Gå til innhold

Tråden om Metroid Prime Corruption


aspic

Anbefalte innlegg

No sit eg her og siklar litt over Metroid Prime Corruption. Eg har aldri spelt noko andre metroid spel enn det siste til DS. Bør eg ha gjennomført dei to forgjengarane til GC, eller kan eg kaste meg rett uti Corruption og likvel nyte spelet til det fulle? :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du absolutt. I starten på Corruption får du en god innføring i historien synes jeg, og man kommer fort inn i det selv om man ikke har spilt de tidligere spillene.

 

Forøvrig er Corruption helt _utrolig fantastisk_ etter min mening, basert på de 20% jeg har kommet inn i spillet. Er ikke mer å si enn at dette må du ha. :)

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt: Metroid Prime, og Metroid Prime 2: Echoes er blant Gamecubes desidert beste spill, og anbefales virkelig å spille. Bare sånn hvis muligheten byr seg, kanskje interessen åpner seg spesielt etter å ha blitt forført av Metroid Prime 3 :)

Søskenbarnet mitt har begge to. Blir vel til at eg speler dei seinare.

Eg bestilte hjå komplett idag. Det stod at dei hadde fått spel bekrefta til den 26. Men no fekk eg sendingsino og faktura. Og då eg sjekka lagerstatusen deira hadde dei no fått spelet på lager. Virkar som om eg kanskje kjem til å få spelet tideligare enn lanseringsdato :)

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Tyvlåner denne tråden jeg likegodt :p Bare et kjapp spm. til Snikpellik. Om du har spilt Metroid Prime 1 og 2, hvilket ligner det mest på? Regner med enern, ettersom den todelt verdenen i Echoes ikke falt i smak! :(

Det blir nok eneren, men dette er mer rett fram og mindre forvirring. Mer skyting, og det går litt kjappere. Jeg digger det. Jeg likte heller ikke helt den todelte verdenen i Echoes.

Lenke til kommentar

Det siste Metroidspillet jeg spilte var Fusion på GBA. Så jeg håper virkelig at du ikke trenger å vite historien fra før av. Men gametrailers.com har en retrospective-serie som tar for seg hele Metroid serien. Her kan du få mye av bakhistorien, tror jeg. Du finner den (sammen med andre interssante retrospectives):

 

*advarsel - kan være spoilers*

 

http://www.gametrailers.com/retrospective.php

 

Har ikke sett hele greia om Metroid (det kan hende det er noen spoilers i den). Anbefaler også FF-retrospectiven.

 

Ellers så har jeg forhåndsbestilt på absoluttspill.no. Håper jeg får det på torsdag siden jeg skal reise bort i helga. Da blir det ikke noe Metroid før på mandag nemlig.

 

Off t: jeg fikk ikke brukt tags, smileys etc. Bruker Firefox. Er det mitt oppsett eller forumet det er noe feil med?

Lenke til kommentar

Da var Metroid Prime 3 bestilt (bestilte også Zelda: Phantom Hourglass :) )

 

Er litt spent - bestilte fra Komplett - jeg bor i Sandefjord så jeg kan hente varer i utleveringsautomaten på Komplett lageret her - ikke mer enn 5 min å kjøre.... :)

 

Lurer på når sms'en kommer med koden til automaten.....

 

Blir meget spennende å prøve den trådløse controlleren på dette spillet. Elsker controlleren på RE 4 - håper den er like god i dette spillet.

 

Har rundet 1eren og 2eren på Gamecuben et par ganger. En av mine favorittspillserier!

Lenke til kommentar
Off t: jeg fikk ikke brukt tags, smileys etc. Bruker Firefox. Er det mitt oppsett eller forumet det er noe feil med?

Sjekk om du har JavaScript deaktivert...

 

Som mange andre nevner; Det er ikke nødvendig å ha spilt de to andre Prime-spillene. Du skjønner mer om hva som foregår såklart.

 

Fusion er det siste Metroid om man skal ta det i kronologisk rekkefølge. Håper på en oppfølger i 2D på WiiWare....

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å spille 1 og 2 for å ha mye glede av nr.3, men det anbefales for å få det meste ut av serien. Er tross alt en triologi som avsluttes med dette siste kapittelet.

 

Anbefaler å skaffe de to gamecubespillene billig på ebay. Kan jo spilles på Wii også...

Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig å spille 1 og 2 for å ha mye glede av nr.3, men det anbefales for å få det meste ut av serien. Er tross alt en triologi som avsluttes med dette siste kapittelet.

 

Anbefaler å skaffe de to gamecubespillene billig på ebay. Kan jo spilles på Wii også...

 

Nja, må passe på å kjøpe PAL-versjon da. Eller så funker det ikke på norsk Wii (eller GC for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...