Gå til innhold

Presidentvalg USA '08: oppdatert poll


Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?  

904 stemmer

  1. 1. Hvem ønsker du skal vinne av kandidatene?

    • McCain
      102
    • Obama
      802


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper på en demokratisk president neste periode, og da blir det vel Hillary tenker jeg. Dersom det blir en republikaner, må jeg si at Ron Paul virker som en særs oppegående mann, og langt den beste kandidaten på bakgrunn av inntrykk jeg har av de forskjellige.

 

EDIT: Ser ikke nødvendigvis på Hillary som den beste kandidaten, bare den mest realistiske.

Endret av Idioteque
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at det blir Hillary Clinton som representerer Demokratene mens det blir et bikkjeslagsmål mellom Rudy Giuliani og den «Reaganesque» Fred Thompson på Republikanernes side. Tror Rudy trekker det lengste strået.

 

I selve valget tror jeg Hillary lager historie og blir den første kvinnelige presidenten i USAs historie. :)

 

Min personlige favoritt er forøvrig Mitt Romney, men det er vel heller tvilsomt om han kan true de to største favorittene på republikansk side.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

McCain? Mannen er jo en parodi på seg selv. Han gir begrepet flipflop ny mening!

 

http://www.thecarpetbaggerreport.com/archives/9111.html

http://youtube.com/results?search_query=mc...p;search=Search

http://therealmccain.com/

 

Denne er morsom:

 

http://mccain.bravenewfilms.org/blog/575-47-second-flip-flop

 

Det blir bare for latterlig når han angriper Rumsfeld for at det går ille i Irak, men president Bush og hans politikk i Irak støtter han fullt ut! Helt utrolig.

 

Fru Clinton er et beist. Huff.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Foretrekker Dennis Kucinich, han virker som den mest "europeiske" kandidaten. Jeg skal ikke skryte på meg å ha satt meg voldsomt inn i kandidatenes gjøren og laden, men Dennis er den som har appellert mest til meg. Dessverre er vel han ganske usannsynlig. Det har manifestert seg i media at løpet står hovedsaklig mellom Clinton og Obama med Edwards som en outsider, noe jeg tror fører til mye taktisk stemming.

Lenke til kommentar

Hillary Clinton som demokratenes kandidat og Rudy Gulliani som Republikanernes.

 

Gulliani er en moderne liberal storbyrepublikaner og blir derfor uansett noe helt annet en George W. Bush når det kommer til hvordan han vil bli oppfattet og ikke minst hvordan han kommuniserer med Europa. Clinton trenger man ikke si så mye mer om, kvinnelig akkademikker, feminist, lang erfaring med internasjonal politikk som presidentfrue. Er i stand til å trekke fram en lang rekke gode folk rundt seg fra sin manns tidligere regjeringer, desuten ville det hvert fantastisk med en kvinne som president. Obama er også en god kandidat, men jeg er litt bekymrett for at han ikke vil være i stand til å vinne valget.

Lenke til kommentar

Av alle presidentkandidatene heller jeg mest mot Ron Paul.

Han regnes for å være en av de som stemmer mest konsekvent i kongressen.

Her er en liste over hvordan han har stemt mens han har sittet i kongressen.

 

* He voted against the Military Commissions Act

* He voted against the Iraq war.

* He voted against the Patriot Act.

* He voted against regulating the Internet.

* He has never voted to raise taxes.

* He has never voted for an unbalanced budget.

* He has never voted for a federal restriction on gun ownership.

* He has never voted to raise congressional pay.

* He has never taken a government-paid junket.

* He has never voted to increase the power of the executive branch.

* He does not participate in the lucrative congressional pension program.

* He returns a portion of his annual congressional office budget to the U.S. treasury every year.

 

Men jeg har ikke særlig store forhåpninger om at han skal vinne presidentvalget. Det skal ganske mye til for at han vinner det primære valget for republikanerne.

 

En ting som jeg synes er litt urovekkende er hvordan enkelte liker best Obama og Clinton pga. at han er afro-amerikaner og hun er kvinne. Jeg vil også selvsagt gjene se en kvinnelig eller afro-amerikansk president. Men det er mye viktigere å se på hvilken type politikk de står for.

Lenke til kommentar

Når jeg stemmer gir det meg bare en feilmelding.

 

Av kandidatene er det vel Dennis Kucinich jeg er mest enig med.

 

edit: jeg måtte stemme på både en demokrat og republikaner ja, da funket det. Av republikanerne er vel Paul det eneste alternative, resten er jo klin gærne. Selv om jeg ikke tror ren libertarianisme er det beste.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar

Mike Gravel og Dennis Kucinich virker som de mest ærlige og oppriktige kandidatene. Ron Paul også, for den saks skyld. Det er bare synd at money talks og the corporate media har så jævlig mye å si på hva som blir utfallet.

 

De 'store' navnene som McCain, Giuliani, Romney, Edwards og Clinton er en gjeng med krigshissende korrupte banditter som vil gjøre verden til et verre sted å leve.

 

Greit at Obama vil trekke seg ut av Irak, men har han noen gang motsatt seg den forekommende krigen mot Iran? Det har ikke jeg hørt i hvert fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...