Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt at det kan ta flere uker før vi endelig får vite hvem som blir president. Stemmer det?

Om det stemmer er det jo lite vits i å holde seg våken.

Ja, i alle fall gjorde det det i 2000, fordi stemmemaskinene i Florida som var basert på punche hull i stemmesedlene slik at de kunne telles med 1970-hullkortteknologi var sløve. Eller så hadde de feil papirkvalitet, eller var brettet feil, eller noe. Uansett, mange stemmer måtte vurderes på nytt og på nytt, fordi det var uklarhet om stemmesedlene var gyldige, og klart viste hva man hadde ment å stemme. Etter utallige omtellinger, grep høyesterett inn og tildømte Bush seieren.

Lenke til kommentar
Er klar for imorgen jeg og. Jeg og en stor gjeng fra Statsvitenskap skal ha valgvake. Blir mye kaffe og snus for å si det slik.

 

Forelesning på onsdag, men den gir jeg faen i en situasjon som dette :)

 

Mm, jeg skal innom arrangementet på U1, også er det valgvake hos meg til kuene kommer hjem! :p

Lenke til kommentar
15 stemmer til Obama og 6 stemmer til McCain i Dixville Notch i New Hampshire, den første valgkretsen som er talt opp.

Er dette reelle tall, eller tull? Valglokalene er da ikke åpne ennå, har alle forhåndsstemt? Og dersom det er reelle tall, har de lov til å offentliggjøre dem før siste valglokale er stengt, eller blir disse stemmene forkastet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...