Gå til innhold

Favoritt artister/grupper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for tiden:

Eek-A-Mouse

Fransk hiphop (MC Solaar, IAM, Saian Supa Crew osv.)

Manu Chao

Lee "Scratch" Perry

 

om noen uker: nye til Asian Dub Foundation

Fransk hip hop? omg det høres ikke akkurat kult ut. Rapper de på fransk eller engelsk? kas sanger syns det er kule slik at eg får hørt litt fra de.
Lenke til kommentar

Får vel slenge noen få favoritter.

Hip hop:

 

Nas

Big punisher (rest in peace)

DMX

Ludacris

Nelly

Orishas (Cubansk latin hip hop)

Paperboys

Petey pablo

Petter (svensk)

Gamle snopp dogg

 

Edit: og kommende bergensk rap FREAKSHOW :D (kompiser av meg)

 

RnB:

 

Lauryn hill

Alicia keys

Angie stone

Boys 2 men

Mary j blige

MS dynamite

Tweet

 

Andre:

Metallica

Alien ant farm

Sound garden

Alanis morisette

Røysopp og en del andre som eg ikke gidder å ramse opp.

Lenke til kommentar

Hører på akkurat nå: Gordian Knot "Emergent"

 

Liker så mye rart av både prog, jazz, klassisk, Trad. arabisk, støy, 70-tallet, death/ black/ thrash/ grindcore & prog-metal at jeg gidder ikke å nevne noe utenom den beste metalskiva EVER som er Cynic "Focus".

 

Så da kan jeg heller konsentrere meg om mitt fædreland Noreg:

Jan Garbarek, Arild Andersen, Terje Rypdal, Kjetil Bjørnstad, Nils Petter Molvær, Bendik Hofseth, Mari Boine, Kari Bremnes, Fartein Valen, Eddy Grieg, Arne Nordheim, Anja Garbarek, 3rd & the Mortal, Red Harvest, Mayhem, Satyricon, Emperor, Enslaved, Cadaver Inc., Myrkskog, Borknagar, Extol, Ark, Jørn Lande, Ingermanland, Stengte Dører, Spiral Architect, Equinox, Motorpsycho, Bel Canto, Biosphere/ Deathprod, Subgud, Farmers Market, Kjøtt, Høst, Ruphus, Folque, Popol Vuh, Jokke & Valentinerne, Øystein Sunde, Vagabond, Rypdal/ Tekerø, Thule og The White Birch.

 

Syns det er merklig at "alle" skal like det som ikke er Norsk, hmmmm.... Snakker da generelt om folk i Norge

Lenke til kommentar
Pink Floyd, Beatles, Bjørn Berge, Counting Crows, Foo Fighters, Garbage, GnR, Incubus, Jimi Hendrix, Joe Cocker, John Scotfield, Kaizers, Live (bandet altså), Machinae Supremacy, Metallica, Morten Abel, Nick Cave, Nirvana, Oasis, Pearl Jam, R.E.M, Santana, Soundgarden, Sting, Strawbs, Tenacious D, Locomotive, Woven Hand, for å ta et lite utdrag...

 

For en liste! Omtrent 100% enig med deg!!! :D

Lenke til kommentar
for tiden:

Eek-A-Mouse

Fransk hiphop (MC Solaar, IAM, Saian Supa Crew osv.)

Manu Chao

Lee "Scratch" Perry

 

om noen uker: nye til Asian Dub Foundation

Fransk hip hop? omg det høres ikke akkurat kult ut. Rapper de på fransk eller engelsk? kas sanger syns det er kule slik at eg får hørt litt fra de.

 

hører lite på amerikansk musikk for tiden (særlig det utvannede "rap/hiphop/mtv" skvipet, det er over 200 land i verden, så hvorfor begrense seg til noen få?

 

 

fransk hiphop er naturligvis på fransk (franskmenn er franskmenn) og det svinger skikkelig, sjekk ut f.eks. nye til mcsolaar eller saian supa crew, eller soundtrackene til filmene taxi og taxi 2 for den saks skyld (der er det også noe fransk rap og r&b)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...