jvc1986 Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Det nye Team Fortress 2 er det lagbasert mot maskin eller spiller man mot andre personer? Kreves det at man fyller et helt lag for å spille? Syntes spillet ser kult ut, men er ikke så glad i å spille mot andre folk.
Cotul Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 som de fleste online fps spill så spiller du mot andre spillere. om det finnes en form for bots å spille mot aner jeg ikke, har ikke fått min versjon enda.
Coffey Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Ingen bots enda nei Kommer vel kanskje i tida, hvem veit? Men jeg LOVER deg, jeg LOVER! TF2 mot maskina kommer til å bli drittkjedelig i lengda i forhold til online!
jvc1986 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Skrevet 17. oktober 2007 Ok, takker, men må man fylle et helt team? (tenker f.eks hvis meg og noen kompiser vil spille, må vi da ta med ukjente for å fylle teamet?)
Olavxxx Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Ja, dette stemmer.. Spillet er genialt morro!! Bare få deg et par "venner" på Steam, som du da kan joine med og føle en slags "lagspill" sammen med. Om du kommer deg på en server med passelig bra spillere, så vil det feks. være medics som hjelper laget, du har engineers som bygger turrets, teleports, etc. Snipere som tar sin del av jobben, spy på ditt lag som ødelegger fiendens turrets, etc. Ja.. :-) Men om du spiller på et lag med noobs/egoister, så er det værre, hehe.. Men du har fremdeles muligheten til å hevde deg selv, men da krever det selvsagt mye mer av deg som individ. Jeg personlig liker ikke å spille mot boter, da dette er meget kjedelig. Tviler på det vil bli boter, i alle fall tviler jeg på de vil bli lov på "ranked" systemet, da man har statistikk på sin TF2 konto (my steam id). Om man kunne ranket seg mot boter, så ville det jo vært en enkel sak å "tunet" statistikken sin for creds.
jvc1986 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter Skrevet 17. oktober 2007 Ok, takker, men må man fylle et helt team? (tenker f.eks hvis meg og noen kompiser vil spille, må vi da ta med ukjente for å fylle teamet?) (for de som bare leser siste posten:D)
Coffey Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Det er ikke noen teams å fylle. Det er som CS, folk joiner, og velger lag. Du kan godt spille 2 mot 2, eller 1 mot 1 eller hva du vil. Det er bare å joine en server, og spille med folka som er der.
Olavxxx Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Ok, takker, men må man fylle et helt team? (tenker f.eks hvis meg og noen kompiser vil spille, må vi da ta med ukjente for å fylle teamet?) Nei, 1:1 går også fint.. Dvs. du må være minst 1 på hvert lag. Det er flere spilletyper, noen brett har en koffert du må ta og levere i din egen base. Noen kart har baser du må ta over.. Når du er feks spy, kan du cloake deg for kortere tidspunkt. Du kan derimot ikke ta baser, m.m., når du er cloaket. Når du kler deg ut som motstander, som er spy sin store styrke, så kan du ta kofferten, men da mister du bekledningen din. Du vil også løpe tregere når du bærer på kofferten. Ellers, har spy bare en pistol (en ganske god, sådan), samt en kniv og en emp device som han kan ødelegge mostanderenes bygninger med. Han mister ikke drakten ved å bruke EMP, men du kan ikke bruke EMP når du er cloaket.. (cloak = usynlig, for kortere periode). Du bør heller ikke gjøre deg synlig eller usynlig foran øynene på motstanderene, da vil de se deg. Det idèelle er sådan å feks kle seg ut som en engineer. For å gjøre dette, scroller du musen ned på den nederste, så velger du en klasse (trykk feks 6 på tastaturet). Etter det, trkker du bindestrek. Når det er gjort, kan du løpe mot motstanderenes base. Om du løper inn i basen dems, så vil de nok fatte mistanke om at du kanskje er en spy! Derfor bør du stoppe en tid i forveien og cloake deg (høyre museknapp). Du må da være obs på at cloaken din går tom ganske fort, så du må finne et sted å ta av cloaken, uten at motstandere ser deg i aksjon. Når det er gjort, er du, om du er heldig, bak fienden og du kan stabbe de i ryggen (en etter en).. EVnt kan du gå etter bygningene, etc. du mister bekledningen når du bruker kniv eller pistol, om du bommer eller ei! Dette betyr at om du skal drepe noen, må du passe på at du ikke er i nærheten av mange soldater som ser på deg, samt at ingen turrets er i nærhetne, da de vil drepe deg ganske enkelt! Dette er bare en av soldatklassene.. Du har andre med sine fordeler, som: Heavy: Heavy har et supert maskingevær med 200 kuler i magasinet! Han er veldig treg, men han skyter noe innmari bra! Heavy er best brukt i sammarbeid/hjelp med en medic som kontinuerlig "healer" deg. Soldier: Soldier har en bazooka som kan være grei på noen maps Scout: Scout løper veldig fort, samt han kan "dobbelthoppe", noe ala. bunnyjumping. Han har også en hagle som funker helt "ok". Du har også demoman, som har to våpen, som i bunn og grunn ligner. Den ene skyter ut eksplosiver som eksploderer når de treffer eller når de har lagt på bakken en stund. Det andre våpenet, skyter ut "stickybombs", som du kan detonere selv.. (de kan du feks lime i taket ved inngangen til et sted og så detonere når du ser motstanderen). Ellers, har du jo medic som sagt. Medic har en sprøytepistol som våpen, samt han har en stor kniv. Videre, har medic en heale-dings.. Som han da healer medspillerene med. Når man har healet helt opp til übercharge, kan man ta høyre museknapp og übercharge. En übercharge vil gjøre deg og den personen du charger udødelig i en kortere periode (da vil dere lyse blått). Det er da idèellt å heale hele tiden, så du får ladet opp til übercharge. Medic får få kills, men han får kill-assists, samt han får heale-points. Ellers, som engineer, kan du bygge bygninger som: Teleport inn og ut Ammunisjon/helse-maskin turret Du kan også oppgradere turret, samt reparere ting du og andre har bygget. Medic har ikke de beste våpene, men så er det vel ikke hans jobb å drive med close combat direkte :-) Det eneste som gjenstår da, er sniperen.. Han har en sniper og et maskingevær (automat). Sniperen er ikke så vanskelig å bruke og den fungerer slik at jo lengre du sitter i "scope" modus, jo mer skader skuddet. Ja, dette var en kort info.. Ps. tips for engineer ja.. Om du bygger ammo-stasjonen før turret og i nærheten, så kan du hente mer byggematriale fra ammostasjonen din, til å bygge og oppgradere turreten med. Du kan også som engineer bruke våpen fra døde soldater, til å bygge bygninger med. ANyhow.. Det er et VELDIG morro spill! Du vil nok digge hele orangebox om du kjøper den, vel verdt sine penger. HL2EP2 er også knallmorro, samt du får jo også hl2ep1 med i orangebox :-) Jeg må si jeg fikk nesten nakkeskader i går, pga mine innlevelser i hl2ep2, når jeg måtte crouche rundt noen turrets :-) Jeg levde meg sånn inn i spillet, der jeg satt å gamet på 42" plasmaen som henger på veggen kjente jeg satt å crouchet IRL også
Coffey Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 (endret) Kremt, du får HL2 og Aaarg, jeg blander alltid de to Endret 17. oktober 2007 av KoffeinKanin
Olavxxx Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Kremt, du får HF2 og Hl2 mener du? Joda, får den også :-) Jeg hadde den fra før Om du har noen av spillene fra før, kan du gi de vekk som gaver..
Jakoozie Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Ok, takker, men må man fylle et helt team? (tenker f.eks hvis meg og noen kompiser vil spille, må vi da ta med ukjente for å fylle teamet?) Nei, 1:1 går også fint.. Dvs. du må være minst 1 på hvert lag. Det er flere spilletyper, noen brett har en koffert du må ta og levere i din egen base. Noen kart har baser du må ta over.. Når du er feks spy, kan du cloake deg for kortere tidspunkt. Du kan derimot ikke ta baser, m.m., når du er cloaket. Når du kler deg ut som motstander, som er spy sin store styrke, så kan du ta kofferten, men da mister du bekledningen din. Du vil også løpe tregere når du bærer på kofferten. Ellers, har spy bare en pistol (en ganske god, sådan), samt en kniv og en emp device som han kan ødelegge mostanderenes bygninger med. Han mister ikke drakten ved å bruke EMP, men du kan ikke bruke EMP når du er cloaket.. (cloak = usynlig, for kortere periode). Du bør heller ikke gjøre deg synlig eller usynlig foran øynene på motstanderene, da vil de se deg. Det idèelle er sådan å feks kle seg ut som en engineer. For å gjøre dette, scroller du musen ned på den nederste, så velger du en klasse (trykk feks 6 på tastaturet). Etter det, trkker du bindestrek. Når det er gjort, kan du løpe mot motstanderenes base. Om du løper inn i basen dems, så vil de nok fatte mistanke om at du kanskje er en spy! Derfor bør du stoppe en tid i forveien og cloake deg (høyre museknapp). Du må da være obs på at cloaken din går tom ganske fort, så du må finne et sted å ta av cloaken, uten at motstandere ser deg i aksjon. Når det er gjort, er du, om du er heldig, bak fienden og du kan stabbe de i ryggen (en etter en).. EVnt kan du gå etter bygningene, etc. du mister bekledningen når du bruker kniv eller pistol, om du bommer eller ei! Dette betyr at om du skal drepe noen, må du passe på at du ikke er i nærheten av mange soldater som ser på deg, samt at ingen turrets er i nærhetne, da de vil drepe deg ganske enkelt! Dette er bare en av soldatklassene.. Du har andre med sine fordeler, som: Heavy: Heavy har et supert maskingevær med 200 kuler i magasinet! Han er veldig treg, men han skyter noe innmari bra! Heavy er best brukt i sammarbeid/hjelp med en medic som kontinuerlig "healer" deg. Soldier: Soldier har en bazooka som kan være grei på noen maps Scout: Scout løper veldig fort, samt han kan "dobbelthoppe", noe ala. bunnyjumping. Han har også en hagle som funker helt "ok". Du har også demoman, som har to våpen, som i bunn og grunn ligner. Den ene skyter ut eksplosiver som eksploderer når de treffer eller når de har lagt på bakken en stund. Det andre våpenet, skyter ut "stickybombs", som du kan detonere selv.. (de kan du feks lime i taket ved inngangen til et sted og så detonere når du ser motstanderen). Ellers, har du jo medic som sagt. Medic har en sprøytepistol som våpen, samt han har en stor kniv. Videre, har medic en heale-dings.. Som han da healer medspillerene med. Når man har healet helt opp til übercharge, kan man ta høyre museknapp og übercharge. En übercharge vil gjøre deg og den personen du charger udødelig i en kortere periode (da vil dere lyse blått). Det er da idèellt å heale hele tiden, så du får ladet opp til übercharge. Medic får få kills, men han får kill-assists, samt han får heale-points. Ellers, som engineer, kan du bygge bygninger som: Teleport inn og ut Ammunisjon/helse-maskin turret Du kan også oppgradere turret, samt reparere ting du og andre har bygget. Medic har ikke de beste våpene, men så er det vel ikke hans jobb å drive med close combat direkte :-) Det eneste som gjenstår da, er sniperen.. Han har en sniper og et maskingevær (automat). Sniperen er ikke så vanskelig å bruke og den fungerer slik at jo lengre du sitter i "scope" modus, jo mer skader skuddet. Ja, dette var en kort info.. Ps. tips for engineer ja.. Om du bygger ammo-stasjonen før turret og i nærheten, så kan du hente mer byggematriale fra ammostasjonen din, til å bygge og oppgradere turreten med. Du kan også som engineer bruke våpen fra døde soldater, til å bygge bygninger med. ANyhow.. Det er et VELDIG morro spill! Du vil nok digge hele orangebox om du kjøper den, vel verdt sine penger. HL2EP2 er også knallmorro, samt du får jo også hl2ep1 med i orangebox :-) Jeg må si jeg fikk nesten nakkeskader i går, pga mine innlevelser i hl2ep2, når jeg måtte crouche rundt noen turrets :-) Jeg levde meg sånn inn i spillet, der jeg satt å gamet på 42" plasmaen som henger på veggen kjente jeg satt å crouchet IRL også Øh, hva er det du egentlig svarer på her. Makan til lang post Mye god info, men det har vel minimalt med spørsmålene til trådstarter å gjøre. Gadd du faktisk å skrive alt det der?
Olavxxx Skrevet 17. oktober 2007 Skrevet 17. oktober 2007 Øh, hva er det du egentlig svarer på her. Makan til lang post Mye god info, men det har vel minimalt med spørsmålene til trådstarter å gjøre. Gadd du faktisk å skrive alt det der? hehe, litt mer svar enn ditt innlegg var :-P Jeg satt her å måtte gjøre noe for damen, måtte flytte en cms integrert med et forum, fra en hosting til en annen. Måtte også flytte over sql-databasen, etc. Så jeg hadde litt å vente på.. Snublet tilfeldigvis over denne tråden i høyre kolonnen på gamer.no siden, når ejg drev å "surfet". Anyhow.. Ble et langt innlegg ja, men det bare balte på seg.. TF2 er det spillet jeg har digget mest på lenge! Jeg har liksom ikke likt så bra spill som "de fleste" liker i det siste.. Men men.. hehe.. Nå er jeg nå ferdig, siden hennes er oppe, forumet fungerer, databasen, alt sammen :-) Så jeg avrundet det hele med å kjøpe en orangebox til damen min.. Hehe.. Skal bli morro å se om hun liker tf2 hun også.. Hun har prøvd å game litt på kontoen min og hun var veldig keen på å prøve portal også :-) God natt, folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå