrolig dårlig gjort av deg.

Endret av non_stop
Lenke til kommentar

På generell basis så er det bare å henvende seg til meg eller de andre i intralaget om man opplever slik eller lignende oppførsel.

 

Det er klart at ting som ikke foregår på forumet har ikke vi noe kontroll eller myndighet over, men i hvert fall alt av aktivitet på forumet skal være i henhold til retningslinjene. Dette gjelder også personlige meldinger. Så hvis man føler seg utpresset eller "stalket" så er terskelen meget lav (merk: ikke noen terskel i det hele tatt) for å si ifra.

 

Men bra at du sto rakrygget, all ære for det. Bra folk og ikke fullt så bra folk finnes over alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fikk en liten idé angående denne tråden..

 

De av oss som stiller oss "default" tilgjengelige til å prate med hvem som helst når det måtte passe kan legges i en liste i førstepost, og tittelen på tråden suppleres med noe som belyser dette. Det er i hvert fall meg selv og Bad Dog og g@bb@ som stiller oss villige til dette som jeg vet om, sikkert flere. Kan godt stille meg "ansvarlig", da det er en fordel med folk som er rimelig aktive, og at man eventuelt sier ifra når man vet man har en periode inaktivitet. Ikke at dette er noe bindende eller slikt, men dog. Tror det kanskje hadde vært et fint supplement.

 

Hva tenker folket?

Lenke til kommentar

Ja se der ja. Men ikke oppdatert siden 2012. Jeg skal sjekke opp og oppdatere. Og legge til info i trådtittel for eventuelt nye besøkende. Send meg gjerne PM de som ønsker å stå oppført, samt eventuelt kontaktinfo utover forumet om man vil.

 

 

Jeg er med på dette, har pratet med en del folk og vi har hatt gode samtaler og løst masse "verdensproblemer." Bare hiv meg inn på listen om det blir noe av det. 

 

Ser jo at "eieren" av denne posten ikke har vært på, på et år og litt mer.. :)

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...